Trenger tips til effekt! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 51 av 51
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Nick-Andre
    Jeg avventer litt å ser om det dukker opp noe spennende på bruktbørsen, har tenkt litt på en A21. Får vel en mail når XPA-2 er på lager igjen. Ellers kunne det jo funket med 2 x XPA-1
    Ligger en A23 på sentralen...

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer, men da må jeg kjøre til Ålesund :???: Sitter å håper at det dukker opp noe i bergens området
    Er jo bare et steinkast unna

Er vel mulig å sende? Jeg fikk min XPA 5 sendt med Linjegods/schenker og det var faktisk relativt billig. Men da må du eller selger sende/motta i et firmanavn ( de sender/fakturerer ikke privatpersoner ). Men du eller selger har gjerne bekjente som kan hjelpe??

Var innom kinoen din å la igjen en kommentar og score. Flott stuekino du har fått deg

Newcomer Nick-Andre sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Ligger en A23 på sentralen...
    Den er solgt ser det som. Men tror du 125W holder til å drive RF82?

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    Er jo bare et steinkast unna

Er vel mulig å sende? Jeg fikk min XPA 5 sendt med Linjegods/schenker og det var faktisk relativt billig. Men da må du eller selger sende/motta i et firmanavn ( de sender/fakturerer ikke privatpersoner ). Men du eller selger har gjerne bekjente som kan hjelpe??

Var innom kinoen din å la igjen en kommentar og score. Flott stuekino du har fått deg
    Takk for det Har tatt nye bilder etter at XTZ subbene kom i hus, men ser ikke ut til at det funker å laste opp bilder nå
    Skal sjekke opp litt rundt det med frakt, eventuelt høre med selger om han skal på tur nedover i landet i nærmeste fremtid

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått tilbud om en A52 til 9000. Men er usikker på om 5x125W holder? Er det mulig å koble den på kun frontrekka å få ut mer effekt?

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan varmt anbefale XPA5, har den selv på B&W 683 og de kan gå helt ned i ca 2 ohm, men har aldri hørt XPA5`n ha pustevankser for det. Har en utgang til senter på den og de 4 restrerende bi amper jeg frontene mine med og det spiller bra! Det skorter ikke på krefter i det hele tatt med denne forsterkeren samtidig som den spiller utrolig fint. Det er nok litt ekstra pondus i bassen på den iforhold til Nad og vincent kansje men jeg syns det bare er tøft.

Og en xpa 5 biampet på dine rf82 vil nok spiller myyye høyere enn du orker å høre på

Og angående sending, jeg hørte med schenker og bring for å frakte min xpa fra bergen og til meg, det skulle de ha latterlige 1300,- for! Dette var i sommer så det kan ha skjedd noe med prisen siden da. Jeg fikk imidlertid en kompis som kjører lastebil til å ta den med for meg
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått tilbud om en A52 til 9000. Men er usikker på om 5x125W holder? Er det mulig å koble den på kun frontrekka å få ut mer effekt?
    Kan garantere at det blir nok effekt. Noen flerkanalsforsterkere leverer med i stereo enn i 5 kanals oppsett. men det kommer ann på hvordan den er konstruert. Har selv en Anthem mca 50 som leverer høyere effekt i stereo enn 5 kanals. om det er nødvendig med mer effekt i stereo når den leverer 5x225w kontinuerlig er en annen sak. kan ihverfall være sikker på at 5x125 watt spiller høyt nok i massevis på klipsch.

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slo til på Parasound A52 Mitt neste spørsmål blir da som følger: Hvilke kabler skal jeg kjøpe? Noen som har tips om bra å billig?

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slo til på Parasound A52 Mitt neste spørsmål blir da som følger: Hvilke kabler skal jeg kjøpe? Noen som har tips om bra å billig?
    Gratulerer

Jeg bruker Qed fra HFK. De gjør jobben til en ok pris.

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk Må jeg ha 5 av disse eller 10? Tenkte eventuelt på denne : Funk Cable. Den kommer vel på 500 kr totalt med frakt som for meg høres ut som en god deal! Ellers så frister jo denne fra NorStone litt Men så kommer vel den totalt på 2000

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må du komme med en tilbakemelding når du har fått testet ut A52. Grattis. :-D

Selv har jeg bestemt meg for å gå for P7 og A51, må bare få solgt Doxaen og forforsterkeren min først.

Når det gjelder kabler så anbefaler jeg deg å ha ett nøkternt syn på disse, prisklassen du ser i nå er helt ok. Noe mere enn 4-500 kroner for en signalkabel er jeg ikke villig til å gi.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •