Bilde fra HDMI og LYD fra RCA samtidig mulig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer thoresa sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bilde fra HDMI og LYD fra RCA samtidig mulig?

Jeg skulle gjerne ha spilt Fifa 12 (HDMI fra PS3) og hørt på musikk (Optisk, eller RCA via DAC fra Apple TV2) samtidig. Er det mulig?

Jeg har en Marantz SR 7005, men det virker som om dette ikke er mulig. Føler jeg har prøvd det meste nå.

Kan noen bekrefte at det ikke er mulig å kjøre en digital bildekilde samtidig som man kjører analog lydkilde? Jeg kjører forøvrig HDMI ut fra Receiveren da HDMI UT 1 går til TV og HTMI UT 2 går til Projector.

Setter virkelig pris på tilbakemelding slik at jeg kan finne en løsning på problemet (dersom den finnes).

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo koble din PS3 direkte til tv`en.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går nok ikke, kun 1 HDMI inngang i TVen. Men det er altså ikke mulig så lenge man benytter receiveren som HDMI switch?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette funker helt fint på min Denon avr4308a. Nå er Denon av de mer brukervenlige og fleksible på markedet, men Marantz er jo under samme eier. Det viktige blir jo å koble rca i analoginngangen koblet mot HDMI inngangen (videoinngangen) du bruker på PS3 eller å tillegge en digitalport mot HDMI inngangen. På Denon er det bare å velge hvilken lydtilkoblig som skal prioriteres mot den videokilden du bruker for øyeblikket. Dette endres med en knapp på fjernkontrollen når som helst.

Edit: Altså dette skal være mulig, spm er bare hvor enkelt det er å veksle mellom lydkildene.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raymagnu
    Dette funker helt fint på min Denon avr4308a. Nå er Denon av de mer brukervenlige og fleksible på markedet, men Marantz er jo under samme eier. Det viktige blir jo å koble rca i analoginngangen koblet mot HDMI inngangen (videoinngangen) du bruker på PS3 eller å tillegge en digitalport mot HDMI inngangen. På Denon er det bare å velge hvilken lydtilkoblig som skal prioriteres mot den videokilden du bruker for øyeblikket. Dette endres med en knapp på fjernkontrollen når som helst.

Edit: Altså dette skal være mulig, spm er bare hvor enkelt det er å veksle mellom lydkildene.
    Ok, takk for svar. Dersom det går er det jo helt fantastisk! Problemet (eller utfordringen som jeg liker å kalle den) er bare at jeg ikke vet hvordan det gjøres. Jeg har et valg inne på "input setup" som heter "input mode". Her kan jeg på enkelte innganger velge "analog". Men da forsvinner lyden helt selv om jeg kobler til RCA på samme inngang som HDMI fra PS3 er koblet til. Jeg forstår egentlig ikke hvorfor dette ikke går..det bør jo være mulig? Noen med Marantz som har fått det til?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du bekreftet at du får analog lyd fra kilden du vil spille fra (AppleTV)? Er du sikker på at HDMI inngangen er tildelt den inngangen du kobler opp imot (i menyen)? Med litt nifti kabling her skal du også kunne holde tilkoblingen fra AppleTV til den normale inngang og presse lyden gjennom Z2/3/rec utgang. Fleksibilliteten skal være tilstede på Marantzen, dette er ikke noen billigmodell akkurat.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du bekreftet at du får analog lyd fra kilden du vil spille fra (AppleTV)? Er du sikker på at HDMI inngangen er tildelt den inngangen du kobler opp imot (i menyen)? Med litt nifti kabling her skal du også kunne holde tilkoblingen fra AppleTV til den normale inngang og presse lyden gjennom Z2/3/rec utgang. Fleksibilliteten skal være tilstede på Marantzen, dette er ikke noen billigmodell akkurat.
    Ja, har testet med en dac koblet med optisk fra apple tv 2 til dacen og med rca fra dac til receiver. Da blir det analog lyd!:-) er sikker på inngang også ja! Kjøpte meg derfor ny dac i helgen da jeg var sikker på at dette kom til å fungere. Men den nye dacen har jeg avtalt å levere tilbake i morgen dersom jeg skulle angre meg, så den er ikke åpnet enda. Er derfor litt viktig for meg at jeg finner ut om det fungerer i dag. Fungerer det beholder jeg selvsagt ny dac! :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste litt i bruksanvisninga til Marantzen. Hvis kilden er stilt på "TV" eller "Game" kan du ikke få analog lyd. (side 73) Spm er bare om det ikke er like greit å kjøre den optiske kabelen rett i Marantzen og tildele denne til PS3 inngangen, da dacen i reiceveren antagligvis er temmelig habil..?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal bare være å ta en kjapp tur inn i menyen og tilegne den analoge eller digitale inngangen til samme HDMI input, så velge lydkilde fra fjernkontrollen.

På min Marantz AV8003 så har jeg flere komponenter pr inngang, da jeg har for mange kompoenter for input valg. Den velger da automatisk den kilden som er i bruk. Med flere komponenter på så må jeg velge via fjernkontrollen.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste litt i bruksanvisninga til Marantzen. Hvis kilden er stilt på "TV" eller "Game" kan du ikke få analog lyd. (side 73) Spm er bare om det ikke er like greit å kjøre den optiske kabelen rett i Marantzen og tildele denne til PS3 inngangen, da dacen i reiceveren antagligvis er temmelig habil..?
    Yes! Du har helt rett! Jeg fant ut akkurat det samme som deg. Den sto stilt inn på TV (PVR) og Game (PS3) og da fikk jeg ikke analog lyd. Nå har jeg hørt på lyd i 2 timer uten problemer. Det går så det griner! :-) Takk for hjelp her!

Men som du sier ja..kan kanskje være bedre å koble optisk rett i receiver. Jeg forsøkte dette og det fungerte med en gang (nå fungerer plutselig alt!)

Vet ikke helt hva jeg har rotet med her, men alt fungerer i alle fall smertefritt nå. Ingen vits i å ta i bruk ny dac da. DAC i receiver er jo ganske bra! Jeg leverer tilbake i morgen og håper jeg kan få pengene igjen siden jeg avtalte dette med selger på hifiklubben.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempeflott at det ordnet seg.