Strømkabel til klipsch Subwoofer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Strømkabel til klipsch Subwoofer

Har en 12" Klipsch sub jeg for tiden ikke kan bruke da jeg har klart å kaste kabelen under flytting - hadde en hel del kabler av typen "pc-strømkabel" med 3 kontakter og så disse var alt pakket ned. Da anlegget ble pakket så jeg bare kjapt på kabelen og konkluderte med at jeg allerede hadde pakket flere slike kabler enn nødvendig og kastet strøm kabelen til subwooferen.

Når utpakking var ferdig og alt skulle kobles opp skjønte jeg hva jeg hadde gjort. Det er jo katastrofe. For det er kun 2 kontakter på den kabelen jeg kastet og de andre tilsvarene kablene jeg har står i TV og reciever.

Kan jeg bruke en vanlig "pc-strømkabel" med 3 kontakter uten å skade noe?
    Regner med at dette har med jording å gjøre og at apparatene ikke skal være koblet til jord?

Er det noen risiko om jeg bare presser på en kabel med 3 kontakter?

Kan jeg evt. modde kabel ved å kutte jordkontakten? Evt. klippe av støpselet som skal i veggen og lodde/skru fast en vanlig "lampe-kontakt"? Da er det jo ingen jord inn til subwoofer?

Akkurat flyttet og det er rett før jul - har ikke så mye som en 50 lapp til overs akkurat nå til å kjøpe kabel så her må jeg være kreativ med det jeg har av kontakter, sukkerbiter, loddetinn etc.

Noen som har forståelse av strøm og hvorfor det er forskjellige antall kontakter på en subwoofer og pc? (kablene ser jo like ut om man ikke sjekker antall kontakter på den enden som skal i subwoofer)

Trenger hjelp så jeg slipper å møte juleferien uten godlyd til alle filmene jeg skal se.

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke helt det du spør om, men kom over denne danske siden med meget billige kabler, meget rask chat support også, var vist ca 34kr i porto til norge

Strømkabler

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du kan bruke en helt vanlig kabel, støpslet inn i subwooferen er vel det samme.

Active
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å bruke en jordet kabel skader ikke. punktum.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrs.robinson
    Kan jeg bruke en vanlig "pc-strømkabel" med 3 kontakter uten å skade noe?
    Regner med at dette har med jording å gjøre og at apparatene ikke skal være koblet til jord?
    Her er det bare å senke skuldrene. Bruk en vanlig PC-kabel hvis den passer inn i suben din. Jeg gjør det hele tiden, jeg - vi har haugevis med tiloversblevne PCer, printere og slikt på jobben - og de tilhørende kablene passer som hånd i hanske i hifien.

Om apparatene blir koblet til jord eller ei, avhenger av strømopplegget der du bor. Har du jordede stikkontakter, blir utstyret jordet. Har du et eldre anlegg - uten jord - kan du fortsatt bruke jordede apparatkabler - helt uproblematisk.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Her er det bare å senke skuldrene. Bruk en vanlig PC-kabel hvis den passer inn i suben din. Jeg gjør det hele tiden, jeg - vi har haugevis med tiloversblevne PCer, printere og slikt på jobben - og de tilhørende kablene passer som hånd i hanske i hifien.

Om apparatene blir koblet til jord eller ei, avhenger av strømopplegget der du bor. Har du jordede stikkontakter, blir utstyret jordet. Har du et eldre anlegg - uten jord - kan du fortsatt bruke jordede apparatkabler - helt uproblematisk.
    Ok takk.

Må forresten bruke litt makt for at kabelen skal passe, men selve størrelsen på kontakten og alt er jo kliss likt eneste forskjellen er jo at subwofferen bare har 2 "pinner" selv om kabelen har 3 hull.

Vel da bare kobler jeg opp i morgen og kan endelig nyte både film og musikk som det skal nytes med riktig mengde lave frekvenser.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om subwooferen bare har to pinner da er der vel ingen grunn til IKKE å bruke en hvilken som helst kabel, subwooferen er jo aldrig jordet likevel, du har jo sikkert ikke jord på støpslerne i stuen likevel, så bare kjør på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •