Receiver til Dali808 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har ikke vært misfornøyd med de Nad produkter jeg har hatt. Får mye effekt for pengene. Nad og Dali er da også en grei match. Har selv Nad T760 og Denon avr 3802. Nad har minst like mye krefter med oppgitt 80W per kanal mot Denons 105W.
    Har ikke støyen blitt fikset på de nye Nad receiverne?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en NAD t762 tidligere som jeg ikke var fornøyd med. Masse støy, men det var visstnok slik den skulle være..... Etter mye om å men med HI-FI klubben fikk jeg byttet denne i en Nad T763 v2. De kan ikke sammenlignes! Synes ikke det er noe plagsom støy fra denne, slik som jeg syntes det var fra 762. Jeg kan gi de varmeste anbefalinger på 763v2, men jeg vet ikke om 753 er fixet. Har du mulighet til å legge i litt ekstra for en 763v2 ville jeg gjort det! Masse trøkk for en forholdsvis rimelig penge! Den ble jo forøvrig friskmeldt i siste Dvd og hjemmekino også, fikk god kritikk der.

Bruker forresten Infinity Alpha 50 på den, og det er vel høytalere som i utgangspunktet er ganske like dine?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan A M
    Hehe morro...
    Jeg må si at jeg hører utrolig mye negativt om nad, kanskje ikke så mye om lyden, men slike ting som "kenti" sier og kanaler som pluttselig er "døde" og greier. Blir liksom litt skeptisk til nad da. Er det virkelig så ille som jeg tror, eller er det bare veldig mange som har nad og som ikke har "vett" til å skru ned volumkontrollen før det er for sent? Det lurer iallefall jeg på.
    For min del så er ikke jeg noe mer skeptisk til NAD enn andre merker. Men den historien fra butikkbesøket mitt var litt påfallende her

Har selv eid en NAD C272 en liten stund, til jeg byttet. Igjen..
    Var masse for pengene, det er helt klart. Og krefter trenger du ikke tenke på, med mindre du har utrolig tungdrevne høyttalere.

Newcomer doberman sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, da det enda er litt tid til å bestemme seg hiver jeg utpå et par valg til.

Pioneer Receiver VSX-D814-S.
    Har Thx, og power consumption på 280 watt. Har også romkalibrering.
    Pris: ca 5.000

Yamaha RX-V750RDS 7.1-Channel.
    Har IKKE Thx, og power consumption på 440 watt. Har også romkalibrering.
    Pris: ca 6.000

Hva ville dere valgt, og hvorfor?
    Har Txh mye å si, eller er det bare en sticker i front?
    Power-consumption, bør ikke det være litt i samsvar med hva den faktisk gir UT i watt??

Kom igjen!!!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doberman
    Hei, da det enda er litt tid til å bestemme seg hiver jeg utpå et par valg til.

Pioneer Receiver VSX-D814-S.
    Har Thx, og power consumption på 280 watt. Har også romkalibrering.
    Pris: ca 5.000

Yamaha RX-V750RDS 7.1-Channel.
    Har IKKE Thx, og power consumption på 440 watt. Har også romkalibrering.
    Pris: ca 6.000

Hva ville dere valgt, og hvorfor?
    Har Txh mye å si, eller er det bare en sticker i front?
    Power-consumption, bør ikke det være litt i samsvar med hva den faktisk gir UT i watt??

Kom igjen!!!
    Uff, 280W er jo ingenting.
    Effektbruk og ut-watt har absolutt en sammenheng ja.

Newcomer mrba sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv en Denon 3805. Jeg får et par Dali 808 på tirsdag 19 okt. Bor på Tverlandet utenfor Bodø. Så hvis du ikke har kjøpt forsterker til da så kan jeg sikkert gi deg en pekepinne på hvordan Denon/dali kombien høres ut. Eventuelt du kan stikke innom å høre på anlegget mitt

Newcomer doberman sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig, ville vært flott å få hørt det oppsettet. Sender deg da en PM seinere hvis det passer, så ser man!

Newcomer mrba sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått testet ut høyttalerene i en times tid. Har spilt litt musikk og kjørt noen filmsnutter med litt futt i. Jeg synes høyttalerene virker kanonbra i mitt oppsett. Prøvde å spille litt Unni Wilhemsen, men må innrømme at jeg hører at det er ikke den typen musikk høyttalerene er laget for. Virket litt spinkelt. Men det er vel mere høyttalerene enn forsterkeren.
    Nå er kanskje jeg litt innhabil siden jeg stort sett har kjørt kombinasjonen Denon/Dali de 7 siste år, men det er fordi at jeg liker den lyden/klangen i den kombinasjonen. Jeg hadde en marantz 5.1 forsterker på 5x80w for noen år siden, men ble aldri helt fortrolig med lyden i den så den ble byttet ut med en Denon 3300 (datidens toppmodell i budsjettklassen).
    Men uansett det er du som må avgjøre om du liker kolbinasjonen, så har du tid står fortsatt tilbudet om en lytteprøve ved lag.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Peakman skrev
    Som det har vært diskutert tidliger på forumet så kan man ikke se på forbruket for å sjekke hva forsterkeren gir.

Forbruket er ofte oppgitt moderat, og ofte er toppene bare under korte partier hvor forsterkeren henter sine krefter fra kondensatorene.

Har hatt pioneer receiver engang, 5x100 watt, og den effekten var ikke mye å skryte av i alle fall.
    Yamaha er det jo mange her på forumet som liker uten at jeg selv kjenner 750'en du nevner..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •