Receiver til å drive Dali Zensor 5.1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver til å drive Dali Zensor 5.1

Hei,

Vurderer innkjøp av Dali Zensor 5.1 av hfk.
    Til denne trenger jeg en receiver, og kikket på Denon AVR-2312.

Har lest på en del tester at Zensor 5 krever en del forsterker for å utnyttes fullt ut, og lurer på om 2312 er tilstrekkelig?

Bor 100 mil unna nærmeste Hfk-klubb, så prøving er vanskelig. Får heller ikke testa med andre enn NAD/Denon, så all hjelp er flott

Erik

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

I utgangspunktet er Zensor lettdrevne høyttalere og du klarer deg nok bra med en 2312. Men kjøp deg månedens utgave av hjemmekino hvor de tester denne pakken, der står det litt info om forsterkere på dette settet.

Oppsummert skriver de at høyttalerne er lettdrevne, men når de tester den på den kraftigste Avantage forsterkeren til Yamaha (RX-A3010) begynner den virkelige moroen og slik er det nok med de fleste høyttalere. Men denne ligger i prisklassen 14-16.000 kroner.

Jo bedre forserker man kobler på desto bedre blir høyttalerne. Selv har jeg Dali Ikon 5.1 og det funker veldig bra på en RX-V767 som ligger i samme prisklasse som Denon 2311 (fjorårets modell av den du ser på)

Konklusjonen er at du får veldig bra lyd i en 2312 med det oppsettet, men har du mer penger til overs lønner det seg stort sett alltid å kjøpe så god forsterker som budjsettet tillater.

Lykke til!

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av elindse
    Hei,

Vurderer innkjøp av Dali Zensor 5.1 av hfk.
    Til denne trenger jeg en receiver, og kikket på Denon AVR-2312.

Har lest på en del tester at Zensor 5 krever en del forsterker for å utnyttes fullt ut, og lurer på om 2312 er tilstrekkelig?

Bor 100 mil unna nærmeste Hfk-klubb, så prøving er vanskelig. Får heller ikke testa med andre enn NAD/Denon, så all hjelp er flott

Erik
    da har jeg heller ville kjøpt harman kardon avr 460 , den har preout for effektforsterker + dem er utrolig strømsterke med 35 amper så sier det sitt , dali zensor liker forsterker med sikkelig strøm , og da er det ingenting som slår harman kardon på det

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For zensor-setter er det vel hovedsaklig de 2 frontene som vil kreve.

Kan Denon 2312 bi amp'es for å oppnå bedre effekt for disse? Eller har jeg misforstått konseptet?

Ser ikke pre-out for annet enn sub veldig interessant akkurat nå.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av elindse
    For zensor-setter er det vel hovedsaklig de 2 frontene som vil kreve.

Kan Denon 2312 bi amp'es for å oppnå bedre effekt for disse? Eller har jeg misforstått konseptet?

Ser ikke pre-out for annet enn sub veldig interessant akkurat nå.
    2312 har ikke preout for effektforsterker , bare subwoofer , men biamping går ant , men man hører sjelden noe særlig effekt ut av det...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •