Denon AVR-3312 lydnivåregulering (problem)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVR-3312 lydnivåregulering (problem)

Akkurat kjøpt meg en AVR-3312, og er fornøyd. Men...

Da jeg gikk igjennom Setup Wizard var et av de siste valgene om jeg ville sette på automatisk nivåregulering av lyden. Sto at dette anbefales, og jeg visste ikke helt hva det var (...) så jeg satte på dette.

Men, nå angrer jeg. F.eks. så senkes lyden på musikken min i iTunes når jeg får opp en advarsel med lyd på Mac'en min (spørsmål om å tømme søppeldunken, f.eks.).

Hvordan slår jeg av denne funksjonen? Har Googlet det og pløyet igjennom bruksanvisningen uten hell. Har også spurt Hi-Fi Klubben som sier jeg bør resette forsterkeren og begynne på nytt. Det vil jeg helst unngå.

Noen tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Regner med det er "Dynamic volume" du tenker på.
    For å slå av funksjonen går du inn i setup - "Audio adjust" - "Audyssey settings" og setter "Dynamic volume" til off. Har ikke receiveren foran meg nå, men mener det var gangen i det.
    Viktig å lagre alle slike innstillinger for en kilde i en "Quick select", ellers kan det være funksjonen kommer på igjen når du velger visse kilder ettersom den er satt til "On" i utgangspunktet gjennom setup wizard.
    Se manualen for lagring av quick selects.
    Jeg ønsket heller ikke å bruke Dynamic volume i starten, men gjør det nå på film. Her dempes hissing fra prat og andre plutselige generende volumhopp på en behagelig måte. Det er vel litt smak og behag. Bare å prøve seg frem:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Ser poenget ditt med å ha dette på, så kanskje jeg skal gi det en sjanse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig Jeg synes det er best å bruke settingen "Day" som gir minst justering på høye og lave lyder.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opie
    Bare hyggelig Jeg synes det er best å bruke settingen "Day" som gir minst justering på høye og lave lyder.
    Det er den jeg har på i dag, og synes også den gir en fin lyd.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •