Pre out, Dyr eller Billig? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ducos
    Har sett den.. men trynefaktor gjelder .. hehe sølv er ikke akkurat på min ønskeliste.. søkte endel rundt på den å fann ut at flere folk leverte de inn igjen pga feil???? :|
    Det har faktisk ikke jeg fått med meg, men en kompis av meg som har 3007'en måtte sende sin inn pga defekt Hdmi kort. Ellers så er det ganske gode recievere. Og han har ikke fått mere feil på sin

Sjekk hifi sentralen også

Edit: har du lest noe på emotiva sin prosessor? Har ikke mye kunnskap om den, men når du likevel er å sikler så kan jo den også være ett alternativ?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Sant det. Det er "penere" enn svart, men blir fort en irriterende faktor under film dersom alt annet er mørkt rundt skjermen, riktignok når elektronikk er plassert i front. For min del foretrekker jeg sølv, da jeg uansett har komponentene utenfor synsfeltet.
    Sølv passer noen komponenter ganske godt, mens andre er så stygge att di faktisk bør være sorte
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen. Har grublet å tenkt en del nå.

Men føler fortsatt at jeg er litt grønn på spørsmålet mitt...

Jeg lurer rett å slett på om jeg kan legge 4-5lapper i en forsterker med pre out.
    Eller legge 8-12lapper i en forsterker med pre out

Lurer på om jeg i hele tatt vil merke forskjell på lyden da forsterkerene i forstkererene ikke vil bli brukt... hehe.. :-p

viss begge driver en eksempelvis XPA-5... Føler jeg spør opp igjen samme spørsmål
    Hvis du er litt tøff, så kan du jo satse på en Emotiva umc-1
    Men merk dog at mange har hatt problemer med den..
    Er på salg nå

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Hvis du er litt tøff, så kan du jo satse på en Emotiva umc-1
    Men merk dog at mange har hatt problemer med den..
    Er på salg nå

Ryktes det ikke også att det er en ny på tur?

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Ryktes det ikke også att det er en ny på tur?
    Jo, men den har blitt utsatt flere ganger.
    På siste Podcast sa de at de kommer tilbake med mer info i neste Podcast i slutten av mnd..men er nok redd vi ikke ser den på denne siden av sommeren :-|

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Jo, men den har blitt utsatt flere ganger.
    På siste Podcast sa de at de kommer tilbake med mer info i neste Podcast i slutten av mnd..men er nok redd vi ikke ser den på denne siden av sommeren :-|
    Om det bare skal bli plager så er det like greit å styre unna mtkp att den faktisk må sendes over dammen for evt rep :cry:

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søker erfaring....

Onkyo tx-nr3008 eller Yamaha RX-V3067? Ser onkyoen er på er heeeelt annet prisnivå enn yamahaen.. Skal hovedsaklig spilles på klipsch rf82 rc64 osv.
    Noen som har erfaringer å dele?:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sc-lx75

Har nå lånt med meg en Pioneer SC-LX75 hjem fra soundgarden. Plugget opp alt, kjører 7.0 surround med front high. Kjørte Pioneer sin Auto kalibrering å satt i Thor på blurayspillern. klippet til første kampscene hvor onkyoen nermest ristet hele andre etasjen. sitter spennt å venter litt.. INGENTING skjedde. Latterlig skuffet!! Onkyoen låt mye bedre mtp. bass og dynamikk enn denne pioneern..

Da er begge kun kjørt autokalibrering på.. Er ikke noen lydprofessor akkurat, men du verden... så skuffet det går ann å bli...

Innspill?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå lånt med meg en Pioneer SC-LX75 hjem fra soundgarden. Plugget opp alt, kjører 7.0 surround med front high. Kjørte Pioneer sin Auto kalibrering å satt i Thor på blurayspillern. klippet til første kampscene hvor onkyoen nermest ristet hele andre etasjen. sitter spennt å venter litt.. INGENTING skjedde. Latterlig skuffet!! Onkyoen låt mye bedre mtp. bass og dynamikk enn denne pioneern..

Da er begge kun kjørt autokalibrering på.. Er ikke noen lydprofessor akkurat, men du verden... så skuffet det går ann å bli...

Innspill?
    Prøv å kjør utenom auto kalibrering, legg opp avstand til HT manuelt, skru opp bassen litt i inst. Så kan du jo høre hvordan det blir. Er du ikke fornøyd med selve lydbildet så ser jeg ingen vits i å kjøpe noe man ikke er fornøyd med.

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har drevet å trykt å tastet endel, er selvfølgelig mer punch når man stiller bassen manuelt for eksempel. Men trodde på tro og ære at autokalibreringa på en forsterker til 5 ganger prisen skulle bli bedre.

Er det audessey som er overlegen?

vet ikke helt hva jeg skal si eller føle.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har drevet å trykt å tastet endel, er selvfølgelig mer punch når man stiller bassen manuelt for eksempel. Men trodde på tro og ære at autokalibreringa på en forsterker til 5 ganger prisen skulle bli bedre.

Er det audessey som er overlegen?

vet ikke helt hva jeg skal si eller føle.

hehe :P
    Prøv autokalibrering flere ganger, ikke alltid det vil klaffe første gangen. Husker selv att jeg prøvde 10-20 ganger med Yamahaen min før jeg ble fornøyd.

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tx-nr709

Hehe, dro tilbake med pioneern å kom hjem med en onkyo TX-NR709.

Valgte ikke MultiEQ til å begynne me for å referere imot min gamle 608 + pioneern jeg lånte igår.. Helt overasket. spiller fletta av både min gamle og pioneern.........

Tror jeg skal prøve meg på MultiEQ for å se om det blir enda bedre!! :-D

Edit: Husk jeg kun kjører autokalibrering... er ikke noen lydekspert

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, dro tilbake med pioneern å kom hjem med en onkyo TX-NR709.

Valgte ikke MultiEQ til å begynne me for å referere imot min gamle 608 + pioneern jeg lånte igår.. Helt overasket. spiller fletta av både min gamle og pioneern.........

Tror jeg skal prøve meg på MultiEQ for å se om det blir enda bedre!! :-D

Edit: Husk jeg kun kjører autokalibrering... er ikke noen lydekspert
    709en virker å være veldig bra ja. Kjører den selv.
    Det er jo kjekt å styre den via android app også, spotify playlist på nettbrettet :-) Gikk over fra harman kardon avr 355, før det pioneer 1016.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann jeg prøver og lære meg litt om dette med auto-romcalibrering, pre-out etc
    Kom over Audyssey og søkte opp onkyo 709.

AV Receiver Onkyo TX-NR709

7.2-Channel Network A/V Receiver. Audyssey DSX enabled for Heights or Wides.

Audyssey DSX
    Dynamic EQ
    Dynamic Volume

MultEQ XT

Om dette stemmer så har dere fått MultEQ XT og den er en god del bedre visst en multiEQ....:-D

Edit; MultEQ from Audyssey - Balanced Sound - Automatically Customizes Home Theater System | Audyssey

Her diskuterer man litt...Audyssey MultEQ: Questions and Answers - Onkyo, Denon, et. al.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Æsj

Må bare si ÆSJ.. hadde en TX-NR3008 for hånd.. men selger la det hele på is...... :neutral:

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare si ÆSJ.. hadde en TX-NR3008 for hånd.. men selger la det hele på is...... :neutral:
    Kommer nokk flere

Ser det har ligget en del til salgs i det siste.

Mvh
    Svein S

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •