Yamaha a3010, spørsmål angånende valg av lydkilde vs videokilde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha a3010, spørsmål angånende valg av lydkilde vs videokilde

Jeg har en v2500 som jeg fortsatt er fornøyd med. Har ikke hatt særlig behov for HDMI så langt men ser desverre at fler og fler bokser ikke lenger leverer komponent med HD ut og jeg må kanskje motvillig begynne å bruke HDMI.

Jeg vurderer en a3010, men er usikker på om den støtter muligheten for å velge en video innkilde samtidig med at jeg kan høre på f.eks. radio, phono eller cd. D.v.s. er det mulig å velge en vidoeinngang for deretter å velge en audio inngang uten at videoinngangen også skifter. Dette er er en funskjonalitet som fungerer perfekt på v2500, og som jeg har blitt helt avhenging av i det oppsettet jeg nå har. Spesielt nyttig når noen bruker TV'en til å se på bilder samtidig som jeg ønsker å høre radio eller spille en LP plate.

Noen som har en a3010 og kan teste dette, eller har testet det på annet vis.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vinylman
    Jeg har en v2500 som jeg fortsatt er fornøyd med. Har ikke hatt særlig behov for HDMI så langt men ser desverre at fler og fler bokser ikke lenger leverer komponent med HD ut og jeg må kanskje motvillig begynne å bruke HDMI.

Jeg vurderer en a3010, men er usikker på om den støtter muligheten for å velge en video innkilde samtidig med at jeg kan høre på f.eks. radio, phono eller cd. D.v.s. er det mulig å velge en vidoeinngang for deretter å velge en audio inngang uten at videoinngangen også skifter. Dette er er en funskjonalitet som fungerer perfekt på v2500, og som jeg har blitt helt avhenging av i det oppsettet jeg nå har. Spesielt nyttig når noen bruker TV'en til å se på bilder samtidig som jeg ønsker å høre radio eller spille en LP plate.

Noen som har en a3010 og kan teste dette, eller har testet det på annet vis.
    Hei. Har selv Yamaha a2010 som jeg forøvrig vurderer å selge. Og mener rimelig bestemt at dette fungerer ja.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar,

Håper du husker rett, for jeg minnes at Yamaha fjernet denne funksjonaliteten for noen år siden

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Americanford hvorfor vurderer du å selge yamaha 2010? er det fordi at du bare mååå ha 3010?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kom til å ønske dette selv i dag når jeg hørte på radio og ville ha på tv´n/pvr mens jeg ventet på et program. Etter litt leting måtte jeg inn i manualen og finnes et valg i menyen som kommer når du trykker på "option". Man må bla ned til ny side (så er lett å overse). Dette er ment for at man skal kunne koble til en boks som ikke støtter lyd over hdmi. Så du kan bare velge opt/analog. Så noe begrenset, men mulig å koble til cd spiller f eks.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koble til lyden fra pvr´en via optisk/coax?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •