Ny hjemmekinoreceiver, ikkje enkelt!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer Shake sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny hjemmekinoreceiver, ikkje enkelt!

Solgte AVR 355 i dag og må ha en ny hjemmekino receiver litt kjapt. Har 3D tv så den må ha 3D støtte. Liker litt tilleggsfunksjoner så vil og ha airplay. Må ha pre out da eg driver ht med effektforsterker. Skal i utgangspunktet bare drive bakhøyttalere i første omgang. Tenkte i grunnen å finne den rimeligste som tilfredsstiller desse krava. Men er tydeligvis litt kravstor. Så langt står det mellom Pioneer VSX-2021 og Onkyo TX-NR809. Minuset med onkyo er at airplay er tilleggsutstyr. Men ellers så er det vel en bedre receiver? Noen andre alternativ? Gjerne billigere.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med Yamaha/Denon?

Hei.
    Du har jo yamaha sin 771 reciever,eller a810. Ellers har Denon noen og som kan være verd en titt.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dustin kjører god studentpris på onkyoen, men airplay som tilleggsutstyr er litt minus. Litt overkill til å drive et par bakhøyttalere men vet aldri hva det blir fremover.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger du Airplay innebygget i receiveren da?

En Apple TV 2.gen har jo dette, og mer til..

Kan plukkes opp for 800,- flere steder..

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Yamaha RX-V767 timestilbud på elkjøp.no

Yamaha RX-V767 receiver - Elkjøp

Kr. 2499,- er en knallpris for denne Receiveren..

Alternativt;

Pioneer VSX-LX55 til 7444,-
    Pioneer 7.1 receiver VSX-LX55 - Elkjøp

Tilbudene går ut om 25 min..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva fikk du for din AVR355? Vurderer å selge min selv, men aner ikke hva jeg skal bytte til evt.

Som signaturen min sier, så har jeg B&W rundt det hele og ingen effektforsterker i tillegg. Trenger derfor en strømsterk receiver.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    solgte den for latterlige 2800 inkludert the bridge 2. Strøken stand. Men vanskelig å få noe mer desverre. Eg hadde emotiva xpa-3 som drev mine b&w dm683, det fungerte meget bra. Nå har eg solgt hele anlegget, skal nedgradere. Tenkte å kjøpe en denon avr 1912 og noen små vegghengte høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det er rart de går så billig i grunn. Er jo en kraftpakke. Får vel vente med å selge min til jeg finner ut hva jeg skal ha. B&W er jo ganske tungdrevet, så jeg må nok ganske høyt i pris om jeg ikke skal ha effekttrinn i tillegg.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Onkyo TX-NR809,kan anbefale den
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med denne HARMAN KARDON Receiver AVR 460 7.1 7x140w HDMI Repeater with upscaling Faroudja DCDi Multiroom / MULTICOM både 3d og koblinger til effektforsterker , ps for og få 3d så må den oppgraderes gjennom software men den er gratis da

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo

Onkyo 809 vurderte eg selv en stund, den er vel bra kraftig, og de selger den til 7400 på dustin om du er student. Trur det må vere et bra kjøp.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shake
    Onkyo 809 vurderte eg selv en stund, den er vel bra kraftig, og de selger den til 7400 på dustin om du er student. Trur det må vere et bra kjøp.
    du får avr 460 billigere + den er jo mye meir kraftigere enn , onkyo 809 , harman kardon er jo kjent for strømsterke reciver og den har 35 amper , resten sier sitt har valgt den ,foran onkyo 809....hvilken høytalere skal du bruke da...multicom selger den for 6800 og noe

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med du. Dette er en god pris for AVR 460. Har selv hatt 355 en stund og var godt fornøyd med den. Men nå er det kommet så mye nytt at den måtte skiftes ut.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med du. Dette er en god pris for AVR 460. Har selv hatt 355 en stund og var godt fornøyd med den. Men nå er det kommet så mye nytt at den måtte skiftes ut.
    avr 460 er jo oppfølgeren til avr 355 og avr 465 er oppfølgeren til avr 460 , men det er ikke stor forskjell mellom avr 465 og avr 460 , men dette er opp til deg , du har jo yamaha rx-v 767 , 771 ,rx-a 810 ,yamaha er konge her inne på forumet... men jeg savner harman kardon så jeg skal selge , både klipsch høytaler systemet mitt og reciveren + effektforsterkeren min rotel rb-1562

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns ikke det så ut som om 460 var noen særlig oppgradering fra 355 i grunn. Rett meg gjerne om jeg tar feil.

Jeg leser så mye skryt av Yamaha her på forumet at jeg får litt lyst til å teste det neste gang. MÅ jeg ha effekttrinn i tillegg? Se hva som skal drives i signaturen.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av TigerWho
    Syns ikke det så ut som om 460 var noen særlig oppgradering fra 355 i grunn. Rett meg gjerne om jeg tar feil.

Jeg leser så mye skryt av Yamaha her på forumet at jeg får litt lyst til å teste det neste gang. MÅ jeg ha effekttrinn i tillegg? Se hva som skal drives i signaturen.
    Jeg oppgraderte fra 355 til 460 i januar 2010....og det var noe helt annet :-)

Nå har jeg Yamaha og er vedlig fornøyd, men savner Logic7 kretsen som lager bra lyd på Tv2 og TV Norge som ennå ikke har oppdaget Dolby Digital...sammen med NRK som sluttet med det...skjønn det den som kan...:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått koblet opp Denon 1912, ingen kraftig sak, men alikevel veldig artig. Driver for tiden kun et par B&W LM1,prøver å skaffe et par til pluss en senter. Blir kjekt å teste med 3D.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått koblet opp Denon 1912, ingen kraftig sak, men alikevel veldig artig. Driver for tiden kun et par B&W LM1,prøver å skaffe et par til pluss en senter. Blir kjekt å teste med 3D.
    vist jeg ikke tar feil nå , så har ikke denne pre out for ekstra effektforsterker , og den har bare 1 subwoofer utgang , yamahaen jeg har både preout , for exstra effektforsterker og preout for 2 subwoofere , men denon har fått bra på testene da så lenge du er fornøyd med lyden , og bilde så er vel resten greit

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva endte du opp med, samt ble du fornøyd?

Jeg skal selge min avr-355 også, tenkte jeg..

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg sitter å funderer på Pioneer VSX-2021, de sier du får MYE for pengene, så som de sier, kjøp det brukt eller på tilbud så taper du ikke så mye

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •