Ny reciever - drit lei av Onkyo SR606

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny reciever - drit lei av Onkyo SR606

Hei. Har en Onkyo SR606 som jeg begynner å bli lei av. Den sliter med HDMI Handshake på PS3'n (tror jeg, tar ihvertfall utrolig lang tid før forsterkeren finner ut at ps3'n er slått på og bilde kommer. Samme problem med pc'n forresten).

Også lager den en lav brummelyd i høytalerne når PS3'n er på hvis romkorreksjonsfunksjonen er aktivert. Merkelige saker.

Men nå har jeg lyst på nytt.
    Har B&W CDM 7 SE fronter, CDMC SE senter, og etpar CDM1 SE bakhøytalere i boden (skal koble de til, må bare bytte gulv først så jeg får lagt høytalerkabler under parketten).

Forslag til forsterker? Harman Kardon AVR265? Yamaha RX-V771? RX-V671?
    Hadde vært koselig hvis prisen holdt seg på et fornuftig nivå...

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I budsjett og mellomklasse recievere er det vel pioneer, onkyo og yamaha som regjerer skal man tro hifi skribentene

Om du er lei onkyo, så kanskje yamaha hadde vært noe å prøve?
    Tror de generelt passer bra til B&W.

Pris på fornuftig nivå....alt er relativt, spørs hvem sin lommebok man spør

Om du har en elkjøp i nærheten kan du jo plukke med deg en yamaha hjem for å prøve den, evt pioneer eller en nyere onkyo. De har nå 60 dagers full returrett!
    60 dagers returrett - 100% trygghet - Elkjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, prismessig er vel det meste relativt når man henvender seg til folk med sans for god lyd.
    Jeg tenkte i prisklassen 5000, men er det gode argumenter kan man alltids vurdere en Yamaha RX-V2067, som for tiden ligger på 7000. Men igjen, det kødder opp litt av oppgraderingsplanene for tv'n... Er på jakt etter ny tv også, har bare ikke klart å lande på en modell ennå. Hadde skikkelig lyst på 55VT30 fra Panasonic, så kom Philips med den knakende gode Cinemascope 58", så kom de med enda en bedre (normal) sak, men den kom kun i 46". Ellers er det D7005 fra Samsung. Sååå mange valg...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så, noen konkrete forslag? Primærbruk er film. Men hører også på musikk iblant, så det kan være greit om den er flink på det også.
    Er ikke superbegeistret for masse bass i lyden, liker best når lyd er balansert. Er selvfølgelig gøy med litt brumming når ting eksploderer, men overdreven bruk av lave frekvenser anser jeg som dårlig lyd.

Håper noen kan komme med noen gode forslag til modeller de har gode erfaringer med. Og som IKKE er Onkyo. Har fått nok av det merket for en stund...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Hva med å prøve Yamaha 771? Den har pre-out, sånn at hvis du savner mer guffe,så kan effekt kobles til.
    Jeg har selv Yamaha rx-v667 med effekt tilkoblet. Lyden er her veldig balansert og fin.
    Den nye 671 har yamaha droppet pre-out på da. Men den er på 771.
    Ellers er 2067 og noe å vurdere da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det ble en RX-V1067 på meg idag. Iht. en god del mennesker der ute på internett er det en god sak, og til 4990kr føltes det ganske riktig der og da. Heldigvis har Elkjøp 60 dagers bytterett hvis jeg ikke blir fornøyd.

Litt tidligere på dagen bestilte jeg en UE55D7005 fra Samsung, så budsjettet fikk seg en liten smell. Jaja, julegaver til meg, omtanke og kjærlighet til alle andre!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •