Rc-64II hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17

Tråd: Rc-64II hjelp

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rc-64II hjelp

Jeg har RF-62II og Rc-64II drevet av en Onkyo 3008. Som jeg visste klarer nok ikke denne forsterkeren å drive senteren 100%. Min ide var jo da å få tak i en monoblokk som kunne drive senterhøyttaler. Men butikken mener jeg heller bør kjøpe en 2 kanals rotel forsterker for å drive frontene bedre. De mener også at dette vil frigjøre strøm til senter. Men jeg synes frontene drives helt greit av min forsterker.

Det jeg lurer på om det er noe i det han sier? For meg virker det ulogisk siden senter er den eneste som ikke drives ordentlig. Har sett litt på Emotiva sin xpa1 Dette er jo en 500w forsterker så den er nok kanskje litt overkill?? Jeg vet at senter er glad i strøm så er litt usikker på om upa1 blir akkurat i minste laget?

Jeg har også vurdert xpa3 til emotiva. For å kjøre fronter og senter. Er det verdt å kjøre effekt på frontene siden jeg har relativt kraftig reciever? Og er xpa1 egentlig i største laget for rc64? Jeg er rimelig fersk på effektforsterkere. Så hvis noen har noe bedre forslag til meg for å få senter til å virke er jeg åpen for forslag.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Receiver er receiver er mine erfaringer. Låter helt klart bedre med en effekt også på frontene, selv om de sikkert klarer seg greit på onkyoen rf62 krever jo ikke allverden egentlig!
    En 3kanals funker god gull, samme gjør trolig upa-1

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart at en 2kanals effekt til frontene vil frigjøre strøm til senter.

Kan jo på sikt være mer praktisk å eie effektforsterkere med flere kanaler, enn en stk monoblokk.

Ellers så er det forsåvidt ingenting som heter "for stor forsterker".
    Effekt bør alltid være så kraftig som lommeboka tillater. (and then some). :razz:

Tross alt kan man aldri få for mye kontroll, som betaler seg i mer detaljer og uanstrengt lyd på høye nivåer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker også at 3 kanals er mer "fornuftig" enn monoblokk. Det som jeg er litt usikker på er om denne xpa2 er Nok til senteren. Hvis jeg først skal kjøpe effekttrinn vil jeg være sikker på at senter drives ordentlig.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brdove
    Jeg tenker også at 3 kanals er mer "fornuftig" enn monoblokk. Det som jeg er litt usikker på er om denne xpa2 er Nok til senteren. Hvis jeg først skal kjøpe effekttrinn vil jeg være sikker på at senter drives ordentlig.
    Xpa holder...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan jeg bare spørre et dumt spørsmål?:wink: Hva er det som gjør du føler du mangler trøkk i center? Splitter du forresten på 80hz eller deromkring?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roytarzan

Ellers så er det forsåvidt ingenting som heter "for stor forsterker".
    Effekt bør alltid være så kraftig som lommeboka tillater. (and then some). :razz:

Tross alt kan man aldri få for mye kontroll, som betaler seg i mer detaljer og uanstrengt lyd på høye nivåer.

En sannhet med visse modifikasjoner. Det er et godt poeng, men beste lyden jeg har hatt på klipsch er laaangt ifra den kraftigste løsningen. En 50-90 watt røramp, Evt en klasse a transistor på ca 50watt spiller rått på rf62 kan jeg tenke meg!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    En sannhet med visse modifikasjoner. Det er et godt poeng, men beste lyden jeg har hatt på klipsch er laaangt ifra den kraftigste løsningen. En 50-90 watt røramp, Evt en klasse a transistor på ca 50watt spiller rått på rf62 kan jeg tenke meg!
    Joda, er enig med deg her. Bruker sjøl en Pass Labs Aleph 3 (kopi) på Klipsch Heresy 2.
    Men rør og klasse A er litt sånn "viderekommende" løsninger.
    Og slett ikke billig. Mine 25watt kl. A er heller ikke nok til Heresy 2, når man blir "ivrig".

Angående Emotiva effekt, mener jeg XPA-5 er et bedre kjøp enn XPA-3 pga mye større strømforsyning til liten prisøkning.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    kan jeg bare spørre et dumt spørsmål?:wink: Hva er det som gjør du føler du mangler trøkk i center? Splitter du forresten på 80hz eller deromkring?
    Det jeg merker er når jeg ser film veldig høyt føler jeg at senteren gir seg. For meg virker det som om forsterker ikke klarer å gi den nok strøm.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, er enig med deg her. Bruker sjøl en Pass Labs Aleph 3 (kopi) på Klipsch Heresy 2.
    Men rør og klasse A er litt sånn "viderekommende" løsninger.
    Og slett ikke billig. Mine 25watt kl. A er heller ikke nok til Heresy 2, når man blir "ivrig".

Angående Emotiva effekt, mener jeg XPA-5 er et bedre kjøp enn XPA-3 pga mye større strømforsyning til liten prisøkning.
    Kjøpe da 5 for å bruke effekt på frontene og senter? Bakhøyttalere spiller som bare rakkern så de gidder jeg ikke bruke effekt på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpe da 5 for å bruke effekt på frontene og senter? Bakhøyttalere spiller som bare rakkern så de gidder jeg ikke bruke effekt på.
    Tenkte fremtidsrettet investering. En vakker dag har du muligens større fronter, og har da muligheten til å bi-ampe dem med to kanaler pr høyttaler. Ekje såå dumt det. Men, som sagt, lommeboka har et ord med i laget for de fleste av oss. Desverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte fremtidsrettet investering. En vakker dag har du muligens større fronter, og har da muligheten til å bi-ampe dem med to kanaler pr høyttaler. Ekje såå dumt det. Men, som sagt, lommeboka har et ord med i laget for de fleste av oss. Desverre.

Ikke så dumt. Å de 62 jeg har i dag gjør det jo ikke noe om jeg biamper uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men er xpa 5 kraftig nok for senteren? Ellerblir det liksom halvveis? Er mest pga senter jeg ønsker skal fungere bedre.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er xpa 5 kraftig nok for senteren? Ellerblir det liksom halvveis? Er mest pga senter jeg ønsker skal fungere bedre.
    Det er nok harhattbåde xpa5 og xpa3 på rc64/rf83 uten problem. Krefter skal det ikke stå på hvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Det er nok harhattbåde xpa5 og xpa3 på rc64/rf83 uten problem. Krefter skal det ikke stå på hvertfall.
    Takk for hjelp. Da blir det bestillt. 8)

Newcomer cvpowah sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelp. Da blir det bestillt. 8)
    Fra hvem/hvor? Ser etter denne jeg også. Finnes det importører i norge eller er det bare hjemmesiden som selger det nytt?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cvpowah
    Fra hvem/hvor? Ser etter denne jeg også. Finnes det importører i norge eller er det bare hjemmesiden som selger det nytt?
    Emotiva.com er nok det enkleste. Ble lei av å søke rundt....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •