Vurderer Denon AVR-4311

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vurderer Denon AVR-4311

Som tittel sier så vurderer jeg denne ifra Denon, jeg må ta meg en tur til Hi-fi klubben å sjekke mer men tenkte jeg skulle sjekke med folket her først.

Hvordan er denne til å dra B&W CM8?

Og er stereo egenskapene bra nok på denne receiveren?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Dra" er en ting, om du liker matchen lydmessig en annen.
    Denon har en fhv "snill" lydsignatur og det samme har vel B&W? I sum kan det kanskje bli for snillt og helle mot det kjedelige for enkelte.

Hva du liker er det bare du som kan svare på.
    Det samme gjelder egenskapene i stereo.

Jeg har selv 4311 og er fornøyd, men jeg har testet kun med DIY og Klipsch.
    Personlig synes jeg mange andre populære surr rec har fokusert for mye på "engasjerende" (film)lyd og synes Denon er mer troverdig.

Men dette er jo bare mine preferanser.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for respons norcad.

Jeg må nok få bestilt en demo av denne receiveren og noen andre alternativer for å høre hvilke jeg liker lydkvaliteten best på.

Vurderer som nevnt B&W CM8 men kan også om jeg tørr å bruke så mye penger faktisk vurdere å gå for 805 Diamond utgaven. Lest bare bra om den men er jo en helt annen pris også....men hvor ofte kjøper en høyttalere da...

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Som tittel sier så vurderer jeg denne ifra Denon, jeg må ta meg en tur til Hi-fi klubben å sjekke mer men tenkte jeg skulle sjekke med folket her først.

Hvordan er denne til å dra B&W CM8?

Og er stereo egenskapene bra nok på denne receiveren?
    Hei

Tror den kommer til å dra B&W CM8 helt fint, låter sikkert godt og kommer ikke til å ha problemer med å dra disse høyttalerne på både moderat, moderat høyt og høyt volum. Hvis det er slik at man trenger å spille for naboene går det ann og vurdere effektforsterker senere. Hva som er høyt og godt nok varierer veldig fra person til person. En annen receiver du bør vurdere til B&W CM-serie er Pioneer SCLX-serie, låter meget godt, og disse receiverne har godt med krefter.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Tror den kommer til å dra B&W CM8 helt fint, låter sikkert godt og kommer ikke til å ha problemer med å dra disse høyttalerne på både moderat, moderat høyt og høyt volum. Hvis det er slik at man trenger å spille for naboene går det ann og vurdere effektforsterker senere. Hva som er høyt og godt nok varierer veldig fra person til person. En annen receiver du bør vurdere til B&W CM-serie er Pioneer SCLX-serie, låter meget godt, og disse receiverne har godt med krefter.
    Takk for tipset!

Da må jeg undersøke SCLX serien. Spilling med voldsomt høyt volum er noe jeg sjeldent gjør...men det kan være kjekt å ha muligheten.

Viktigste er vel en receiver som jeg kan ha i mange år, sist jeg kjøpte var nesten 10år siden nå. Så å finne en som ikke ruinerer meg helt og som har mye muligheter og lyd detaljer jeg kan kose meg med i like mange år som min nåværende hadde vært noe.

Men om den varer i like mange år som min nåværende så kan det godt koste litt også...det blir brukt hver dag og er jo en viktig del av hverdagen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •