Yamaha RX-V771 erfaringer/synspunkter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RX-V771 erfaringer/synspunkter

hei.
    har nettopp gått til innkjøp av en RX-V 771 og siden jeg ikke fant så mye om den på forumet så opprettet jeg en egen tråd om den.

Har noen spørsmål som jeg hadde håpet noen kunne svare på.

Hva slags innstilling bør man bruke da man ser film på blu ray enten med ps3 som kilde eller stue-pc. Har kjørt den medfølgende romkorreksjon kalibreringen til yamaha, men skal man velge noe etter det? bør den stå i Pro Logic, Straight, pure direct, drama, sci fi osv osv? hva bruker man?
    På musikk bruker je 2Channel stereo med frontene satt til "small" slik att jeg får brukt subben til musikk.

Lurer også på hvorfor det bare står HDMI1, HDMI2 osv når jeg bytter mellom ps3, pc, pvr tuner osv. Skjønner jo att det er for å indikere hvilken inngang jeg bruker men har sett på noen receivere att displayet viser Pro Logic, DTS osv ved bruk men det gjør det ikke her.

På forhånd takk for svar:-D

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av ner0
    hei.
    har nettopp gått til innkjøp av en RX-V 771 og siden jeg ikke fant så mye om den på forumet så opprettet jeg en egen tråd om den.

Har noen spørsmål som jeg hadde håpet noen kunne svare på.

Hva slags innstilling bør man bruke da man ser film på blu ray enten med ps3 som kilde eller stue-pc. Har kjørt den medfølgende romkorreksjon kalibreringen til yamaha, men skal man velge noe etter det? bør den stå i Pro Logic, Straight, pure direct, drama, sci fi osv osv? hva bruker man?
    På musikk bruker je 2Channel stereo med frontene satt til "small" slik att jeg får brukt subben til musikk.

Lurer også på hvorfor det bare står HDMI1, HDMI2 osv når jeg bytter mellom ps3, pc, pvr tuner osv. Skjønner jo att det er for å indikere hvilken inngang jeg bruker men har sett på noen receivere att displayet viser Pro Logic, DTS osv ved bruk men det gjør det ikke her.

På forhånd takk for svar:-D
    Les bruksanvisningen....og prøv å trykke litt på INFO knappen.....
    Og ALLE surround receivere dekoder lyden som kommer inn via Blu-ray...automatisk....så du trenger ikke å stille inn noe...bortsett fra når du vil prøve å få surround lyd ut av et stereosignal fra satelitt/kabel/rikstv osv
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, slik å forstå.. Så på en blu ray film i stad og er meget fornøyd med hva denne forsterkern kan tilby og leverer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sett litt opp og ned i bruksanvisningen og lurte litt på hva folk bruker til film titting fra kilder som pc og pvr boks hvor ikke forsterkern velger lydkilde automatisk som ved avspilling fra Blu ray spilleren.
    ser ganske mye nedlastede filmer på pc'n.
    har prøvd litt med surrounddekoder valgene som pro logic, plii movie og neo 6 cinema . Har også prøvd litt med movie theater signalene som standard, sci-fi osv og jeg synes det egentlig låter ganske likt uansett hva jeg velger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kilder og lyd

Filmer du har lastet ned har lydspor i alle mulige formater. Hvis det er standard 700MB avi-filer (xvid) er det normalt 2.0 Stereo. Er det 1,4GB Xvid er lydsporet primært 5.1 AC3.
    MKV-filer på 4,7GB har som regel DTS-lyd.
    Når det kommer til å sende dem fra PC til forsterker er det flere faktorer som avgjøre resultatet. Først og fremst hvilken måte de sendes (HDMI, optisk, analoge kabler), samt hvordan lydformatet dekodes i Windows.
    Her må du inn og konfigurere codecs som benyttes til avspilling. Anbefaler K-lite sammen med Media Player Classic, det er passe enkelt, ganske avansert, og veldig fleksibelt. Og man får det resultatet man ønsker.

Husk at de lydmodusene du nevner kun er emulering av surround, altså ikke ekte surroundlyd.
    Prøv å hold deg til Dolby Digital 5.1 og DTS når kilde er PC, og de nye HD-formatene når kilde er bluray

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en slik en selv og er egentlig kjempe fornøyd, men syntes ikke lyden er slik den "burde" være.

Er det slik at jeg MÅ sette frontene til small for å få brukt subben?

Kjører selv mest Pro Logic movie og stremer da fra pcen via PLEX til Apple tv og derifra via HDMI.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •