Harman Kardon AVR 460 vs Yamaha RX-V771BL

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harman Kardon AVR 460 vs Yamaha RX-V771BL

Noen som har kunnskap eller info til å si hvem av disse som er best?

Greia er at jeg har RX-V771 som jeg har koblet mine Klipsch RF82, RC62 og Dynavoice FX-4 mot men syntes jeg mangler ett eller annet her. Klarer ikke helt å sette fingeren på det, men mulig jeg er for kravstor.

Jeg kom over en som skal selge en HK 460 til en fornuftig pris å vurdere da å bytte ut yamaha´en med HK´en og sette yamaha´en opp mot ett par Audio Pro Black Pearl V3 som kan stå i stua.
    Disse audio pro sakene ville jeg tro vil låte ganske bra med en yamaha receiveren.

Noen som har noen formening om hva jeg burde gjøre?

Jeg har jo også sett for meg at jeg kjøper en 1500,- receiver med hdmi og kobler den mot Audio pro høyttalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drar opp denne jeg.
    Ingen som har litt greie på dem forskjellige "wattene" rundt om og forskjeller der?

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H/K bruker vel å vise sine watt med alle kanaler drevet i 8, eller 4 ohm menrt jrg å huske, mens yamaha viser sine watt med bare frontene i bruk. Er dog ike 100% sikker på dette.

H/K'en du viser til var vel en del dyrere, og kraftigere forsterker som jeg vil tro vil kunne dra de høyttalerene uten problemer.

Lykke til med kjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg mener vel å ha lest noe lignende selv, men er ikke sikker jeg heller.

Ja jeg håper den kan duge, men får teste først.

Takk.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har selv hadt , harman kardon reciver og di , er sinnsykt strømsterke...
    yamaha rx-v 771 kan ikke måle seg med harman kardon avr 460...harman kardon oppgir ikke sine rette oppmålinger av watten sin , harman kardon reciver er noe jeg savner når du skal ha sikkelig med kraft...

Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tceteams hjemmekino
    jeg har selv hadt , harman kardon reciver og di , er sinnsykt strømsterke...
    yamaha rx-v 771 kan ikke måle seg med harman kardon avr 460...harman kardon oppgir ikke sine rette oppmålinger av watten sin , harman kardon reciver er noe jeg savner når du skal ha sikkelig med kraft...
    må si meg eni med deg, savner min avr 745 jeg også litt, men den passet ikke med høyttalerene mine ;/ har nå en yamaha og er knallfornøyd. Så til TS, det kommer an på høyttalerene dine, og hvordan du liker lyden i hver enkelt forsterker

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres veldig bra ut dette.
    Vet ikke hva det var med min gamle HK 255, men jeg likte den faktisk veldig godt enda den var noe av det mindre man får tak på.

Gleder meg til jeg får mulighet til å prøve en slik for å se om jeg kan merke forskjell.

Noen som har formening om hvor mye watt man trenger/burde ha på Klipsch RF82?
    Jeg skjønner jo at jo mer jo bedre, men ærlig talt så finne det vel noen ca watt disse kan drives bra med?

Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg driver mine rf-62mk2 med full 5.0 surround uten problemer med yamaha rx-v1067, men kjenner at jeg må skaffe meg effektforsterker ved en senere anledning. Men jeg enda hadde H/K avr 745, så lånte jeg med meg et par rf-82mk1 for å teste de. Forsterkeren hadde stålkontroll, men syns diskanten ble for spiss for å si det slik, og derfor syns jeg at yamahaen er en mye bedre match. Regner med at 460 vil drive de ganske godt, men for min del blir lyden for spiss og ubehagelig. Smaken er som baken, så det kan jo hende du liker lyden av de med den forsterkeren.

Kansje det kan være en ide å kjpe seg en effektforsterker istedefor? da får du en forsterker som er strømsterk, og nok med watt å levere for å drive de suverent

Lykke til med hva du kjøper Kom tilbake med erfaringer når du har kjøpt deg utstyr

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har egentlig tenkt på det med effektforsterker, men siden jeg ikke helt har klart å "like" yamaha´en helt enda så har jeg lyst på noe annet, men som du sier så er HK + Klipsch ikke helt perfekt for dem fleste.

Har du noe effektforsterker å anbefale som ikke koster shorta da?

Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke noe erfaring med effektforsterker selv, men har fått anbefalt parasound, rotel, adcom osvosv. Adcom er på tilbud på lsound.no, eller surround.no husker ikke hvilke av de.

Eller har du jo en del andre produsenter å velge mellom når det gjelder reciver også.

Har hørt mye godt om onkyo, denon marantz og yamaha.

Hørte selv på hjemmekinoen til en her på forumet, og han hadde onkyo tror jeg, og det spilte som bare f! drev klipsch den også.

Og selv har jeg yamaha til reciver og syns den er knall, selv om den ikke er verdensmester på musikk, så henter den igjen det på film iallefall

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bruker yamaha rx-v 767 på center og bakhøytalerene , og på frontene så er det rotel rb-1562 effektforsterker som styrer... jeg synes det blei ein perfekt match på klipsch høytalerene mine , men det er mange som ikke liker rotel og , mange sier det blir for mye diskant...men som folk sier smaken er som baken

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RX-V771
    160W x 7 (4 ohms, 1 kHz, 0.9% THD, 1ch driven)

AVR460
    7x60w (8 ohm, 20Hz – 20kHz, <0.07% THD, 7ch driven)

Her ser vi HKen måler i "hele" frekvensregisteret(vanlig musikk), mens Yamaha måler kun på 1kHZ(PIIIIIIIIIIIIIIIIP)

HKen måler alle kanalene i drift samtidig, mens Yamaha måler i kun 1 kanal.

HKen målt i 8 Ohm yamaha i 4 Ohm

HKen måler med THD(Total harmonic distortion) på under 0.07% mot nesten 1% hos yamaha.

HKen sier også hor mye den trekker fra strømnettet på baksiden av forsterkeren (450W) OG at det er en 35Amp strømforsyning, det finner du ikke noe sted på Yamaha.

Så 7 * 160w er vell ikke helt rett, egentlig er ikke 1 *160w riktig heller, med mindre du ELSKER 1kHz tonen da

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HFfredd
    RX-V771
    160W x 7 (4 ohms, 1 kHz, 0.9% THD, 1ch driven)

AVR460
    7x60w (8 ohm, 20Hz – 20kHz, <0.07% THD, 7ch driven)

Her ser vi HKen måler i "hele" frekvensregisteret(vanlig musikk), mens Yamaha måler kun på 1kHZ(PIIIIIIIIIIIIIIIIP)

HKen måler alle kanalene i drift samtidig, mens Yamaha måler i kun 1 kanal.

HKen målt i 8 Ohm yamaha i 4 Ohm

HKen måler med THD(Total harmonic distortion) på under 0.07% mot nesten 1% hos yamaha.

HKen sier også hor mye den trekker fra strømnettet på baksiden av forsterkeren (450W) OG at det er en 35Amp strømforsyning, det finner du ikke noe sted på Yamaha.

Så 7 * 160w er vell ikke helt rett, egentlig er ikke 1 *160w riktig heller, med mindre du ELSKER 1kHz tonen da
    Tusen takk for "bekreftelsen" i mine ører

Litt synd det er så mye forskjellige effekt målinger rundt om. Men prisen pleier som regel å tilsi hva man får.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gspott
    Tusen takk for "bekreftelsen" i mine ører

Litt synd det er så mye forskjellige effekt målinger rundt om. Men prisen pleier som regel å tilsi hva man får.
    som sagt kan ingen av yamahaen , sammenlignes med harman kardon når det kommer til kraft , har jeg hadt ein harman kardon 460 nå , på klipschene mine , så har jeg droppet effektforsterkeren , for der har harman kardonen gjort jobben fint selv

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis av meg handlet HK 365 på elkjøp søndagstilbudet her for et par uker siden, han har 355 fra før og var sugen på en upgrade.
    Da jeg snakket med en på Harman-forhandleren i Sandefjord (pindsle) så sa han at de på grunn av mye tull med watt i bransjen måtte gi seg på sine gamle premisser og at de også nå har begynt å oppgi tullewatt.. hva nå enn han mente med dette, jeg vil anta at det betyr at enda en produsent har kastet seg på jallabølgen mtp opplysning av kraft.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J0lle
    En kompis av meg handlet HK 365 på elkjøp søndagstilbudet her for et par uker siden, han har 355 fra før og var sugen på en upgrade.
    Da jeg snakket med en på Harman-forhandleren i Sandefjord (pindsle) så sa han at de på grunn av mye tull med watt i bransjen måtte gi seg på sine gamle premisser og at de også nå har begynt å oppgi tullewatt.. hva nå enn han mente med dette, jeg vil anta at det betyr at enda en produsent har kastet seg på jallabølgen mtp opplysning av kraft.

har observert dette selv. men de oppgir vel den gamle måten og tullemåten
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart dem ikke har begynt før egentlig.
    Det er jo bare kjennere og venner av kjennere som vet hva HK er god for.
    Alle dem andre ser jo på papiret at HK ikke yter noe særlig :twisted:

Så dem har mye marked å ta av.

EDIT: Men så skjønner jo "normale" folk at prisen pleier som regel å samsvare med hva du får da.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    665W = 95W x 7 (8 ohm, 20 Hz-20 kHz, 0.09% THD, 2-kanaldrevet)

Står det på produktsiden på RX-V771
    Uten at jeg blir særlig klok av det.. jeg er ikke så veldig rutinert

Kan noen gi det inn med teskje til meg?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bedda
    har observert dette selv. men de oppgir vel den gamle måten og tullemåten
    Nå skal det sies at samme person sa at 365 var litt svakere enn 355, så da blir det jo ingen upgrade heller

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J0lle
    665W = 95W x 7 (8 ohm, 20 Hz-20 kHz, 0.09% THD, 2-kanaldrevet)

Står det på produktsiden på RX-V771
    Uten at jeg blir særlig klok av det.. jeg er ikke så veldig rutinert

Kan noen gi det inn med teskje til meg?
    hvis jeg har forstått det riktig så har du 95w pr kanal når kun 2 av de 7 er i drift.
    med en gang det blir flere kanaler i drift så vil effekt pr kanal falle ganske mye.
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •