Receiver til Dali808

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Newcomer doberman sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver til Dali808

Har Dali 808, og skal ha ny receiver, og antakelig dvdspiller, da dette ikke passer. Har et par alternativer, Nad sin 753 som hifiklubben meiner er bra nok, eller å prøve Cambridge 540 med 2x cambridge p500 for å drive daliene. Til dvd kjøper jeg spiller i samme merke som støtter progressiv scan.

Har forøvrig en gammel nad 214 effektforsterker som jeg kjører på subben, og der meiner hifiklubben jeg bare skal la den fortsette med det, da den i beste fall er marginalt bedre enn det som står i 753.

Kan noen anbefale noe her? Vil helst ha det beste ut av Daliene, og lurer på om Cambridge gir nok guffe. Til den prisen kan man godt kjøpe 2, så hver kanal får hver sin. Finner ikke info om dette på andre forum.

Har uansett ikke mer enn opp til ca 10.000 å bruke.

Takker
    EddieJ

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Er det virkelig ingen som kan anbefale noe her?

Hvis det blir enklere, kan dere anbefale noe dersom valget står mellom Nad c272 effektforsterker, Vincent sp 996, eller Cambridge sin p500?? Tenker isåfall kanskje 2 vincent, eller 2 cambridge, eller 1 nad.

Plz kom med noen forslag. Lurer også på impedanse, da Dali er 4ohm.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyrest litt spennande ut med Vincent da. Likar finishen på Vincent. No har eg da aldri høyrt den komboen..

Nad har eg ikkje høyrt på år og dag, sidan det skuffa meg det eg har høyrt før av Nad.

Cambridge sin P500 har fått dårleg kritikk her av Geiri, sidan den oppførde seg som ei kokeplate. Om det var feil på den eller ikkje, so kan han sikkert svare på det.

Sjøl tykkjer eg Rotel sin RB 1070 er ein finfin sak, men om den matchar Dali lika godt som nokon av dei nevnte kan kanskje diskuterast.

Kan du vurdere brukt og eller?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blei litt på kryss og tvers i trådene her, men men

Har ikke sett så mye på Rotel. Meiner å huske at 1070 koster omtrent det samme som Naden. Har også litt sansen for Vincent, da de er litt små og snertne, men så var det med lyden og Dali.

Jeg veit at alt vil bli bedre enn Technicsen, som heller ikke vil ha under 6ohm, men der kan jeg velge low-amp eller no i den duren for høyttalere under 6ohm. Og, litt av grunnen til at jeg ikke bare hopper på Naden er at jeg ikke heller har så mye til overs for den. Den gjør en dundrende god jobb på subben, men det blir et lite _men_ uansett...

Kan selvfølgelig kjøpe brukt, men synes ikke det heller blir helt det samme :P

Håper å høre mer kritikk, også i samme stilen som erfaringene til Geiri

Takker
    EddieJ

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det finnes noen 997 som er mye mer strømsterk enn 996, desse vet jeg ikke om neby importerer. med de kan vel skaffe om du maser noe alldeles forferdelig :lol:

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempegreier! Skal høre med dem!

Men vi er vel enige i at det vil være mer å hente ut av disse enn for eksempel en vanlig nad receiver, eks 753 ?

Var ikke klar over de 997'ene ops:

Edit: HoHo, 5.000 kroner stykket på ei svensk side (trenger 2!) er litt for hårete for meg, men dem ser unektelig lekre ut :shock:

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et par SP996 som jeg vurderer å selge...du bor ikke tilfeldigvis i Oslo?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Jeg har et par SP996 som jeg vurderer å selge...du bor ikke tilfeldigvis i Oslo?
    Hva skal du ha for dei da?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte meg 3000; 60% av nypris.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn, der var det en ny runde på Hifiklubben.

Han stod hardnakka fast på at denon var tingen, men det var ikke noe galt i Nad. En av tingene som var veldig bra var romkorreksjonen på 3508 og 2508, er det noen her som har noen synspunkter på det ?

Meinte også at 3508 var et bedre valg enn en rimeligere Nad , ex 743/753 og en Nad 272, da jeg ikke vil få noe bedre kontroll. Jeg ville også miste en del nyere funksjoner og "teknologi".
    Synes dette høres noe snodig ut, men men

Sa også at Cambridge p500 ikke ville gi noe som helst mer på noe område enn Technicsen min, såfremst den ikke var på 25watt, så dem hørtes ikke så gira ut på det heller.

Så da er det alternativet å hive til på en rimelig 753/743 og kanskje 272 eller Vincent man sitter igjen med. MÅ ha ny receiver for å få pre-out, og Technicsen har plaga meg lenge nok

Poqwaq: bor ikke i oslo nei, nærmere bodø. Hvis jeg blir enig med meg selv sender jeg deg en PM en eller anna dag, så får jeg høre om du har solgt dem eller ikke.

Kjedelig å være en av dem rasjonelle, som ikke hopper i ting :? Tar så lang tid å finne det som passer...

EddieJ

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er rimelig sikker på at du får mye bedre kontroll med 272 på et par fronter enn en 3805. Du får også mye mer strøm når du kjører surr, da forsterkeren blir avlastet ved ikke å gi ut noe til frontkanalene. 3805 er sikkert bra den, men det er fortsatt Denon-watt :lol:
    Men skal man bare tenke litt lydkvalitet og spes. gadgets, så er vel Denon litt foran NAD ja.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Just hva jeg også mener, fint å få bekrefta at jeg ikke er helt på jordet

Takker for info her, blir vel å gå for en Nad løsning da jeg i tillegg har en nad effektforsterker fra før.

Takker for innspill!

EddieJ

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller kjøpe en brukt receiver (selvsagt har jeg en til salgs ) 5 x 110, og kjøre en effekt på frontene? Lønner seg å kjøpe brukt om det ikke er noe spes helt nytt system du bare MÅÅ ha?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken er det du har da? Type/Pris? Har også snust litt på Yamaha med romkorreksjon, så en tråd her på forumet. Men man går bare om seg selv tilslutt, så nå må jeg vel bare bestemme meg snart :roll:

EddieJ

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare få komme med et synspunkt her..
    IKKE kjøp NAD t-753..
    Makan til støybombe har du ikke opplevd makan til, det skal jeg love deg.
    Jeg har selv en 753, og hvis jeg hadde muligheten til å heve kjøpet hadde jeg gjort det på flekken.

Men, du får gjøre som du vil. Jeg bare kommer med en personlig erfaring

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn, nu er forvirrelsen komplett, kan det bli bedre?? :P

Noen som veit hvordan Nad er når man går et hakk opp da? Hadde mer eller mindre bestemt meg for Nad. Denon er utelukka, er ikke noe å gjøre med det.
    Har også sett noe på Yamaha. Kan disse drive Daliene på et noenlunde fornuftig vis? Tenker på de modellene med romkorreksjon, husker ikke modellnummer, 750 tror jeg det var.
    Blir vel å bytte Dali blå til fordel for Concept før man er ferdig, da disse er 6ohm og man slipper da bekymre seg så veldig mye.

EddieJ

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg har lest etter maaange timer på div forum gjelder dette problemet hele 7x3-serien.
    Men kan bare snakke for meg selv ang 753, og jeg har nå min andre.
    Har altså ikke testet 763 eller 773.
    Men husk, en demo på klubben blir absolutt ikke det samme som en stille stue.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en NAD 753 som sto å gikk når jeg var innom HFK for en stund siden, og jeg snakket med en ekspeditør ved siden av den. Plutselig så slo den seg av uten videre. Ekspeditøren prøvde å slå den på igjen, men den ville ikke. Da følte han seg sikkert lur i og med at han sto å snakket om NAD samtidig, hehe..

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Det var en NAD 753 som sto å gikk når jeg var innom HFK for en stund siden, og jeg snakket med en ekspeditør ved siden av den. Plutselig så slo den seg av uten videre. Ekspeditøren prøvde å slå den på igjen, men den ville ikke. Da følte han seg sikkert lur i og med at han sto å snakket om NAD samtidig, hehe..
    Hehe morro...
    Jeg må si at jeg hører utrolig mye negativt om nad, kanskje ikke så mye om lyden, men slike ting som "kenti" sier og kanaler som pluttselig er "døde" og greier. Blir liksom litt skeptisk til nad da. Er det virkelig så ille som jeg tror, eller er det bare veldig mange som har nad og som ikke har "vett" til å skru ned volumkontrollen før det er for sent? Det lurer iallefall jeg på.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •