Hjelp til oppsett av B&W/Rotel/SVS

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til oppsett av B&W/Rotel/SVS

Jeg er rimelig fersk når det gjelder hjemmekino og trenger litt hjelp til hvordan jeg skal koble anlegget mitt mest mulig fornuftig.

Litt om hardware'n:
    Frontsett B&W DM 604 S3
    Surround B&W DM 603
    Center B&W LCR600 S3
    Sub SVS PC+ 20-39
    Receiver: Denon AVR 2310
    Effektforsterker: Rotel RB-1070.

Dette står i "kortenden" i en L-formet stue på ca. 60 kvm, der sitteplassen er ca. 2,5-3m unna TV/Center.

Først prøvde jeg å kjøre vanlig tilkobling med receiver og 5 surroundhøytalere (før jeg kjøpte sub og Rotel). Jeg fikk for lite trykk
    generelt på anlegget. Deretter Bi-ampet jeg frontsettet og fikk vesentlig mer trykk på bass, men litt forvrengning når jeg dro på.
    Jeg skjønte at det var ingen vei utenom Sub og ny forsterker så dette ble handlet inn.

AVR 2310 har ikke sjans til å drive dette alene så hvordan kobler jeg sammen dette mest fornuftig?

Forutsetninger:
    - 99% film og tv-serier
    - Deler sub på 80 gjennom receiver
    - Spiller skjeldent høyt, men vil ha muligheten til å dra på innimellom.

Sakens kjerne er vel om jeg skal bi-ampe noe, eller bare kjøre vanlig?
    Bør Rotel stå på frontsett og evt. biampe surround hvis mulig, eller er det
    bedre å kjøre uten? Hva er beste tips for å koble Rotel? bør jeg brokoble, biampe, biwire noe sammen med receiver?

Sikkert nOOb spørsmål, men her er jo mange hjelpsomme personer med MASSE erfaring :-D

På forhånd takk.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Siden Rotelen bare er stereo så kobler du den til frontene som vanlig, så lar du Denonen dra resten av høyttalerne. Det er det som blir mest riktig og best med tanke på effekt til fronter. Selv om du har biampet frontene med Denonen vil ikke den gi deg like mye effekt som Rotelen gjør. Etter hva jeg vet så opererer Rotel med skikkelige watt målinger.(?)
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Hei!
    Siden Rotelen bare er stereo så kobler du den til frontene som vanlig, så lar du Denonen dra resten av høyttalerne. Det er det som blir mest riktig og best med tanke på effekt til fronter. Selv om du har biampet frontene med Denonen vil ikke den gi deg like mye effekt som Rotelen gjør. Etter hva jeg vet så opererer Rotel med skikkelige watt målinger.(?)
    Er det mulig/noe poeng i å eventuelt biampe surroundhøyttalerne? DM603
    er jo egnet til dette og målet er å eventuelt få en mer fyldig lyd da bass (mellomtone) og diskant deles?
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •