Fra VSX 921 til LX55 (evt noe annet?)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fra VSX 921 til LX55 (evt noe annet?)

Hei.

Jeg impulskjøpte en Pioneer VSX 921 sammen med et høyttalersett fra KEF for en stund siden. Kombinasjonen gav massiv filmlyd, men musikkytelsen var under pari og høyttalerne gikk i retur.

Etter det har jeg satt meg langt bedre inn i domenet, og har kommet frem til at jeg ikke blir fornøyd før jeg sitter med en frontrekke bestående av B&W CM1 og CMC. Dette er høyttalere som både krever og tåler strømsterke forsterkere, og jeg er redd for at 921 blir litt puslete.

Elkjøp kjører nå kampanje på den muskuløse fetteren LX55 til 7 444, og jeg lurer på om jeg skal oppgradere. Har fått aksept hos Elkjøp på at det er ok å returnere min 921 selv om vi er utenfor 30-dagersperioden.

Noen som kan si noe kvalifisert om hva jeg kan forvente av en slik oppgradering? Jeg ser at "normalt strømforbruk" på de to modellene ikke er særlig forskjellig (500W vs 550W), men det kan tenkes at forsterkeren som sitter i LX55 er mer effektiv.

Bør jeg kikke på noen alternativ? En egenskaper som tiltaler meg medPioneer (og Denon) er AirPlay da iPad med Wimp og Spotify er suverent på fest :-)

/r

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser egentligg ingen problemer med den oppgraderingen. Du kan forvente deg mere virkelige watt enn liksomwatt denne gang, samt at du har jo 30dagers returmulighet på ny Elkjøp.
    Og får du den for under 8000,- er det en meget god pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LX55 har akkurat kommet i hus, og jeg har gått på en aldri så liten smell. LX55 er 8 cm dypere enn 921K, og det er langt fra uproblematisk i min TV-benk - det er rett og slett ikke plass.

Hva nå? Tusle tilbake til Elkjøp og høre om jeg kan få kjøpe tilbake 921 til kampanjeprisen (2 490,-) eller tenke nytt? Ser at Denon 3312 (7 490,-) er 6 cm grunnere enn LX55 - Det går bra.

Selv om det er av teoretisk interesse; hvordan er 3312 sammenliknet med LX55? Hva vil være forskjellen på 3312 og 921K?

Receiveren skal drive B&W CM1/CMC sammen med en XTZ 10.16 og noen LoFi-bakhøyttalere.

/r

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert å modifisere tv benken?? Har ikke hørdt noen av recivern du har men har hatt flere nær topp Pioneer(AX5, LX50,70,71 og 82). Det ER stor forskjell på de!
    LX50 var tam iforhold til LX71 f.eks.
    Ville prøvd å beholde LX55. Har du prøvd å koble opp for å høre?? Pioneer (LX55) ser ut til å være en liten klasse over 3312 rent spec messig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •