Latterlig nybegynnerspørsmål angående reciever

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Latterlig nybegynnerspørsmål angående reciever

Har aldri eid en reciever og et skikkelig stereoanlegg før.Bruker nå bare et par aktive høyttalere som jeg enkelt og greit kobler til laptopen via hodetelefonutgangen når jeg vil høre på spotify og når jeg ser på filmer via hdmi til TVn. Og må bak høyttaleren og bytte ledning når jeg skal ha lyden fra viasat dekoderen koblet til høyttalerne.
    Men nå skal jeg snart flytte inn i et nytt hus og vil oppgradere litt ;-)
    Vil kjøpe et par gode stativhøyttalere og muligens en sub.Og en squeezebox touch/duet,og sannsynligvis en boxee box eller en annen mediaspiller.Og så altså en reciever hvor jeg kobler til alt dette rukleverket ;-)
    Men funker det da sånn at jeg kobler til TVn,dekoderen,squeezeboxen,mediaspilleren og høyttalerne og eventuelt sub`en og bare kan sitte i sofaen med fjernkontrolleren og velge hvilken kilde jeg vil ha lyd ut av høyttalerne fra? Og er det noen recievere som har en infarød fjernkontroller eller noe slik at recieveren kan ligge gjemt bak skapdøra i TV-benken? Eller må kontrolleren peke direkte på recieveren?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til det første spørsmålet:

Det er ikke noe problem å ha det meste koblet til recieveren for så å bruke fjernkontrollen for å skifte kilde

Til det andre spørsmålet:

Jeg er ikke kjent med noen recievere som kommer med RF (Radio) fjernkontroll slik at du kan gjemme denne bak en vegg/dør på tv-benken. Men dette fikser du veldig enkelt ved å kjøpe en RF transmitter til fjernkontrollene dine, eller så enkelt som en IR blaster som videresender signalet fra fjernkontrollen

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer Lx-85 kommer med RF fjernkontroll. Hvis du kjøper en oppgradering til Lx-75 får du RF til denne også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •