tilbud elkjøp yamaha rx-v767 times tilbud Akkuratt nå - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    er ikke 767 noe "svakere" enn sine jevnbyrdige konkurrenter innenfor samme prisklasse, f.eks 609? ser megp å ingen måte blind på antall watt, men det er nokså stor forskjell skal man tro specs.

har forresten fått høre av en jeg kjenner med 767 som også bekreftet dette etter noen ukers bruk, at hans forrige receiver (609) sparka mer i fra seg.
    han byttet ut denne med 767 da han likte muligheten ved å kunne smelle på med en effektforsterker i etterkant. men dette er jo heller ikke gratis, og hvis man da skal ha seg mer kraft kan man vel like så godt bare gå for en nyere og litt dyrere receiver/forsterker med mer krutt?

jeg er ikke ekstremt erfaren eller flink med hi-fi komponenter og den slags, men får man virkelig så mye mer ut av en 767 pga pre-out'en?

det koster jo som nevnt litt ekstra uansett

jeg er en liten onkyo fanboy jeg da, skal ikke legge skjul på det. bestiller faktisk en 609 i kveld. men alle har sin egen smak
    tviler ikke på at 767 er en knallgod receiver.. for det er den sikkert

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nesta
    Gå for Yamaha 767 du. Den har i tillegg pre-out. Noe som vil si at du kan koble til en effektforsterker senere.
    Hehe, du tror jeg blir hekta på hifi og vil komme til å trenge en effektforsterker?

Dessverre kan jeg nesten 100% garantere at det ikke går så langt, da jeg dessverre har alt for mange andre hobbier for tiden å bruke penger på...
    Jeg vil bare har noe lyd i stua som er god til film og litt musikk...

Var veeldig klar for å kjøpe denon 1912 eller yamaha 671, men klart: når man ser bra tilbud får man jo lyst til å gjøre ett kupp...
    problemet mitt er at jeg ikke vet om det er riktig kupp for meg...

Finner ekstremt lite info om 767. Kan man ha android app til den? Har den nettverkstilkobling? ...og som han over meg sier: er det nok watt? :?

Ække lett å være hobby-entusiast..hehe!

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nesta
    Gå for Yamaha 767 du. Den har i tillegg pre-out. Noe som vil si at du kan koble til en effektforsterker senere.
    +1

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smak og behag det her. Tror jeg har hørt på samtlige reciever merker som eksisterer for salg i norge. Ingen av de jeg har hørt spiller like bra som yamaha. Men det er kun min smak, er umulig si hva andre liker.

609, 767, 671 og 1912 er alle budsjett recievere, begrenset hvor mye kraft man får ut av dem i det hele tatt. I tillegg skal man ta oppgitt watt fra produsent med en klype salt. Står det 140x7 er det nok ikke mer en 90x7. I tillegg legger man ikke noe spesielt merke til en reciever som har 5watt ekstra.

Blir litt hva man gidder prioritere også, er du en hifiman så kjøper man med pre out, hvis ikke så er det vel hipp som happ, design og tillegsfunksjoner er vel det man skal se på da.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gå for yamaha 767 , selv anbefaler jeg 767 , har preut for effektforsterker...+1 jeg trudde også jeg skulle få spille ganske høyt , med klipsch høytalerene mine bare med reciveren , men der tok jeg feil , klipsch liker mye strøm så det ble med at jeg , kjøpte rotel rb-1562 effektforsterker , og angrer ikke et sekund... jamo nå trenger litt forsterker kraft for og komme til liv , så har jeg vert deg så kjøp yamaha 767 , så ein brukt effektforsterker etterhvert kommer til og bli knall

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking yamaha rx-v 767

her står det litt om yamaha 767

Spesifikasjoner
    AV Receiver
    Amplifier Section Channel 7.1-kanal
    Max Output Power for Europe (1 kHz, 1ch driven) 7x 145 W/ch
    Video Features HDMI 3D passthrough Ja
    HDMI Audio Return Channel Ja
    Extensive Connection iPod/iPhone Compatibility via Yamaha Universal Dock Ja (YDS-12)
    Wireless Connection for iPod/iPhone Compatibility via Wireless Dock System Ja (YID-W10)
    Bluetooth Compatibility via Bluetoothツョ Wireless Audio Receiver Ja (YBA-10)
    User Interface SCENE Ja med IR Control
    Tuner Section FM/AM Tuner Ja
    Audio Features YPAO sound optimization Ja
    Surround Sound Processing Dialogue Lift Ja
    Compressed Music Enhancer Ja
    Audio Features Adaptive DRC (Dynamic Range Control) Ja
    Initial Volume & Maximum Volume Setting Ja
    Audio Delay Ja (0-240 ms)
    User Interface On-screen display Ja med GUI (Overlay)
    Remote Control Unit Learning / Preset
    Audio Features 192kHz/24-bit DACs for all channels Ja (Burr-Brown)
    Surround Sound Processing HD Audio Format Decoding Ja
    Dolby TrueHD Ja
    Dolby Digital Plus Ja
    DTS-HD Master Audio Ja
    Dolby Digital Ja
    DTS-ES Discrete 6.1, DTS 96/24 Ja
    Audio Features Pure Direct Ja (Enable Video)
    Bi-amp capability Ja
    Extensive Connection Phono Input Ja
    Video Features 1080p-Compatible HDMI Ja
    Deep Color (30/36 Bit) Ja
    x.v.Color Ja
    24Hz Refresh Rate Ja
    Auto Lip-Sync Compensation Ja
    Analog to HDMI Upscaling Ja
    Surround Sound Processing DSP Programs 17 (med CINEMA DSP 3D mode)
    HD Audio Decoding with CINEMA DSP Ja
    Compressed Music Enhancer with CINEMA DSP Ja
    Adaptive DSP Level Ja
    SILENT CINEMA / Virtual CINEMA DSP Ja
    Extensive Connection HDMI Input/Output 6 (front: 1) / 2 (Simultaneous)
    Audio Digital Input (Optical / Coaxial) 4 (2 / 2)
    Component Video Input/Output 2 / 1
    S-Video Input/Output 1 / 0
    Preout F/C/Sr/Sb/Sw Out(x2)
    Zone Control Zone 2 Audio Output Ja
    +12V Trigger Output Ja
    Remote (IR) Input/Output 1/1
    Extensive Connection Multi-Channel Input 8ch
    Amplifier Section Dynamic Power per Channel (8/6/4/2 ohms) 130/165/195/240 W
    Audio Technical Specifications Total Harmonic Distortion 0.06%
    Signal-to-Noise Ratio 100dB
    General Power Consumption 400W
    Standby Power Consumption (IR only) 0.2W
    Dimensions (W x H x D) 435 x 171 x 366 mm
    Weight 11.2 kg

Teknologi
    Dolby TrueHD

Dolby TrueHD

Dolby TrueHD is an advanced lossless audio technology developed for high-definition disc-based media including Blu-ray Disc. Selected as an optional audio standard for Blu-ray Disc, this technology delivers sound that is bit-for-bit identical to the studio master, offering a high-definition home theater experience. Supporting bitrates up to 18.0 Mbps, Dolby TrueHD can carry up to 8 discrete channels of 24-bit/96 kHz audio simultaneously. Dolby TrueHD also remains fully compatible with the existing multichannel audio systems and retains the metadata capability of Dolby Digital, allowing dialog normalization and dynamic range control.
    Dolby, Pro Logic, and the double-D symbol are registered trademarks of Dolby Laboratories.

Se produkter som benytterDolby TrueHD
    DTS HD Master Audio

DTS HD Master Audio

DTS-HD Master Audio is an advanced lossless audio technology developed for high-definition disc-based media including Blu-ray Disc. Selected as an optional audio standard for Blu-ray Disc, this technology delivers sound that is bit-for-bit identical to the studio master, offering a high-definition home theater experience. Supporting bitrates up to 24.5 Mbps for Blu-ray Disc, DTS-HD Master Audio can carry up to 7.1 discrete channels of 24-bit/96 kHz audio simultaneously. Supported by HDMI version 1.3 and designed for the optical disc players and AV receivers/amplifiers of the future, DTS-HD Master Audio also remains fully compatible with the
    existing multichannel audio systems that incorporate DTS Digital Surround.
    DTS is a registered trademark and the DTS logos, Symbols, DTS-HD and DTS-HD Master Audio are trademark of DTS, Inc.

Se produkter som benytterDTS HD Master Audio
    HDMI

HDMI

HDMI (High-Definition Multimedia Interface) is the first industrysupported, uncompressed, all-digital audio/video interface. Providing an interface between any source (such as a set-top box or AV receiver) and an audio/video monitor (such as a digital television), HDMI supports standard, enhanced or high-definition video as well as multichannel digital audio using a single cable. HDMI transmits all ATSC HDTV standards and supports 8-channel digital audio, with bandwidth to spare to accommodate future enhancements and requirements. When used in combination with HDCP (High-bandwidth Digital Content Protection), HDMI provides a secure audio/video interface that meets the security requirements of content providers and system operators. For further information on HDMI, visit the HDMI website
    at “http://www.hdmi.org/”.
    HDMI, the HDMI logo and High-Definition Multimedia Interface are trademarks or registered trademarks of HDMI Licensing LLC.

Se produkter som benytterHDMI
    SCENE – A NEW LEVEL OF OPERATING EASE

SCENE – A NEW LEVEL OF OPERATING EASE

With most AV components, watching or listening to what you want requires a number of steps. You have to turn on the AV component, turn on another component like a DVD player, select the source, select the surround mode and then press play. But with Yamaha’s SCENE feature all you need to do is press one button. Both components turn on, the correct DSP setting is made, and play begins. This SCENE function allows you to change input sources and sound field programmes with one button. Four SCENE buttons are available for different usages, such as playing movies or music.

Se produkter som benytterSCENE – A NEW LEVEL OF OPERATING EASE
    Zone2

Zone2

This unit allows you to configure a multi-zone audio system. The Zone2 feature allows you to set this unit to reproduce separate input sources in the main zone and the second zone (Zone2). You can control this unit from the second zone using the supplied remote control.

Se produkter som benytterZone2
    CINEMA DSP Digital

CINEMA DSP Digital

・ Since the Dolby Surround and DTS systems were originally designed for use in movie theaters, their effect is best felt in a theater having many speakers designed for acoustic effects. Since home conditions, such as room size, wall material, number of speakers, and so on, can differ so widely, it is inevitable that there are differences in the sound heard. Based on a wealth of actually measured data, Yamaha CINEMA DSP provides the audiovisual experience of a movie theater in the listening room of your own home by using the Yamaha original sound field technology combined with various digital audio systems.
    ・ The actually measured sound field data contain the information of the height of the sound images. CINEMA DSP 3D mode achieves the reproduction of the accurate height of the sound images so that it creates the accurate and intensive stereoscopic sound fields in a listening room.

Se produkter som benytterCINEMA DSP Digital
    SILENT CINEMA

SILENT CINEMA

Yamaha has developed a natural, realistic sound effect DSP algorithm for headphones. Parameters for headphones have been set for each sound field so that accurate representations of all the sound field programs can be enjoyed on headphones.

Se produkter som benytterSILENT CINEMA
    Compressed Music Enhancer

Compressed Music Enhancer

Yamaha employs sophisticated digital signal processing with exclusive algorithms to enable playback that improves the performance of compressed music formats, including MP3 and WMA. With the Compressed Music Enhancer, highs and especially lows are richer and smoother, bringing music back to life to be as close to the original as possible.

Se produkter som benytterCompressed Music Enhancer
    YPAO Automatic System Calibration

YPAO Automatic System Calibration

Yamaha’s YPAO system uses a small microphone and sophisticated equalization to automatically set the best sound for any room, no matter where the speakers are. First it checks the speaker connections and phase of each speaker. Then it sends out tones which are captured by the microphone to analyze the room acoustics and sets a variety of parameters, such as the speaker size, the distance of the speakers and even the sound pressure level, etc. Until it achieves the best sound conditions for your room and you don't have to do anything!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hørt jamo s606 hcs3 på både onkyo 609 og yamaha 767.
    prestasjonene på 767 var ganske bra, på 609 var det noe klarere lyd og litt mer "trykk". forstår hvorfor 767 har pre-out, den trenger mer watt for å "briljere" på samme nivå som andre receivere (i hvertfall 609) innenfor sin egen prisklasse.
    og den oppgraderingen er ikke billig.

er det nok volum på pengesekken, gå gjerne for 767 og effektforsterker.. sistnevnte er noe man uansett kommer til å vurdere angående kjøp av denne receiveren, etter min mening.

det er mange som sier man ikke skal se seg blind på watt når man skal velge forsterker/receiver, men om vi snakker differansen mellom onkyo 609 og yamaha 767 er forskjellen veldig tydelig for mine ører. 609 er oppgitt med mye mer watt, og jeg er fortsatt ikke sikker på at dette er helt nøyaktig.. det er det nok egentlig ikke. men den sparker godt fra seg, og når jeg fikk høre 767 i etterkant ble jeg egentlig litt skuffet.

pre-out er veldig bra å ha, men på 767 er det strengt tatt nødvendig etter min mening.. og da blir oppsettet fort litt dyrere.

dette er i hvertfall mitt synspunkt, sammenhengende med inntrykket jeg fikk etter et par timer med musikk og film på både onkyo 609 og yamaha 767, begge testet med et jamo s606 hcs3 høyttaleroppsett.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •