Problemer med koblinger av receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med koblinger av receiver

Hei. Jeg kjøpte nylig Jamo s606 med Pioneer VSX 921 receiver. Alt funker bra og jeg har fått til AUXen til Macen/pcen. Men når jeg skal koble den stasjonære pcen min til receiveren for å se serier jeg har lasta ned, fungere enten lyden eller bilde, ikke begge samtidig. Jeg har HDMI kabel fra tven til receiveren, og HDMI videre til pcen. Hva slags kabel trenger jeg for å få lyden til å fungere, og hvor skal de kobles? Når jeg tar HDMI kabelen inn i f.eks DVD inngangen og inn i pcen, så tar jeg aux kabelen inn i DVD audio koblingene bak og jacken inn i pcn men da får jeg ikke lyd..

En ting til; Jeg har hørt det er mulig å spille trådløst med denne receiveren, men jeg trenger jeg Bluetooth Audio adapter da? Og hvordan fungerer det?

Forresten så er jeg veldig ny på det her, så jeg må beklage for eventuelle misforståelser eller ting jeg har sagt som kan virke teit.

Takk på forhånd, all hjelp er god hjelp!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh, alt blir så mye lettere om du forklarer koblinger fra, og til.
    HDMI fra pc til receiver, og hdmi fra receiver til tv skal fungere for både lyd og bilde, kanskje du må aktivere noe i lydpanelet på din pc.
    Hvorfor bruker du AUX på receiveren til din Mac? Dine beskrivelser om bruk av Aux er litt forvirrende.
    Har din Mac Displayport kan du bruke en HDMI adapter og få lyd og bilde,
    Amazon.com: Mini DisplayPort to HDMI Adapter (female) Cable: Electronics på eldre Macs må du bruke optisk fra Mac`en hodetelefonutgang til en digital inngang på din receiver, da trenger du en mini Toslink-Toslink kabel, kan fåes på Clas Ohlsson til 130,-
    http://www.amazon.com/6ft-Toslink-Mi.../dp/B000FMXKC8
    921 har Airplay ja, se i manualen.
    Pioneer VSX-921 | Lyd & Bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg beklager for at det ble litt forvirrende. Det jeg mente med at jeg måtte bruke AUX i tillegg til HDMIen var at det ble ikke lyd med HDMI alene. Kan dette ha no å gjøre med at jeg har en overgang fra vanlig pc skjerm utgang, til hdmi? Fordi jeg har ikke noe hdmi utgang på pcen og trenger derfor en sånn overgang.

Når det gjelder Airplay, så skjønner jeg jo det at jeg trenger nett osv. men jeg skjønner ikke hvordan jeg styrer det fra macen. Hvordan jeg rett og slett kobler de sammen over nettet.

Men takk for hjelp, og jeg skal se nærmere på en slik overgang til Macen!

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Airplay kan du se i manualen hvordan det fungerer. Du må koble din receiver till ditt nettverk. Pioneer's VSX-1021 puts AirPlay in your rack | 9to5Mac | Apple Intelligence
    Har du ikke hdmi på pc`en kan du bruke analog lyd ut fra pc`en ( til Aux som du har nå på receiver) eller digital lyd ut fra pc til en digital inngang på din receiver. Uansett må du konfigurere dette i receiverens meny slik at når du aktivere hdmi 1 f.eks. på receiver, da aktiveres også Aux ( eller den digital inngang som du har brukt sammen med pc`en) og da får du lyd sammen med ditt bilde. Står sikkert skrevet i manualen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larseern17
    Ja jeg beklager for at det ble litt forvirrende. Det jeg mente med at jeg måtte bruke AUX i tillegg til HDMIen var at det ble ikke lyd med HDMI alene. Kan dette ha no å gjøre med at jeg har en overgang fra vanlig pc skjerm utgang, til hdmi? Fordi jeg har ikke noe hdmi utgang på pcen og trenger derfor en sånn overgang.

Når det gjelder Airplay, så skjønner jeg jo det at jeg trenger nett osv. men jeg skjønner ikke hvordan jeg styrer det fra macen. Hvordan jeg rett og slett kobler de sammen over nettet.

Men takk for hjelp, og jeg skal se nærmere på en slik overgang til Macen!
    Din vanlige skjermutgang (VGA regner jeg med) sender nok ikke ut noe lyd, så det er ikke så rart. Bruk de andre alternativene du har. Mange har for eksempel SP/DIF på hovedkortet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei da forstår jeg mye mer, takk!

Men det er en ting som er litt uklart; Dersom jeg bruker HDMI/VGA overgangen med hdmi kabel, hva slags kabel vil jeg trenge ved siden av for å få lyd, og hvordan?

Og takk for hjelpa når det gjelder Airplay, skal sjekke det ut i morgen.

Edit: Jeg glemte litt det du sa Niels, du svarte på en måte på det jeg sa her. Jeg skal prøve det så kan jeg oppdatere om jeg fikk det til eller ikke

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Din pc har sikkert digital lyd ut på lydkortet, se bak på pc`en, da kobler du en helt vanlig rca kabel fra den til en digital (coax) inngang på din receiver. Da må du sikkert aktive digital lyd ut på lydkortet ditt, og se over hvilke innstillinger dette har.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei da prøver jeg det i morgen. Takk!

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ikke alltid det er så enkelt, her er en der knotet veldig med optisk digital lyd fra lydkortet sitt til en Pioneer: http://avforum.no/forum/generelt-aud...er-haster.html

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for hjelp! Skal prøve ut alt så fort jeg kan

Men en ting til. Akkurat nå har jeg ingen subwoofer til Jamoene mine, men jeg bruker bare suben fra Logitech z-2300 pc-anlegg ved siden av. Den funker ganske bra, men ville du/dere sagt at det var nødvendig med en ordenlig subwoofer ved siden av? Isåfall, hvilken?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •