Er dette et godt kjøp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er dette et godt kjøp?

I.o.m at jeg nå driver og bygger om et soverom til kinorom fant jeg ut at jeg trenger et stereoanlegg til å ha på stua. Har fått tilbud på følgende brukt anlegg:
    Denon PMA 1500R (integrert forsterker 2x70 W Rms)
    Denon TU-215 (tuner)
    Paradigm 9se mkIII (høyt.)
    + Isoda/alpha Gore signalkabler+ (ikke oppgitt) høyttalerkabler på 2,2m

Er det noen som kjenner til de en eller flere av komponentene, så ville jeg satt stor pris på synspunkter i.om. at jeg ikke har mulighet til å teste det selv før jeg kjøper. Prisen er forresten 4800 kroner (hvorav frakten utgjør 800kr.)

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen formening om noen av komponentene?

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Ingen som har noen formening om noen av komponentene?
    For den prisen kan du kjøpe "full pakke" i hjemmekinoavdelingen med VELDIG høy WAF faktor

Da følger full garanti med på kjøpet.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    WAF faktor
    Wife Acceptance Factor-faktor faktisk. :wink:

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smør på flesk ops:

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmekinoanlegg har jeg allerede. Denne gangen var planen et greit stereoanlegg til stua....
    Hva mener du med "hjemmekinoavdelingen"?
    Fortsatt ingen som har erfaring eller synspunkter på noen av komponentene; maå bestemme meg snart....

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt på den Denon forsterkeren, men Paradigm høyttalere har jeg hørt. Disse spiller helt greit. Har 2 kamerater som har disse, og de er fornøyd. Under kr 5000 tror jeg ikke dette er et dårlig kjøp, men det må du lytte deg til selv. Å kjøpe et "hjemmekinoanlegg" til kr 5000 med høy WAF, ville jeg ikke gjort dersom dama de aksepterer det anlegget du snakker om her. Jeg tror dette vil spille mye bedre enn f.eks Panasonic (alt i ett) til 4-5K.

EDIT: Så ikke før nå at du ikke har mulighet for å teste anlegget. Prut litt til og løp og kjøp !

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret. Det ble til at jeg kjøpte anlegget, og selv om jeg foreløpig kun har testet det litt på soverommet (stua er under oppussing...) så er jeg kjempefornøyd. Skikkelig oppløst, men trøkker til noe voldsomt når det skal!! Eneste problemet er at dårlige innspillinger blir enda bedre eller verre avslørt enn på surroundanlegget vi har.

Kona er forresten grei slik. Aksepterer det meste (så lenge jeg ikke tømmer kontoen fullstendig), og ble faktisk veldig imponert av lyden.
    Har faktisk satt seg flere ganger sitte på soverommet for å spille musikken "sin" (Norah Jones, Vamp osv) istedet for å sette den på i stua.
    Jeg var litt bekymret for at hun skulle reagere på de digre svarte boksene disse høyttalerne er, men det har hun ikke sagt noe på. Er bare imponert over måten de spiller på....

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig å høre at du er kjempefornøyd med det nye anlegget, i tillegg til at fruen har akseptert de sorte boksene. Kan en egentlig få det bedre ?

Problemet nå er at dersom du har bedre lyd i stua enn i hjemmekinoen, vil du fort snuse på ideen med å flytte høyttalerne inn i hjemmekinoen. Deretter ønsker du deg ny sub, og deretter ny center, osv, og så er du igang. Hold deg unna denne "onde HI FI sirkelen" så lenge du kan. Blir du først slukt inn i sirkelen, er det vanskelig å komme ut igjen. En blir aldri helt fornøyd, ettersom en vet at det finnes bedre anlegg en det en selv har. Til slutt bruker en tusenvis av kroner på dempematter på veggene eller kjøper spikes til kr 500/stk (vel, dempematter er faktisk ikke galskap, eller hva Jane/Klipsch ?).

Poenget er å ha et anlegg som er godt nok !!

Lev lykkelig med det anlegget du har (så lenge det varer :wink: )

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Problemet nå er at dersom du har bedre lyd i stua enn i hjemmekinoen, vil du fort snuse på ideen med å flytte høyttalerne inn i hjemmekinoen.
    Uff, ja...... Har allerede begynte å tenke tanken, men må prøve å kontrollere kjøpelysten. Vel; akkurat nå går det greit for vi sitter opp til ørene i oppussingsutgifter etter at vi nylig har kjøpt vårt første hus, men trangen kommer vel etterhvert....
    Fikk et budsjett på 5000kr til stueanlegg av kona, og dette anlegget klokket inn på 4850 +bananplugger til 149 kroner; altså 4999 kroner. Ganske fornøyd med den beregninga, men lurer litt på hva jeg skal gjøre med krona som ble til overs... :lol:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •