Pioneer LX 55 eller 75?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer LX 55 eller 75?

Hei

Skal ha ny surroundreceiver til litt tungdrevne høytalere, det vil si System Audio Aura 50.

Vurderer Pioneer LX 55 Pioneer VSX-LX55 Surroundreceiver - Sort

mot LX 75; Pioneer SC-LX75 Surroundreceiver - Sort

Vil LX 55 være tilstrekkelig til å drive disse høytalerne fullgodt, eller vil det være en merkbar forskjell om man legger i endel tusenlapper og går for 75?

Eventuelt forslag til andre gode receivere til denne kombinasjonen?

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du først skal ha Pioneer så er det vel lurt å gå opp til LX75, slik at du får med ICE-forsterkermoduler.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Hvis du først skal ha Pioneer så er det vel lurt å gå opp til LX75, slik at du får med ICE-forsterkermoduler.
    Hei

De nye Pioneer modellene SCLX75/85 har ikke B&O ICEpower forsterkermoduler lengre. De kommer med Pioneer sine egne Class D3 forsterkermoduler.
    Ellers er jeg enig i at det kan være verdt å gå opp på LX75 hvis man har råd.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    De nye Pioneer modellene SCLX75/85 har ikke B&O ICEpower forsterkermoduler lengre.
    Pioneer.eu sier noe annet. Der står det at 75'en har ICEpower, men at 55'en ikke har det.

Så det så >:|

Nemlig!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Pioneer.eu sier noe annet. Der står det at 75'en har ICEpower, men at 55'en ikke har det.

Så det så >:|

Nemlig!
    Hei

Det står faktisk det ja, såg det selv nå. :-D
    Men det er nok feil, både SCLX75 og SCLX85 bruker Pioneer sin nye Class D3 digitale forsterkermoduler.

Uansett om det er ICEpower eller Class D3, vil det nok det være en god oppgradering fra LX55 for trådstarter.

Både ICEpower og Class D3 er nokså lik i klangen, låter nøytral begge to, men Class D3 har en noe mørkere bakgrunn.

Class D3 har også mer punch/fylde i mellombassen, samt diskanten er noe mindre hissig enn hos ICEpowermodulene de brukte i tidligere modeller.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for innspill.

Særlig det siste var interessant, da jeg har lest at Pioneer kan låte litt skarpere/lysere enn konkurrentene. Og det er kanskje ikke ideelt med de høytalerne jeg har, med små bassmembraner som i utgangspunktet kanskje ikke gir mest tyngde. Men da skjønner jeg det slik at de nye egenskapene til LX75 kan gi mer punch enn LX55?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vr
    Takker for innspill.

Særlig det siste var interessant, da jeg har lest at Pioneer kan låte litt skarpere/lysere enn konkurrentene. Og det er kanskje ikke ideelt med de høytalerne jeg har, med små bassmembraner som i utgangspunktet kanskje ikke gir mest tyngde. Men da skjønner jeg det slik at de nye egenskapene til LX75 kan gi mer punch enn LX55?
    Hei

LX55 er en vanlig klasse A/B forsterker, den kraftigste av klasse A/B forsterkerne til Pioneer.
    SC-LX-serien til Pioneer bruker digitale forsterkermoduler, der tidligere modeller LX73/83/72/82 brukte moduler fra B&O ICEpower, bruker nyeste model Pioneer egne utviklede Class D3 moduler.
    De nye modulene til Pioneer får skryt for at dem låter bedre enn tidligere modeller som brukte ICEpower, de støtter også 9.1 mot tidligere "bare" 7.1 i LX73/83. Kraftmessig var kansje de tidligere modellene et snev kraftigere, men er ikke noe man merker. De nye modulene har også enda mindre forvrengning, låter enda klarere og mid-bassen innehar enda mer punch/kropp, samt at diskanten er mindre hissig/spiss.
    LX75 vil være kraftigere og en bedre forsterker/receiver enn LX55, og jeg ville helt klart valgt den framfor LX55.
    Begge fåes også nå til godt nedsatt pris. Lykke til med valget !

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

LX55 er en vanlig klasse A/B forsterker, den kraftigste av klasse A/B forsterkerne til Pioneer.
    SC-LX-serien til Pioneer bruker digitale forsterkermoduler, der tidligere modeller LX73/83/72/82 brukte moduler fra B&O ICEpower, bruker nyeste model Pioneer egne utviklede Class D3 moduler.
    De nye modulene til Pioneer får skryt for at dem låter bedre enn tidligere modeller som brukte ICEpower, de støtter også 9.1 mot tidligere "bare" 7.1 i LX73/83. Kraftmessig var kansje de tidligere modellene et snev kraftigere, men er ikke noe man merker. De nye modulene har også enda mindre forvrengning, låter enda klarere og mid-bassen innehar enda mer punch/kropp, samt at diskanten er mindre hissig/spiss.
    LX75 vil være kraftigere og en bedre forsterker/receiver enn LX55, og jeg ville helt klart valgt den framfor LX55.
    +1 støtter denne:-D
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så dvs. LX55 er en klasse AB-forsterker og LX75 er en klasse D-forsterker. Da er vel poenget godt understreket, og noen burde sende en mail til Pioneer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Takk for veldig god info, da ble det hele klart og tydelig

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ny kandidat ...

Hadde egentlig bestemt meg for LX75, men oppdaget at man kan få Yamaha 3067 endel rimeligere siden den er utgående. Dette var vel flaggskipet i fjor, og jeg husker den fikk god anmeldelse.

Vil det lydmessig være forskjeller av betydning mellom denne og LX75, eller er de kvalitativt på omtrent samme nivå?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vr
    Hadde egentlig bestemt meg for LX75, men oppdaget at man kan få Yamaha 3067 endel rimeligere siden den er utgående. Dette var vel flaggskipet i fjor, og jeg husker den fikk god anmeldelse.

Vil det lydmessig være forskjeller av betydning mellom denne og LX75, eller er de kvalitativt på omtrent samme nivå?
    Om du skal ha Yamaha selger elkjop.no Yamaha 3010(årets modell) for kr. 10990,- IDAG. Det er billig.... men hvordan den står seg mot Pioneer aner jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Otern
    Om du skal ha Yamaha selger elkjop.no Yamaha 3010(årets modell) for kr. 10990,- IDAG. Det er billig.... men hvordan den står seg mot Pioneer aner jeg ikke.
    Hei - så den. Dessverre overskrider den akkurat dybdegrensen jeg har i det skjulte rackanlegget mitt ...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •