Spesifikasjoner på forsterker.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spesifikasjoner på forsterker.

Har en gammel Yamaha A-1020 og lurer på om dette er en god forsterker? Hvet ikke va alle di forskjellige spesifikasjonene som står i manualen betyr, eller hva som er bra.

LINK:http://www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/...ntA/A-1020.pdf

Hva vil det si at den er A-class f.eks?

Så spørsmålet er egenltlig er dette en bra forsterker eller burde jeg skaffe meg en ny? ( Skall kjøpe RF-82 høytalere)

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble regnet som en ganske brukbar forsterker i sin tid - ca. midten av 1980-tallet, hvis jeg husker riktig.

At en forsterker er gammel, betyr ikke nødvendigvis at den er dårlig. Yamahaen din har ganske bra med krefter - ut fra det som var vanlig den gang. Antageligvis nok til Klipsch - som anses å være ganske lettdrevne. Jeg ville umiddelbart tro at en "vintage" klang vil passe bra til den litt pågående spillestilen som Klipsch står for.

Klasse A på utgangene lover jo dessuten godt - selv om det bare gjelder for de første få Wattene. Klasse A er bare en beskrivelse av hvordan utgangstrinnet fungerer - det er ikke en kvalitetsangivelse for forsterkeren - men klasse A gir vanligvis en musikalsk klang som pleier å falle i smak i de audiofile miljøene. Litt røraktig, vil jeg tro - uten at jeg har hørt Yamahaen din.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut! Takk for hjelpen