Klipsch rf-7 classic 23k forsterker/reciever - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 89
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har en Jungson Da-a200ia integrert forsterker som støver ned. er det mulig å bruke den som effect forsterker?

Google Bilder-resultat for http://www.avx.hu/forum/uploads/monthly_04_2012/post-21374-074025300%25201334662911.jpg

Håper på svar så fort som mulig!

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke bare å kjøre med preout fra reciver, og line inn på den intrigerte forsterkeren for å bruke bare effektdelen da?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei, jeg har ikke peiling tanken har ikke falt meg inn før nå, noen fler som har kunnskap om dette? om dette kan skade systemet eller verre?
    Vil det bli dårlig effect av det?

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Baksiden er ganske så lik min effektforsterker mtp innganger iallefall, så hadde jeg vært deg så hadde jeg prøvd Er tross alt bare et signal som skal kjøres, og ikke store mengder strøm, så det er ikke så mye som kan gå galt

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må bare sende den til reparering først.virker som nesten alle høyttaler ingangene er halv mongo så det gir bare god lyd fra den ene høyttaleren og skurring fra den andre uansett om jeg kobler høytallerne inn i de andre inngangene så skjer det samme.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er vel noe som er kokt inni der.

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva skjer om du vrir på volumkontrollen? Kan høres ut som støv et eller flere potensiometere(volumkontroll etc.)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for hvert trykk og knepp på volum knappen så hører jeg popping i høyttalerne,dette er visst normalt på denne integrerte høyttaleren har jeg hørt.

Men det er merkelig at når høyttalerne er koblet i de 2 virkende right inngangene så høres det greit ut,litt skurrring er det jo så det er jo en indikasjon på at de ikke er helt i henhold.men alle de 4 left og 2 av de 4 right inngangene er det veldig mye skurring og vesentlig lavere lyd,høres nesten ut som høyttaler elementene er sprengte.Testa ut alle høyttaler inngangene på forsterkeren og fant ut at 6 av 8 høyttaler innganger bak var det stor skurring og elementene hørtes sprengte ut,
    men jeg husker jeg stuet den bort et halvår så tenkte jeg at jeg skulle forsøke igjen da var det bra lyd og null problem i alle innganger etter ca noen timer når forsterkeren begynte å bli varm så kom problemet tilbake og jeg begynte å høre sterk skurring og lav lyd fra den høyttaleren som var koblet til left inngangen igjen.testa alle innganger hadde samme problem som før. og det var nøyaktig de samme inngangene som jeg hadde hatt problemer med. de samme 2 right inngangene som hadde små merkbare problem kunne jeg leve med men hva skal man med 2 halvfungerende right innganger?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte du denne i norge? for noen år siden når folk importerte selv ble mange apparater levert for å tåle max 220V. i norge med 10% tolleranse fra 230V kan spenningen bli over 250V som gjorde at flere eiere av bla. Korsun og Xindak måtte bytte kondensatorer etter bare måneder. (pga kondiser i strømforsyningen etter likeretter som allerede var oppmot sin grense ved 220V)
    men er jo litt rart at noen kanaler virker og andre skurrer...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg kjøpte den fra Hordaland Hifi.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kjøper en Ford Mustang, og har ikke råd til bensin....

Kliprch RF7mk2 krever masse, normalt sett koster vel forsterkerkraften det samme som hva høyttaleren koster (da snakker vi stereo), iallefall som en tommelfinger regel.

Så da vet du hva du har å gjøre . Samt, du går jo ned på max grense i krkr hver gang! Blir ikke noe lettere :P.

Sjekk ut Parasound 2250, av og til på brukten til 7-8000kr... bedre for mindre får du ikke!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hurra! jungsonen min virker nå av en annen grunn.muligens kabel issues eller noe,eller at den stpr som preout på recievern min nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eneste issuen da er at det kommer små klikk fra høyttalerne når jeg skifter låter på spotify.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer faktisk en singel poppe lyd fra høyttalerne hver gang jeg skifter låt på spotify,skifter av kanal på recieveren,skrur på power knappen og det lager en slags knappe lyd når jeg skrur opp og ned volumet på forsterker. og når jeg plugger inn div ting i recieveren som ypao rom konfigurasjon.
    når står volumet på 99 på forsterkeren også da som er maksvolum,skrur jeg ned volumet på forsterkeren betraktelig så vedvarer poppingen men den er laverere.
    Noen som vet hvorfor? det er veldig irriterende!Jeg vet at det er forsterkeren fordi den var sånn før også? noen som vet en løsning?
    Det er utrolig irriterende!!!!!!!!!!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skruv av og på recieveren så kommer den plagsomme poppe lyden også!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:A...7_cCPc5PCASgGA

Lol som dere ser så ga jeg en feil link tidligere om baksiden av jungson Da 200ia.Den jeg gav link til i tidligere tråd hadde ikke 2 centrerte rca utganger det har altså min.
    Det er nettopp disse jeg har koblet min integrerte jungson fra til pre outen på recieveren min.Det jeg lurer på er om det er mulig å koble signal kabler fra XLR inngangene på jungsonen til preout på min reciever som da kanskje vil resultere at jeg slipper den poppingen i høyttalerne min som irriterer meg grenseløst.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jungsonen er koblet til som effektforsterker så er fortsatt volumknappen der og starter på på volum 60 når jeg skrur den av og på selv om den ikke stod på dette før jeg slo den av. max volume er 99 men står det på dette så suser det i høyttalerne. redd for at jeg ikke får max effecten den har å tilby pga det..

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nightwalker
    http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:A...7_cCPc5PCASgGA

Lol som dere ser så ga jeg en feil link tidligere om baksiden av jungson Da 200ia.Den jeg gav link til i tidligere tråd hadde ikke 2 centrerte rca utganger det har altså min.
    Det er nettopp disse jeg har koblet min integrerte jungson fra til pre outen på recieveren min.Det jeg lurer på er om det er mulig å koble signal kabler fra XLR inngangene på jungsonen til preout på min reciever som da kanskje vil resultere at jeg slipper den poppingen i høyttalerne min som irriterer meg grenseløst.
    Du kan jo prøve med rca til XLR overganger !

Noe sånt f.eks FL25150 - 2 phono hann til 2 XLR hunn - 1,5 meter - Belco AS
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Du kan jo prøve med rca til XLR overganger !

Noe sånt f.eks FL25150 - 2 phono hann til 2 XLR hunn - 1,5 meter - Belco AS

ja får nesten prøve det hvis ikke det går så vurderer jeg å selge den selv om den avgir en herlig lyd.heller kjøpe meg en ren effekt forsterker.

Vet du hva man kan få for den på brukt børsen?
    ligger vel kanskje på 6000 brukt?

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •