Pioneer SC-LX75 vs SC-LX83

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal kjøpe ny hjemmekino receiver, hvilket er det beste kjøpet av LX83 (på salg hos soundgarden 7995) og LX75 (ordniærpris 12995)

LX75 har mulighet for å bruke iPad som fjernkontroll, 83 har mer effekt og billigere. Noen gode råd ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rune83
    Skal kjøpe ny hjemmekino receiver, hvilket er det beste kjøpet av LX83 (på salg hos soundgarden 7995) og LX75 (ordniærpris 12995)

LX75 har mulighet for å bruke iPad som fjernkontroll, 83 har mer effekt og billigere. Noen gode råd ?

Hei!

Hvilke høyttalere skal den parres med?

75 har et litt annet design enn 83, personlig synes jeg 83 er enda finere i designet. . men igjen så passer 75 til nye bluray ene fra pioneer...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De skal drive KEF KHT3005, blir nok noen fronthøytalere før eller senere og, men ikke med en gang.

Utseende betyr ingen ting da det skal stå skjult.
    Airplay trenger eg ikke da, jeg skal ha en AppleTV eller Mac mini for den jobben.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LX-83 har mer krefter, men LX-75 har nyere klasse D forsterkere som sansynligvis er bedre skal vi tro foreløpige tester. Vanskelig å si om det vil være forskjell på DAC delene. Men basert på forsterkerteknlogien og type høyttalere du har (lettdrevne), så ville jeg nok ha valgt LX-75.

Eventuelt så kan du be om en demo av begge to i butikken hvor det brukes noen små lettdrevne høyttalere. Men det vil sikkert være utfordrende å få til en god og rettferdige AB sammenligning.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    LX-83 har mer krefter, men LX-75 har nyere klasse D forsterkere som sansynligvis er bedre skal vi tro foreløpige tester. Vanskelig å si om det vil være forskjell på DAC delene. Men basert på forsterkerteknlogien og type høyttalere du har (lettdrevne), så ville jeg nok ha valgt LX-75.

Eventuelt så kan du be om en demo av begge to i butikken hvor det brukes noen små lettdrevne høyttalere. Men det vil sikkert være utfordrende å få til en god og rettferdige AB sammenligning.
    +1, sjekk om du kan låne de hjem og prøv i eget opsett!

jeg vil tro det er små merkbare endringer mellom de to. 83 en er muligens litt mer nøytral ref. de testene der x5 modellene blir trukket frem som litt mer fyldige.

Johan

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Sitter selv med både Pioneer SC-LX85 og SC-LX83 her etter at jeg slo til og kjøpte nyeste model og ikke har solgt min gamle enda.

Til prisen du nevner ville jeg helt klart ha gått for SC-LX83, uten tvil.

Pioneer SC-LX83 er kraftigere og noe mer nøytral enn de nye modellene.

Lykke til med valget !

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et moment er at 83 har fjernkontroll som bruker RF og ikke infrarød. Det har vel ikke 75?

Praktisk når du skal ha den skjult.

Du ka også bruke iPad som fjernkontroll på 83, men ikke versjon 2 av app'en som har litt mer funksjonalitet og bl.a. kan vise x-curve fra MCACC direkte på iPad. 75 har vel også airplay støtte, det har antagelig ikke 83?

83 støtter vel heller ikke iPad via USB kabelen, men kun iPhone og iPod?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det fort gjort å tro at en slank mellombass er nøytral. Har mer tro på at de nye klasse D modulene med mer fylde er egentlig de mest korrekte. Det baserer jeg på min erfaring med ICEPower hvor jeg blant annet har sammenlignet med Hypex.

Og de ekstra kreftene LX-83 har, er helt unødvendig til de små Kef høyttalerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som en som har lx83, og bruker det på en blanding av MA GS20/GSW12/KEf5005 senter og bakhøytalere, så er jeg veldig godt fornøyd.

Hvis Airplay ikke er av interesse, så kan man jo alikevel få bruk for Bluetooth inngangen på lx83(aner ikke om dette er på lx75).
    Da kan jeg streame fra spotify på telefonen direkte til receiveren, samt at telefonen gir meg tilgang via BSplayer til flac filer lagret på nasen som den kan streame til receiveren også. (Bruker android telefon)
    Til den prisen, hvis de finnes igjen, er rent løp og kjøp tilbud.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innsiden av SCLX85 vs SCLX83

Hei

Fant et bilde av innsiden av Pioneer SC-LX83 og SC-LX85 på et utenlandsk forum. Forsterkermodulene i SC-LX85 er ganske mye mindre enn i forrige modeller. Link :

Pioneer SC-LX83 vs SC-LX85

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Nå er det fort gjort å tro at en slank mellombass er nøytral. Har mer tro på at de nye klasse D modulene med mer fylde er egentlig de mest korrekte. Det baserer jeg på min erfaring med ICEPower hvor jeg blant annet har sammenlignet med Hypex.

Og de ekstra kreftene LX-83 har, er helt unødvendig til de små Kef høyttalerne.
    Hei

Det er også fort gjort å tro at feit og fyldig bass skal være slik også, kan fort være total mangel på kontroll og meget lav damping faktor.
    Jeg føler meg ihvertfall 110% sikker på at ICEpower modulene Pioneer brukte tidligere er bedre og kraftigere på alle måter enn disse nye Class D3 modulene.
    Ja, disse Class D3 modulene har litt lavere forvrengning enn ICEpower modulene de brukte tidligere, men det er kun opp til ca.90 Watt, da øker forvrengningen langt over det det gjorde hos ICEpower modulene.
    ICEpower modulene hadde også en ganske høy damping faktor, ift. andre såkalte digitale forsterkertrinn.
    Vet disse Class D3 modulene blir skrytt opp i skyene, men etter min smak vil jeg si at å bytte ut ICEpower modulene med disse var helt unødvendig, er nok kun snakk om å spare penger, slik Pioneer gjør med alt nå om dagen.
    Frykter at Pioneer kommer til å totalt spare seg helt ut av konkurransen med de andre her, tenker da i hovedsak på Denon, Onkyo, Marantz osv......
    Er nok også en grunn til at Pioneer oppgir effekten i 1.kHz mot tidligere 20-20.000.kHz.
    Ser også på utenlandske forum om flere som har hatt problemer med sine SCLX75, som regelrett har tatt kvelden pga. høyttalere som dipper litt lavt i impedanse, disse nye forsterkermodulene skulle jo være bedre på dette, det ser ikke slik ut........
    Tidligere reviews av SCLX modeller, ble det alltid nevntbhvor kraftfulle disse receiverne var, med disse nye blir det ikke nevnt noe overhodet hvor kraftig dem er, bare at de låter så utrolig bra......, men det gjorde tidligere modeller også.
    Hadde jeg vært trådstarter ville jeg helt klart gått for SCLX83 istedet for SCLX75 og spart endel kroner. Håper Pioneer kommer med noe enda bedre til neste år, da har de fått litt bedre tid med sine nye Class D3 moduler, og muligens greier å presse ut ytterligere litt kraft av de spé modulene sine.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en mac mini som streamer, både fra iPhone, iPad og Mac så trenger ikke det.
    Styring via RF tar Logitech Harmony seg av, dersom det ikke er noe formater (3D HD-lyd o.l.) som er forskjell (eller dårligere) på LX83 tror jeg at jeg går for den så lenge de har igjen (demo modell). Kan bruke pengene må annen moro :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •