"Nullstille" Denon AVR-3808

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question "Nullstille" Denon AVR-3808

Er det noen som vet om det går an å nullstille denne receiveren slik at oppdateringene kan lastes inn på nytt? Grunnen til at jeg spør er at jeg kom borti et lite problem med avspillingen av Star Wars episode IV, kapittelbytte mellom 15/16 som vistnok er et kjent fenomen på forskjellige fora. Det som skjer er at lyden faller ut noen millisekunder to ganger i dette kapittelbytte. Jeg har prøvd å oppdatere til siste firmware, men får bare beskjed om at jeg har den siste. I dette forumet, så henvises det til at en nyere DSP enn det som er på receiveren min, skal vistnok løse problemet.

Så jeg sjekket litt på Denon sine hjemmesider, tastet inn serienummeret og fikk frem en liste over loggen på firmwarene til min receiver. I følge den lista, utifra versjonsnummeret på receiveren, så er den siste versjonen jeg har fra 15.10.08
    Men det har kommet fire oppdateringer siden min versjon, men som sagt, jeg får bare beskjed om ayt min versjon er den siste, hvilket den ikke er.

Grunnen til det er at ved den oppdateringen fra 15.10.08, når jeg tenker på det i ettertid, så gikk strømmen i huset mitt under oppdateringen så den ble avbrutt. De gangene jeg har slått av forsterkeren og slått den på igen, så står det i displayet: Connection failed, Update retry (eller no sånt) Men hvis jeg går den fysiske veien for å finne ny firmware, nyeste versjon altså.

Så er det noen metode for å nullstille slik at den ikke husker den avbrutte oppdateringen slik at jeg får oppdatert til firmware av 27.04.10 så kanske min Star Wars film vil virke uten lyd dropout? Håper virkelig noen der ute har en løsning på dette, det hadde gjort jula enda bedre. På forhånd, Takk

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    har nok prøvd akkurat denne søkefrasen, uten at jeg fant ut noe av det. Det er derfor jeg henvender meg her, kanskje noen har vært bort i samme problem?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg resatt receiveren, men oppdateringsproblemet er fremdeles der. Hvordan i h....te resetter man slik at oppdateringer kan gjøres??

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er vel at man ved oppdatering "brenner" inn ny programvare/firmware i en EPROM el liknede. Dermed kan man ikke gå "tilbake" uten å brenne firmware på ny. Normalt kan man ikke gå tilbake uten å ha bedre kontroll over operasjonene en det som er normalt for sluttbruker. På dataspråket må du roote forsterkeren - vet ikke om det lar seg gjøre.

Edit: Du har vel opplevd det man frykter mest, at noe går galt under brenning slik at du ender opp med en bricked enhet :-(
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Datt du av stole ?

Selv om den nå kanskje duger bedre som en murstein, er ikke alt håp ute. Regner med at forhandleren kan hjelpe. Tross alt har leverandøren lagt opp til at man skal kunne oppdatere selv. Selv om du gjerne må undertegne at du gjør dette på eget ansvar, bør rutinere være slik at du ikke lett tar livet av den hvis du gjør som produsenten sier. Det er ikke bare her som strømmen går fra tid til annen. I andre deler av verden er det mye verre.

ta kontakt med forhandleren og forklar saken. kanskje har de en enkel fix. Kanskje kan chippen byttes for en billig penge - hva vet jeg ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering:
    Da fikk jeg igjen receiveren fra Hi-fi klubben, og de har tvangsoppdatert programvaren, og lagt inn nyeste oppdatering fra internett.
    Så nå fungerer Star Wars filmen som den skal. Pris på oppdateringen: 0,- Gikk som reklamasjon, tusen takk Hi-fi klubben

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •