VSX 921 innstillinger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

VSX 921 innstillinger

Er ny her på forumet og har lite peiling, så håper på å kunne få litt hjelp her.

Fikk for litt siden kjøpt Pioneer 507XA plasma billig av en kompis og har nå oppgradert litt i stua og tv-stua ellers.

- Pioneer VSX 921
    - Pioneer BDP 440
    - Proson Stratego 10 SA 350w x2
    - Proson centerhøytaler 100w x1
    - Proson bakhøytalere 100w x2
    - Eltax 10" 400w aktiv sub x1

Det jeg ønsker hjelp til er å få best mulig lyd og ut i fra de komponentene jeg har, både til film, tv-bruk (parabol) og til musikk (stereo-avspilling).
    Og da jeg ikke har full kontroll på alle egenskaper og eller erfaring, så håper jeg noen kan komme med gode tips og forslag til innstillinger, hovedsaklig mtp 507'ene og VSX 921'n.

Trenger da separate innstillinger til både film, tv-bruk og musikk.

På forhånd, takk!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se forum for TV-apparater, der finder du tråder om kalibrering av tv, eller kjøp en DVD Video Essentials BD skive.
    Kjør romkorreksjon med din receiver i henhold til manualen og gjør manuelle innstillinger etterpå om du ikke er fornøyd.
    Ellers, ville nok overveie å skifte ut subwooferen din tror jeg.
    Du er nødt til å lese manualer for å forstå litt om hvordan ting funker, det er en del av gleden ved et anlegg. Menyer må du gå igjennom, spesielt innstillinger for høyttalerne dine kan gjøre en stor forskjell i lyden.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VIl absolutt anbefale deg å benytte muligheten for bi-amp på Pioneer 921 K Hvis du bare skal bruke et 5.1 oppsett uansett da. Gav helt ny lyd i mine fronthøyttalere hvertfall.

Husk å fjerne plate/kobling mellom high og low på høyttalerene og endre innstilling på recieveren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •