100% idiotisk spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer cvpowah sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

100% idiotisk spørsmål

Jeg kommer nå til å spør om noe som muligens er ganske obvious, men jeg ikke klarer å forstå sammenhengen i. Jeg bruker at kl er halv 3 om natta som unskyldning til at jeg sansynligvis kommer til å drite meg ut på et vis nå.

Jeg sjekket hjemmesiden til Emotiva. Deres pris på Emotiva xpa-5 var 769dollar. Når jeg sjekket dollar kursen så var den litt under 6 nettop. 769 x 6 = 4614NOK.
    Koster den seriøst bare 4614kr? Når Lsound prøvde å selge meg en Adcom for 20k for litt over et år siden med 5 x 200W. Og en Rotel koster 19k nå.

Hva er det jeg går glipp av? Jeg syns å husket å ha lest at Emotiva var en bra effektforsterker. Er det bare noe drit? Kommer det dyr frakt og eventuell Toll på? Jeg tenker i sammenheng med Klipsch RF MK2 osv til kino ikke til musikk. Når resten av anlegget ligger på rundt 100k så virket 5000kr for en effektforsterker ekstremt billig.

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toll og frakt kommer i tillegg

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan vel regne mellom 150 og 200$ i frakt og 25% moms på hele beløpet
    da blir vel prisen sånn rundtom: 769$ + (ca) 200$ = 969$ x 6 = 5814
    og moms på toppen 5814 x 25% = 7267,5 norske kroner eller rundt der et sted
    en enkel måte å anslå priser fra Emotiva (og sikkert andre steder også) er å gange prisen i $ med 10, da får du en noenlunde pris i norske kroner inkl frakt og moms.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey takker

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så gjelder heller ikke norsk forbrukerkjøpslov. Det er en del avanse i svinn på at du sammenligner med en fysisk butikk?

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ihvertfall anbefale deg Emotiva xpa5. Har den selv og brukes på B&W 683 og senter og bakHT og det spiller veldig bra Dette er en forsterker med MYE krefter og de har blitt sammenlignet med forsterkere som koster over det dobbelte. Selv kjøpte jeg brukt men hadde ikke vært i tvil om å handle fra USA. Skulle det være noe galt/bli noe galt med den har jeg lest om flere som har fått tilsendt deler og fått en norsk montør til å gjøre jobben. Og du kan faktisk reparere en god den for prisforskjellen....
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Jeg kan ihvertfall anbefale deg Emotiva xpa5.
    Er utrolig nærme å handle denne nå + xpa2. Meldte min interesse til Emotiva nettop så får sikkert quote imårå å tar det derfra Høres veldig interessant ut i vertfall.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva leverer utvilsomt bra kvalitet for pengene, men å sammenligne med hva en norsk butikk tar for helt andre produkter blir kansje å se det fra en feil vinkel. Isåfall må du vel sammenligne hva andre forsterkere koster i USA. Du får 200 wattere fra 10000 til langt over 1 mill uten at disse forsterkerene kan sammenlignes direkte bare basert på antall oppgitte watt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Emotiva leverer utvilsomt bra kvalitet for pengene, men å sammenligne med hva en norsk butikk tar for helt andre produkter blir kansje å se det fra en feil vinkel. Isåfall må du vel sammenligne hva andre forsterkere koster i USA. Du får 200 wattere fra 10000 til langt over 1 mill uten at disse forsterkerene kan sammenlignes direkte bare basert på antall oppgitte watt
    Jeg vet ikke hvilken annen vinkel jeg skal se det ifra når jeg ikke har muligheten til å høre noen før jeg kjøper på mitt anlegg. Må nesten gå ut ifra anbefalinger, pris og watt.

Ut ifra et forum jeg fant etter et raskt google søk sa de at Rotel Rotel RMB-1575 5x250W koster 2800~ dollar(for 1 år siden), det er over 3 ganger så mye som Emotiva'n. I norge selger Lsound den for 19k og Rotel RB-1572 2x250W for 9k. Det blir 28k totalt. Godt mulig de har synket i pris fra i fjord siden 28k for 5ch i usa ere like mye som for begge i norge.

Emotiva xpa2 + xpa5 koster ca 15k totalt, nesten halve prisen i forhold til Rotel og som sagt 3 ganger så billig som Rotel i usa, hvis det enda er gjeldende pris.

Jeg handlet en Adcom GFA-555SE hos Lsound for 1 år siden for 12k 2x200W. Den var sinsykt skuffende og jeg merket absolutt 0 forskjell om jeg hadde den tilkoblet eller ikke. Og jeg ser nå at prisen på Adcom har synket drastisk til 5k på 1 år. Det er jo værre en en "normal" brukt pris. Det sier i mitt hodet at det var crap utstyr å ingen vil ha det.

Jeg er på utkikk etter en effektforsterker som matcher utstyret jeg allerede har så en effekt på 1mill ville vært litt dårlig investering imo. Ser at det er utrolig mange som anbefaler Emotiva og Rotel til Klipsch, så hvis jeg kan få ca det samme ut i fra begge to og betale halvparten av prisen på emotiva så høres det ut som den beste dealen.

Det spørs bare om den gjør det eller hvor stor forskjellen er eller om noen andre effekter er enda bedre, men har ikke sett noen andre effektforsterkere fått så mye skrøyt som emotivaen. Kanskje jeg ikke har søkt godt nokk.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cvpowah
    Jeg vet ikke hvilken annen vinkel jeg skal se det ifra når jeg ikke har muligheten til å høre noen før jeg kjøper på mitt anlegg. Må nesten gå ut ifra anbefalinger, pris og watt.

Ut ifra et forum jeg fant etter et raskt google søk sa de at Rotel Rotel RMB-1575 5x250W koster 2800~ dollar(for 1 år siden), det er over 3 ganger så mye som Emotiva'n. I norge selger Lsound den for 19k og Rotel RB-1572 2x250W for 9k. Det blir 28k totalt. Godt mulig de har synket i pris fra i fjord siden 28k for 5ch i usa ere like mye som for begge i norge.

Emotiva xpa2 + xpa5 koster ca 15k totalt, nesten halve prisen i forhold til Rotel og som sagt 3 ganger så billig som Rotel i usa, hvis det enda er gjeldende pris.

Jeg handlet en Adcom GFA-555SE hos Lsound for 1 år siden for 12k 2x200W. Den var sinsykt skuffende og jeg merket absolutt 0 forskjell om jeg hadde den tilkoblet eller ikke. Og jeg ser nå at prisen på Adcom har synket drastisk til 5k på 1 år. Det er jo værre en en "normal" brukt pris. Det sier i mitt hodet at det var crap utstyr å ingen vil ha det.

Jeg er på utkikk etter en effektforsterker som matcher utstyret jeg allerede har så en effekt på 1mill ville vært litt dårlig investering imo. Ser at det er utrolig mange som anbefaler Emotiva og Rotel til Klipsch, så hvis jeg kan få ca det samme ut i fra begge to og betale halvparten av prisen på emotiva så høres det ut som den beste dealen.

Det spørs bare om den gjør det eller hvor stor forskjellen er eller om noen andre effekter er enda bedre, men har ikke sett noen andre effektforsterkere fått så mye skrøyt som emotivaen. Kanskje jeg ikke har søkt godt nokk.
    Sjekk ut Anthem! Det er visst kremforsterkere sammen med Klipsch. Har Anthem mca 50 selv som er et kraftverk uten sidestykke.

koster litt men er absolutt verdt hver krone. pass på at du har egen 16 amp
    kurs til dette beistet!

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Sjekk ut Anthem! Det er visst kremforsterkere sammen med Klipsch. Har Anthem mca 50 selv som er et kraftverk uten sidestykke.

koster litt men er absolutt verdt hver krone. pass på at du har egen 16 amp
    kurs til dette beistet!
    Eneste linken til pris på disse jeg fant sa at mca50 kosta 2800 og mca20 kosta 1800. (dollar). Fant ingen på norske sider. Men stemmer dette? De vil koste rundt 46 000 kr tilsammen?

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oslo hifisenter selger Anthem

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dottidott
    Oslo hifisenter selger Anthem
    Takk for tipset. De har merkelig nok ikke MCA20 tho. Eller Rotel RB - 1572 hmm. rart.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0