Surround-prosessor med digital bypass/volumkontroll?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer paul_s sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surround-prosessor med digital bypass/volumkontroll?

Har nylig kjøpt et par Beolab 5 og kunne tenke meg å få så mye som mulig ut av disse både på musikk og film. Som noen kanskje vet så kan disse mates med både analogt linjesignal og digital coax. Det er å foretrekke å bruke digitale signaler, da signalet uansett blir AD-konvertert før automatisk rom-EQ osv.

Istedet for å kjøpe B&O "AV-motor" kunne jeg tenke meg å prøve å få til digitale signaler til både til musikk og film. Eneste måten jeg kan forestille meg dette på er en surround-pre/pro som kan volumregulere digitalt, og sende PCM-signaler ut via digital coax-utgang. Jeg har en Dune mediaspiller som kan gjøre dette, men den har naturlig nok ingen tidskompensasjon osv.

Er en slik "hel-digital" prosessor noe som finnes på markedet?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Oslo
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Meridian har dette

Se på Meridian sine prosessorer de fikser dette. G61R har jeg selv hatt sammen med "digitale aktive høytalere", den større G68xx vil også fungere perfekt.
    Har du et begrenset budsjett kan også de eldre 565 og 568 benyttes.

Sitat Opprinnelig postet av paul_s
    Har nylig kjøpt et par Beolab 5 og kunne tenke meg å få så mye som mulig ut av disse både på musikk og film. Som noen kanskje vet så kan disse mates med både analogt linjesignal og digital coax. Det er å foretrekke å bruke digitale signaler, da signalet uansett blir AD-konvertert før automatisk rom-EQ osv.

Istedet for å kjøpe B&O "AV-motor" kunne jeg tenke meg å prøve å få til digitale signaler til både til musikk og film. Eneste måten jeg kan forestille meg dette på er en surround-pre/pro som kan volumregulere digitalt, og sende PCM-signaler ut via digital coax-utgang. Jeg har en Dune mediaspiller som kan gjøre dette, men den har naturlig nok ingen tidskompensasjon osv.

Er en slik "hel-digital" prosessor noe som finnes på markedet?

Newcomer paul_s sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Meridian pre/pro

Sitat Opprinnelig postet av Gingolf
    Se på Meridian sine prosessorer de fikser dette. G61R har jeg selv hatt sammen med "digitale aktive høytalere", den større G68xx vil også fungere perfekt.
    Har du et begrenset budsjett kan også de eldre 565 og 568 benyttes.
    Takk for tips! Er signalbehandling digital hele veien "gjennom"? Vet du hvor dette foeres i Norge? Ser det ligger billige 565 paa ebay, men de er kanskje utdatert mtp HD-formater o.l.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •