Maranz AV7005

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Maranz AV7005

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Maranz AV7005

Hei. Er det noen som har erfaring med Maranz AV7005 forforsterker? Har Harmand Kardon AVR 7300 som jeg vil bruke til sluttrinn. Er såpass fornøyd kraftmessig med denne forsterker at jeg ikke ser nødvendighet av å bytte denne ut. Den er jo "gammeldags" på forforsterker siden. Andre forslag?
    Kjører B&W DM683 på front, B&W HTM61 som senter, B&W DM685 som sidehøytaler, Image S5 Surround og SVS PB13-Ultra DSP sub med EQ1 Audyssey med MultEQ.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke så mange alternativer egenltig, før de blir veldig dyre. Det er Onkyoen som er testet i desember utgaven av Hjemmekino. Som vel er noen lapper dyrere. Samt egen import alternativet til Emotiva som er en god del billigere. Men de hadde en del problemer med den i starten, men det burte vel vært fikset med firmware nå. Det er en egen tråd om denne her inne ett sted.

Jeg har selv Marantz AV8003, og er storfornøyd med denne, kikket litt på AV7005 selv, pga HDMI 1.4 og romkorrektsjon på HD lyd. Men følte det var for lite til å rettferdiggjøre oppgradering/nedgradering. Marantzen har kjempegod lyd, og AV7005 har hentet en del fra AV8003, selv om den er 20.000,- billigere. Men hvordan den vil fungere mot H/K som effektforsterker er jo noe man kun finner ut ved testing. De er vel litt mot poler innen lyden, hvor Marantz er rafinert og detaljert, og H/K er amerikansk kraft.

I den måten så vil kanskje Emotivaen funke godt sammen, siden deres effektforsterkere er noe mer like H/K

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker
    AV8003 kr.25900 og AV7005 kr 15999 hos bassbrothers.no. Apropo HK`en er jeg godt fornøyd sammen med B&W høytalerne. Den er jo noen år allerede, så jeg tenker på seperate sluttrinn senere. Har i "gamle dager" (80 tallet) hatt Marantz stereo forsterker (KlasseA) og hadde meget god erfaring selv med den. Derfor heller jeg litt mot Marantz igjen. Prisklasse er der jeg tenkte å ligge i. Ser du er storfornød med din AV8003. Ingen forhandlere i midt distrikt. (Sørlandet). Skulle gjerne hatt den på hjemlån.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •