NAD eller ROTEL til KLIPSCH?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD eller ROTEL til KLIPSCH?

Jeg lurer på hva som gir en best match av forsterkere til Klipsch's Reference-serie; NAD eller rotel. Det er disse to det står mellom for meg, da jeg har skjønt såpass at begge 'passer', men ikke nødvendigvis er den beste matchem man kan få. Design er også en viktig faktor, og avgjørende for at jeg har landet på disse merkene.

Noen påstår rotel fungerer veldig bra til klipsch på grunn av nøytral lydgjengivelse og god elektronikk, mens andre rynker litt på nesen over den komboen. Har selv hørt rotel+klipsch og hadde ikke noe å utsette på det selv, men så har jeg ikke hørt høytalerne med NAD enda.

NAD burde jo i og for seg være et godt valg med tanke på at de er gode på de samme områdene som klipsch, god dynamikk og bassgjengivelse, men kanskje ikke med helt high-end oppløsning i 'toppen'. Jeg har imidlertid latt meg fortelle at klipsch er kravstore til elektronikken de blir benyttet sammen med, og at de er såpass gode at de vil 'avsløre' NAD som forsterkere som ikke helt holder mål til denne typen høytalere.

Har sett på NAD T773 v.2 som mest aktuelt med tanke på pris og kraft, da Rotels receivere fort blir en del dyrere og leverer mindre kraft. Men må man så må man.

Lurer også på hva folket mener ville vært best av NAD-komboen S250+S170i og Rotel-komboen RSP-1098+RMB-107/RMB-1095 til klipsch. Disse komboene av forforsterker og flerkanals effektforsterker har omtrent samme prisnivå, rundt 50k tilsammen. Dette er nok intet aktuelt utlegg for meg, men hadde uansett vært artig å høre hva folk mente

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan hvertfall si at de nyere NAD forsterkerne låter bedre enn de gamle, selv om jeg helt klart hadde velgt Rotel over NAD. Uansett tror jeg NADen gjør jobben bra på Klipchene. C272 f.eks., spiller mer oppløst og med en bedre gjengivelse i presensområdet enn det jeg har hørt tidligere fra NAD. De spiller dog fortsatt med for lite bredde, og fortsatt med for lite detaljer, hvertfall til mine høyttalere. Kraften og bassen har jeg ikke så mye å utsette på hos NAD.
    NADlåter fortsatt litt "tørrt" og kan låte noe skarpe i toppen med feil matching av høyttalere. Men skal man ta prisen i betraktning er ikke dette en stor deal.

Men har du råd, gå for Rotel. Da får du nok bedre lyd over hele fjøla.

Og siste, som vanlig, ta å deponer på det du vurderer å kjøpe og test det ut selv.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noe bedre alternativ enn NAD T773 v.2 til under 15 k da? Vil ikke blakke meg helt her heller, men er opptatt av å få mest mulig ut av høytalerne også - selvsagt uten at det skal koste en arm!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arcam AVR-300 er vel oppdrivelig til den prisen nå?

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville ha valgt Rotel, Nad ser jo i tillegg ut som en forkulla stein design messig..

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha noe opp til 15K ville jeg garantert satset på Arcam AVR 300 ja. Den har kraft nok (1200VA!) og låter nok svinbra.
    CV fortjener ikke så bra forsterker, men er du villig til å betale 15K er det jo greit. Da har du jo forsterker om du vil ha andre høyttalere etterhvert og.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva vil være den beste komboen av NAD T163v.2+T973 (7x140 watt) og rotel RSP-1066+RMB-1075 (5x120 watt)? Rotel-løsningen blir noen tusenlapper dyrere, men dersom den låter bedre så..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •