Anbefalt effektforsterker for Vienna?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefalt effektforsterker for Vienna?

Har Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand, på Rotel RMB-1575 i dag. Og leker litt med tanken på ny effektforsterker for disse, uten at jeg egentlig er missfornøyd med Rotelen.

Tenkte litt på McIntosh, men ble vel egenlig advart mot denne i en annen tråd.

Noen som har noe å anbefale? Tenker da 25 tusen + kategorien, men ikke super high end.

De bør være detaljerte, ha stålkontroll i bassen og helst ikke være enorme beist. Hvis tanken faller på integrert forsterker, så må denne ha hjemmekino inngang.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, har selv VA Mozart Grande med en Bladelius Thor MKII integrert forsterker.. Jeg synes det spiller meget bra hos meg. Hadde kanskje prøvd den nye Thor MKIII, den har og inngang for hjemmkino...

Newcomer Hades sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomasev
    Tja, har selv VA Mozart Grande med en Bladelius Thor MKII integrert forsterker.. Jeg synes det spiller meget bra hos meg. Hadde kanskje prøvd den nye Thor MKIII, den har og inngang for hjemmkino...
    HT bypass har vel mkII også?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det har den.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Har Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand, på Rotel RMB-1575 i dag. Og leker litt med tanken på ny effektforsterker for disse, uten at jeg egentlig er missfornøyd med Rotelen.

Tenkte litt på McIntosh, men ble vel egenlig advart mot denne i en annen tråd.

Noen som har noe å anbefale? Tenker da 25 tusen + kategorien, men ikke super high end.

De bør være detaljerte, ha stålkontroll i bassen og helst ikke være enorme beist. Hvis tanken faller på integrert forsterker, så må denne ha hjemmekino inngang.

Hei.

McIntosh og Vienna må du høre, dvs låne med deg hjem før kjøp.

Det ligger en ASR forsterker på brukten til 33k. Bedre forsterker, med tanke på kontroll, lydkvalutet og strøm finner man ikke. Har selv den større versonen som har full kontroll på mine VA Strauss. Som du kan høre om du tar deg en tur opp til Gardermoen.

Har alt av utstyr til salgs da jeg har gått lei. Men jeg skal ha mere enn 33k da jeg har den oppgraderte storebroren.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem selger Bladelius i Norge?

Har egentlig siklet på McIntosh, men noen sier det ikke funker helt, mens her sies det at det bør høres. Da må man vel prøve å få til det på en måte.

ASR høres spennende ut. Likte den eksterne strømforsyningen, selv om jeg da sikkert må bygge ny stereo benk. Hvordan er denne med tanke på varme? Ser han som har den til salgs har den i ett ganske tett rack.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound Halo A21 har hvertfall stålkontroll i bassen og stor strømforsyning med god lydkvalitet.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vel prøvd å sjekka om du fant en Talk, Roksan Meridian eller noe sånt? Har en veldig god erfaring med Talk's forsterkere på Vienna.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IKKE Roksan! Da kan du bli skuffet.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynamic Precision vet jeg er meget bra på Vienna. Du kan sjekke ut denne feks: Dynamic precision DP 7.0 og DP 6.3

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvem selger Bladelius i Norge?
    Norsk Audio Teknikk AS

Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    IKKE Roksan! Da kan du bli skuffet.
    Nå er det relativt mange brukere som har testet ut akkurat Roksan med Vienna og har rapportert gode resultater med det, selv om du ikke mente at det var like bra match som en forsterker til 2 eller tre ganger prisen. Så en universiell sannhet er det vel neppe....

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Norsk Audio Teknikk AS

Nå er det relativt mange brukere som har testet ut akkurat Roksan med Vienna og har rapportert gode resultater med det, selv om du ikke mente at det var like bra match som en forsterker til 2 eller tre ganger prisen. Så en universiell sannhet er det vel neppe....
    Kommer nok an på kravene er har også, men ville nå bare vere snill jeg, for har en hørt Hegel på dei, så faller en langt ned. Merkelig egentlig, den ser så utrolig seriøs ut når du titter inni den. 8)

Ville ikke f.eks NAD spilt bedre?
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •