Tips om reciever

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips om reciever

Jeg har en Onkyo prosessor og 2 effektforsterkere jeg ønsker å bytte ut da jeg synes dette oppsettet blir litt tungvindt. Husker ikke typebetegnelsen på Onkyoen, men kostet 20 000 for litt over et år siden og jeg vil gjerne ha minst samme lydkvalitet.

Har sett på Anthem og synes de virker veldig bra. Minus er kun 4 HDMI (skal koble til 4 kilder, men skulle også gjerne hatt en inngang tilgjengelig..). Er også usikker på evt service på dette relativt ukjente merket. Ellers er det jo Pioneer, Denon, Yamaha og Maranz. Det er viktigst at det fungerer bra i musikk, men driftsikkerhet er også svært viktig. Rundt om i butikkene virker det ikke som om selgerne har noe særlig peiling...

Recieveren skal i utgangspunktet kun stå noen år, da jeg vil bytte ut med SOTA prosessor når jeg får litt mere tid i kinoen...

Er det noe som blir spesielt anbefalt?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anthemen er etter tester nok det beste alternativet. Mangler på HDMI fikser du enkelt med en HDMI switch. Disse får du relativt billig, og kan enten styres via fjernkontroll, eller prioritert inngang som velges automatisk når den for signal inn. Monoprice.com har gode til billig penge.

Har brukt dette selv, og man bruker dem jo på sine minst viktige kilder, jeg hadde min på DVD og GET. Get var i daglig bruk, og hadde aldri noe som helst problemer.

Når det kommer til de andre alternativet, så har vel Marantz den beste lyden, men vil nok kanskje skorte litt på krefter. Det er alltid det de får kritikk for. Men innmaten er som regel relativt likt om dagen mellom alle. Marantz har detaljert lyd, Pioneer litt lys, Denon litt mørk, Yamaha litt mørk. Men tviler på at du blir skuffet av noen.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville ha gått for pioneer lx-85 sin nye reciver , det er ein kraft til reciver som ikke ligner maken...trenger jo ikke effektforsterker ein gang når man , har kreftene som denne har http://www.soundgarden.no/hjemmekino....html:mrgreen:
    9x190 rene digitale watt

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. Anthem

Det er et firma med lang fartstid(+20 år) fra Canada, de kalte seg Sonic Frontiers før(kjent for rør-forsterkere). På Anthem eskene står det Anthem by Sonic Frontiers. De har kun de siste årene eksportert til europa. Anthem var en av de første nord-amerikanske firmane som begynte med multi-kanals elektronikk
    men da separat pre/effekt.

Trenger du mere info rundt Anthem kan du se på avsforum.com , der er det lengre tekniske tråder om Anthem produktene.
    Feil som har vært rapportert har stort sett blitt løst med firmware oppdatering, leverandøren i Norge omleverer receivere når feilen ikke kan utbedres med firmware oppdatering. Jeg byttet selv fra Onkyo til Anthem og opplevde en lyd forbedring,

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •