AirPlay og avspilling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AirPlay og avspilling

Hei! Jeg har Pioneer VSX-921 receiver. Den støtter tydeligvis AirPlay, men jeg kan ikke fatte hvordan dette funker, og hvordan jeg kan få spilt fra macen trådløst. Er det noen som vet det som kunne forklart det på en grundig og norsk måte? Det hadde vært til STOR hjelp.

En ting til jeg lurer på. Jeg bruker for øyeblikket en AUX lignende kabel for å spille musikk på Mac'en. Hvilket andre muligheter har jeg for å spille av musikk? Jeg har sett flere som har slikte Touchskjermer på veggen, og noen slags Musikk Blu-Ray ting på veggen.

Forresten så er jeg ny med dette

EDIT: En ting til som jeg kanskje lurer på mest av alt; Når jeg kobler enheter som Receiveren, Apple TV og andre musikkavspillere på nett, hvor på Mac'en finner jeg de? Hvor skal jeg "koble til enheten" ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må skru på airplay på receiveren, etter at den er koblet til nettet selvsagt.

Etter at det er gjort, så må du være sikker på at din mac er på samme nettet. Deretter så åpner du itunes, og setter på en låt. Helt nede i høyre hjørnet på itunes, tredje til høyre tror jeg det er, så finner du et ikon, en firkant med en pil som pekker oppover i. Den er bare aktiv dersom det finnes en airplay mulighet.

Skal du spille fra noe annet en itunes via mac, så trenger du airfoil. Søk på google så dukker det opp, koster 150kr for en lisens.

Sitat Opprinnelig postet av Larseern17
    Hei! Jeg har Pioneer VSX-921 receiver. Den støtter tydeligvis AirPlay, men jeg kan ikke fatte hvordan dette funker, og hvordan jeg kan få spilt fra macen trådløst. Er det noen som vet det som kunne forklart det på en grundig og norsk måte? Det hadde vært til STOR hjelp.

En ting til jeg lurer på. Jeg bruker for øyeblikket en AUX lignende kabel for å spille musikk på Mac'en. Hvilket andre muligheter har jeg for å spille av musikk? Jeg har sett flere som har slikte Touchskjermer på veggen, og noen slags Musikk Blu-Ray ting på veggen.

Forresten så er jeg ny med dette

EDIT: En ting til som jeg kanskje lurer på mest av alt; Når jeg kobler enheter som Receiveren, Apple TV og andre musikkavspillere på nett, hvor på Mac'en finner jeg de? Hvor skal jeg "koble til enheten" ?
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for forklaringa, jeg forsto litt mer
    Men jeg skjønner ikke hvordan jeg slår PÅ airplay på receiveren. Det står ikke noe på menyen eller fjernkontrollen..

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for forklaringa, jeg forsto litt mer
    Men jeg skjønner ikke hvordan jeg slår PÅ airplay på receiveren. Det står ikke noe på menyen eller fjernkontrollen..
    Lest i bruksanvisningen?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det har jeg. Men jeg tror jeg kanskje vet hvorfor. Jeg tror kanskje at DHCP funksjonen på routeren ikke er påslått, men jeg får ikke logga meg inn på routeren, for det er ikke IP'en som står på routeren. Noen som har noen idé hvordan man finner denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det har jeg. Men jeg tror jeg kanskje vet hvorfor. Jeg tror kanskje at DHCP funksjonen på routeren ikke er påslått, men jeg får ikke logga meg inn på routeren, for det er ikke IP'en som står på routeren. Noen som har noen idé hvordan man finner denne?

Det er nok 192.168.0.1 eller 1.1 eller 1.0... Men hvis ikke, skriv ipconfig i cmd vinduet på pc, og se på gateway adressen.
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemme har vi et hovedmodem koblet til en ruter. denne ruteren er igjen koblet til en ruten på mitt rom. Når jeg finner gateway adressa så kobler jeg meg bare på den ruteren oppe. (10.0.0.1). 192.168.0.1 funka ikke, som det burde ha gjort.. Jeg koblet ethernet kabel rett inn til ruteren men alikavel, sto samme ip :/

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Logitech Squeezebox Touch - Elkjøp

Er dette et godt valg for avspilling av musikk?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Logitech Squeezebox Touch - Elkjøp

Er dette et godt valg for avspilling av musikk?
    Ipad + apple tv2 er bedre..

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt med, du bruker routeren nå, men kan ikke logge deg på den? Hvem har satt opp dette, kanskje du kan få hjelp av den personen.
    Når du drar ned nettverk på Mac`en, da skal du kunne se nettverkene omkring deg. I nettverk under Systemvalg, gå på Avansert, der ser du valgene for nettverk du har, om der er flere da fjern alle de du ikke bruker slik at din egen router står tilbake som det eneste valg.
    Har du prøvd en reset av routeren?

Det hjelper ikke du kjøper en Touch, først må du få ditt trådløse til å fungere så du kan få Airplay gående.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ruteren har jeg satt opp selv. Jeg har fått logga inn på den mange ganger før, men nå gikk det plutselig ikke.. Kan IP'en ha blitt forandra, eller at jeg har gjort det ved uhell? Isåfall, hvordan kan jeg resete denne? Takk for hjelpen

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På baksiden av routeren sitter et lite hul hvor der står "Reset" på, hold den inne 5 sekunder eller noe sånt, routeren resetter seg da.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til deg, Niels og alle andre som hjalp meg! Nå har jeg offisielt fått til Airplay etter en lang tid med sturing. Alt som skulle til var å resete routeren :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er den Logitech Squeezeebox'en bra til avspilling? Eller vet dere om noe som kan fungere bedre?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den er ok, bortsett fra at du må ha en pc slått på for å bruke den. Fjernkontrollen løper vel igså hurtigt tom for strøm så den må stå i laderen mesteparten av tiden. Desuten ser det ut som WMA ikke funker med Mac.
    Du kan jo laste ned Logitech Media Server på din Mac, da kan du se hvordan softwaren fungerer.

Der er en egen tråd om den under mediaspillere, se den....http://avforum.no/forum/av-prosessor...ebox-duet.html

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh jeg skjønner.. Men ville du sagt Squeezebox Duet eller Touch? Trenger litt hjelp med det her skjønner du, har lyst på noe fine saker ved siden av som jeg kan spille musikk fra :

Kan man bruke spotify med de og?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville sige Touch, det blir en stor fordel ikke å må ha serveren gående på pc`en.
    Men, du har jo Airplay og er alt du trenger Spotify f.eks. ,hvorfor ikke en iPad? Med den kan du styre alt og sende lyden ti anlegget, også fra iTunes.
    Eller en Apple TV f.eks., med den kan du også sende bilde til tv`en, youtube f.eks., og lyd til anlegget.Test: Apple TV - en annerledes mediespiller - DinSide Data

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, jeg får se hva som passer best for meg av de tinga du nevnte. Takk for hjelpa

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •