Receiver til å drive B&W 604S2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver til å drive B&W 604S2

Hei

Har tenkt å flytte disse fra stereoanlegget i stua til fronter i en fremtidig hjemmekino i kjelleren. Lurer litt på om noen har erfaringer med en god receiver til å drive disse?

Har sett litt på Denon AVR-2312. Er denne sterk nok? Finnes det evt en annen en i samme prisklasse?

Newcomer Stian B-L sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Akershus
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det lite respons, har du funnet deg en receiver?

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil få lyd i høyttalerne, men langt fra potensialet i de.. Jeg hadde 604 s3, og de krevde mye strøm for å gi skikkelig bass.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med sistnevnte taler - jeg hadde et par førstegenerasjons DM604 i noen år - og kan skrive under på at dette er høyttalere som har veldig godt av litt ekstra krefter for å få ut potensialet.

En receiver med pre-out til frontene - pluss et ekstra effekttrinn - kan være et alternativ.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klovnen
    Hei

Har tenkt å flytte disse fra stereoanlegget i stua til fronter i en fremtidig hjemmekino i kjelleren. Lurer litt på om noen har erfaringer med en god receiver til å drive disse?

Har sett litt på Denon AVR-2312. Er denne sterk nok? Finnes det evt en annen en i samme prisklasse?
    Jeg har nesten samme oppsett som deg (se signatur) og Denonen har ikke sjanse til å drive disse hvis du vil ha mer enn medium lyd. Jeg bi-ampet frontsettet og fikk litt mer trykk, men var fremdeles ikke fornøyd.

Jeg kjøpte meg en Rotel RB-1070 effektforsterker i tillegg og nå spiller de veldig bra (koster 2500-3000 på bruktmarkedet). Tror du må ganske høyt opp i pris for å få en AV receiver som klarer å drive disse veldig bra. Sett bort fra det så er jo 2312 en fantastisk bra receiver :=)

mvh
    Delthral
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Ikke funnet receiver enda. Noen som har forslag til en god receiver (til ca 7k) som passer? Hva med avr-3312?

Hvis ikke: Har en gammel denon pma-2000r som driver de i dag. Denne forsterkeren har ikke inngang for å kun stå som effektforsterker. Kan jeg allikevel bruke den som det via en av de vanlige inngangene? Må da seff styre volum to steder for frontene. Blir jo litt humbug..

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Ikke funnet receiver enda. Noen som har forslag til en god receiver (til ca 7k) som passer? Hva med avr-3312?

Hvis ikke: Har en gammel denon pma-2000r som driver de i dag. Denne forsterkeren har ikke inngang for å kun stå som effektforsterker. Kan jeg allikevel bruke den som det via en av de vanlige inngangene? Må da seff styre volum to steder for frontene. Blir jo litt humbug..
    Å styre volumet to steder betyr ikke så mye for lyden som mange vil ha det til. Med unntak for en og annen av de ekstremt audiofile blant oss.

Med en stereoforsterker som viser et tall i displayet som angir hvor høyt man spiller, kan man kalibrere oppsettet med et volumtall som er lett å huske - og så bruker man dette volumet på stereoforsterkeren hver gang man ser på film. Med Denon-forsterkeren er ikke dette mulig - men hvis du holder deg til f.eks. "kl 9" eller "kl 12", burde det være mulig å sikte deg inn med tilstrekkelig nøyaktighet. Det skader uansett ikke å prøve.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Tror det blir en AVR-3312 i første omgang, så får en evt utvide med et effektledd i etterkant dersom en ønsker mer trøkk. 3312 vil nok uansett klare å drive nok trøkk ut av 604-ene til at kona nekter mer trøkk.. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Du finner noen konkurrenter til AVR3312 her.

i tillegg ville jeg kikket på disse:
    VSX-LX55 som koster 7300,- på Lefdal eller RX-V3067 til 7990 på avshop.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Pioneer ser absolutt interessant ut. Den har jo vunnet en del tester, og kommer vel generelt bedre ut enn Denon 3312.

Noen som har erfaring med VSX-LX55? Har den noen mangler som en normal hjemmekino (med projektor) vil merke?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •