mange data-eksperter og lyd-eksperter her?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Espengolf sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

mange data-eksperter og lyd-eksperter her?

heisann...

jeg kjøpte meg denne lille boksen: Creative Sound Blaster Wireless Transmitter with Wireless Receiver | Creative Labs Online Store som jeg trodde skulle gjøre livet mitt enklere!!!

men etter å ha koblet det opp og begynte og spille musikk. ble musikken skurrete og det ble ikke noe fin lyd, men det ble bra bass. jeg lurer på om den lille boksen kan ha kommet i en konflikt med netverks kortet mitt...?

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espengolf
    heisann...

jeg kjøpte meg denne lille boksen: Creative Sound Blaster Wireless Transmitter with Wireless Receiver | Creative Labs Online Store som jeg trodde skulle gjøre livet mitt enklere!!!

men etter å ha koblet det opp og begynte og spille musikk. ble musikken skurrete og det ble ikke noe fin lyd, men det ble bra bass. jeg lurer på om den lille boksen kan ha kommet i en konflikt med netverks kortet mitt...?
    Jeg er INGEN ekspert.
    Men du har ikke fått svar enda, så eit svar pleier å hjelpe 8)

Trådløst..noe som kan forstyrre?
    Innstillinger på den boksen?

Slet selv med trådløst nett som skurrer på spotify.. kjører ledning nå.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer Espengolf sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men, skal det være skurring i høytalerne nå jeg kjører det tråløst. eller skal det gå an å få fikset det? skurringen er bare av og til nå... men er ganske irriterende

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags router ? Er det mange nett der du bor slik at du får forstyrrelser. Mulig du kan skifte kanal på nettet som ikke kommer i konflikt med naboene.

Selv har jeg god erfaring med routere som kjører over både 2.4 og 5 Ghz. Dermed kan du kjøre data trafikk på 5 og lyd-trafikk på 2.4 alt etter som hva som går.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espengolf
    men, skal det være skurring i høytalerne nå jeg kjører det tråløst. eller skal det gå an å få fikset det? skurringen er bare av og til nå... men er ganske irriterende
    Nei, skal ikke vere det.

Vil tro, vis du har mulighet til å skifte på ruter at 5 Ghz er klart best til å kjøre musikk. Den vandlige frekvensen kan bli påvirket av alt mulig..oppvaskmaskin osv..

Men Jeg fant til slutt ut at hodetlf utgangen på pcen er dårlig. Men
    du kjørte vel usb?

Kan jo prøve et og et apperat, f.eks el-ovnen, komfyren, osv for å se. Vil tro vis du har et delvis defekt apperat/maskin, så vil det forstyrre mye.

Av og til, var slik jeg og hadde det.
    Fant vel aldrig utav det egentlig.
    Så jeg flyttet
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •