nytt surroundanlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

nytt surroundanlegg

Heisann alle sammen.

jeg er vel forholdsvis fersk på dette forumet, men har lest litt rundt her og må si jeg er virkelig imponert av dere alle som er her med tanke på den kunnskapen og erfaringene dere sitter på.

i anledningen dette så lurer jeg på om jeg kan få utnytte dere bittelitt til å lage et forslag på et surroundanlegg som funker skikkelig.

jeg vil gjerne ha meg et anlegg i stuen, men som de fleste vet så har alltid den bedre halvdelen det siste ordet.

og det siste ordet her er nå:

Det skal være anonymt og ikke for dyrt.

og allerede der er drømmen min knust. hehehe

men dere med peiling kan vel sette opp noe med bra lyd til meg?

pris: ca 15.000

trenger ikke være det nyeste av det nye.
    trenger ikke ha 3D funksjon.

trenger i hovedsak høyttalere og surroundforsterker.

DVD har jeg fra før og TV har jeg fra før.

oppsett:

Satelitt eller Tallboy foran + senter

satelitt bak

subwoofer

Surroundforsterker

kan sikkert gå et partusen opp eller ned, jeg må jeg bare lage et par middager hjemme så ordner det seg sikkert.

Jeg setter stor pris på et oppsett fra Pioneer, da jeg har rabatt der gjennom firmaet mitt.

men alle merker er hjertelig velkomne inn i mitt hus, så lenge det spiller bra.

skal i hovedsak brukes til film.

på forhånd tusen takk og Riktig god jul til alle sammen!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Raymonddh
    Heisann alle sammen.

jeg er vel forholdsvis fersk på dette forumet, men har lest litt rundt her og må si jeg er virkelig imponert av dere alle som er her med tanke på den kunnskapen og erfaringene dere sitter på.

i anledningen dette så lurer jeg på om jeg kan få utnytte dere bittelitt til å lage et forslag på et surroundanlegg som funker skikkelig.

jeg vil gjerne ha meg et anlegg i stuen, men som de fleste vet så har alltid den bedre halvdelen det siste ordet.

og det siste ordet her er nå:

Det skal være anonymt og ikke for dyrt.

og allerede der er drømmen min knust. hehehe

men dere med peiling kan vel sette opp noe med bra lyd til meg?

pris: ca 15.000

trenger ikke være det nyeste av det nye.
    trenger ikke ha 3D funksjon.

trenger i hovedsak høyttalere og surroundforsterker.

DVD har jeg fra før og TV har jeg fra før.

oppsett:

Satelitt eller Tallboy foran + senter

satelitt bak

subwoofer

Surroundforsterker

kan sikkert gå et partusen opp eller ned, jeg må jeg bare lage et par middager hjemme så ordner det seg sikkert.

Jeg setter stor pris på et oppsett fra Pioneer, da jeg har rabatt der gjennom firmaet mitt.

men alle merker er hjertelig velkomne inn i mitt hus, så lenge det spiller bra.

skal i hovedsak brukes til film.

på forhånd tusen takk og Riktig god jul til alle sammen!

Hallo

kjenner meg igjen når jeg selv skulle kjøpe surroundanlegg for første gang. Pioneer har sikkert fine surroundanlegg men der har jeg ingen formening om pioneer siden jeg ikke har hørt på lyden fra dem. Siden du har tilgang så regner jeg med at du har hørt hvordan de lyder. En ting er meget viktig å huske på her, ditt øre er referanse setter for hva du hører.
    Vi andre kan mene og si hva som helst men du må høre og danne deg mening om du liker det du hører.

Jeg selv har Monitor Audio Goldseries heleveien, dette er nok ikke akktuelt for deg siden dette er gulvstående høytallere. Monitor Audio har en serie som heter APEX og den har fått knallbra kritikk dette er et sett med 4 sattelitter en center og en sub på 500 watt RMS de wattene betyr ikke mye i den store sammenheng bare indikasjon på at det er krefter vi snakker om. Bladet hjemmekino testet disse for en mnd eller to. De er relativt diskre du kan få dem i hvit piano lakk eller svart piano lakk. Hi-Fi Huset AS, Fekjan 11, 1394 Nesbru Tlf: 66 84 18 81 selger disse. Ring så får du sikkert fin omgang med demo.

Det fins andre merker som KEF KHT3000SE som er fine og se på pluss at de har lyd som duger for de fleste. Et annet merket som også har fått veldig bra omtale er Definitive Technology ProCinema 600 det siste oppsette er det lsound som selger litt usikker på hvem selger KEF.

Forsterker vil jeg nok anbefale Yamaha lsound kjører endel tilbud nå. Så du kan sikkert mulig finne en du liker og de som selger disse sitter også på endel erfaring så spørr for alldel.

Håper dette var til noe hjelp ellers ønsker jeg deg lykke til med jakten på et surroundanlegg

Newcomer Helgenen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et forslag innenfor ditt budsjett.

Pioneer vsx-921 - fått god omtale:
    MPX.no - Pioneer VSX-921-K Receiver

Vurderte denne sterkt selv men endte opp med denne:
    Yamaha 7.1 receiver RX-A810 (sort) - Elkjøp

Pioneer med litt mere kraft:
    Pioneer VSX-LX55 7x150W 7.2 A/V receiver med AirPlay - L-Sound AS

eller:
    Yamaha RX-V2067 7x130W 9.2 3D A/V receiver - L-Sound AS

Konevennlige høyttalere:
    Høyttalere Kef 3005 (har selv 1005, eldre modell og er veldig fornøyd)
    KEF hjemmekinosystem - Elkjøp

Alternativ til billigere pris - har ikke hørt dem selv
    Harman/Kardon HKTS 30 Høyttalerpakke - Sort høyglans

Ellers er det jo gode ryddesalg på Soundgarden og Hifiklubben nå som du kan sjekke dersom du bor i nærheten av en butikk.

Ellers dersom du bor i nærheten av en Elkjøpbutikk så kan man få gode rabatter på utgående modeller.

Lykke til.
    Selv leter jeg etter to gode fronthøyttalere til en ok pris - skal da bruke Kefene som side og bakhøyttalere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •