Yamaha RX-A810 -

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer Helgenen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RX-A810 -

Hentet RX på posten idag. Alt koblet opp og synes å virke:-D

Spørmål om noen vet:
    Jeg har koblet den nye PVR-dekoderen til kanaldigital i HDMI 1 (arc) og satt opp en HDMI out på HDMI out 1. Her har jeg både bilde og lyd alt vel når jeg ser på TV.

Trykker jeg da på radio så forsvinner TV bildet - det er sikkert helt naturlig - og det dokker opp en radiomeny på TV skjermen.

Mitt spørsmål er: Går det an å se på TV (at TV bildet fremdeles er der) når man hører på andre kilder (cd - nettradio - wimp - osv). Hadde vært fint å få til når minstemann av og til sitter med hodetelefoner mens vi har på musikk.

Alternativet er å koble PVR-Dekoderens HDMI rett i TV med optisk kabel ned til Yamahaen - men har ikke prøvd om det virker.

Noen med forslag/svar?

Newcomer Helgenen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Utålmodig som jeg er så - satt jeg HDMI rett inn i TV og sette en optisk kabel i Yamahaen. Så nå kan jeg ha på TV med bilde og samtidig spille musikk. Det gikk fint.

TV er da på HDMI 1 (på av-knappen til TV)
    Yamahaen på HDMI 2 (på av-knappen til TV)

Eneste utfordringen nå er at dersom jeg hører på musikk og har den stående på HDMI 2 på TV (slik at jeg ser skjermmenyen til yamahaen) så går forsterkeren automatisk over til TV-lyd når jeg setter på bildet. Det er både + og - med det. Har ikke funnet ut om jeg kan bestemme om det skal det eller ikke.

Lydbildet er forresten meget bra so far.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •