Trenger tips til modifisering av NAD208

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer mmes sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger tips til modifisering av NAD208

Jeg har en eldre NAD208 som jeg kunne ønske å mofisiere litt.
    Jeg er elektronikkstudent og forbi "spille høyest mulig" nivået så kunne tenkt meg dette som et prosjekt både for å lære og for å forbedre lytteopplevelsen. Førsteinntrykk er at layouten er generelt rotete i forhold til moderne forsterkere, og forsterkeren leverer kraft i masse vis, men jeg tror det er rom for forbedring!

Har noen prøvd å bytte ut komponenter i disse? F.eks skjerme eller bytte kabler eller "high end" resistorer og kondensatorer? Alt er relativt stort og enkelt loddet ned på kortene så å bytte transistorer er heller ikke veldig vansklig i denne.

Jeg finner mye modifikasjon av rimlige kinesiske rørforsterkere, men er veldig lite på Nad208. MosFet er ikke så vanlig konstruksjon heller så hvis noen har erfaringer eller generelle tips så sier jeg på forhånd takk! Categorized Schematics and Service Manuals for free download I-N Trykk på link for å laste ned servicemanual med skjema og komponentliste.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    det er vel egentlig ikke noe som heter high end transistorer men.... det er en kombinasjon av gode deler og en bra layout som "gjør" en high end forsterker. Men om du vil kan du jo bytte ut alle små motstander typisk 1/8 og 1/4w med noen dale rnd55 motstander. Alle kondensatorer kan med fordel byttes... bruk rifa, mundorf solen eller lign. godt tips for å få hjelp med denne forsterkeren er 1. at linken til schema virker. 2. gå til diyaudio.com. mange som ordner med slike ting og veldig mye å lære om forskjeller på komponenter..... kanskje bygge en BA3 av Nelson Pass ??
    lykke til

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •