Forslag til integrert forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forslag til integrert forsterker

Hei
    Ny på forumet og hilser pent

Går med planer om å bytte ut min gamle kenwood krf-4030 stereoforsterker med noe nytt. Benyttes sammen med Squeezebox Touch, Hegel H10 dac og Dali Lektor 2 bokhyllehøytalere.

Har kikket litt på Hegel H70, Rotel ra-06se, primare i22, cambridge a740, yamaha a-s500/700

Har dac, så trenger ikke noe med digitale innganger. Er ute etter godlyd. Ikke høy lyd. Spiller alt mellom himmel og jord (klassisk, jazz, folk, rock, heavy)

Noen forslag?

Er det noen som har erfaring med kenwood krf-xxxx forsterkere fra sent 90-tall. Finner lite info om dem på nett. Synest de låter bra, men har lite sammenligningsgrunnlag.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv sikler jeg på denne:
    Tube Amp online shop - YAQIN, MHZS, XDSE, EL34, KT88, 300B, 845, 2A3, Valve, Amplifier, CD Player

Yaqin NV-2100 heter den, sortert uinder power amplifiers på nettsiden deres....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ganske stor spredning på pris her. Den rotelen f.eks koster vel rundt 6 k mens Primaren og Hegelen ligger på 10 k. Hvis du skal kjøpe Rotel bør du se på rotel ra-1520 som er klassen over den du nevner og den koster kr 7500 og har fått toppscore i Lyd og bilde og whathifi.

Abrahamsen v2.1 koster vel også 10k og mange mener den er et bedre kjøp enn Hegel og Primare i prisklassen inntil 10.000. Den er vel bare oppgitt til 75watt men i praksis er den visstnok veldig beskjedent oppgitt.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bosve
    Abrahamsen v2.1 koster vel også 10k og mange mener den er et bedre kjøp enn Hegel og Primare i prisklassen inntil 10.000. Den er vel bare oppgitt til 75watt men i praksis er den visstnok veldig beskjedent oppgitt.
    Kan skrive under på at Abrahamsen låter utrolig bra. Feit og god bass også.
    At den er "bare" 2x70 watt skulle man ikke tro nei. Den har krefter i massevis.

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ kan også være et godt alternativ til litt rimeligere penge enn Abrahamsen og H70
    Class A100 D3 Silver - XTZ | Sound in balance (...men konkurransen i dette prissegmentet er hard, så man får til en viss grad hva man betaler for).

XTZ-forsterkeren er nøytral, så da kommer det an på om høyttalerne dine har den lydsignaturen du ønsker. Dvs du må passe på at hvis Kenwood'en f.eks. bidrar med ekstra bass og du liker det, så bør du kanskje satse på Abrahamsen eller en forsterker som gir litt ekstra bass.

Ang KRF 4030 har jeg ikke hørt denne men ser av spesifikasjonene at den har ca 100W i 4 Ohm, dvs den tilsvarer en 50W i 8 Ohm.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for mange gode svar. Abrahamsen ser også ut som et bra alternativ. Og byttet ut Rotel ra-06 med ra-1520 på ønskelista mi.
    XTZ har jeg ikke lest eller hørt så mye om enda.

Problemet mitt er at jeg egentlig ikke helt vet hva slags lydsignatur min nåværende forsterker har sammenlignet med andre forsterkere. Synest det lyder ganske bra sammen med Dali Lector 2 høytallerne.

Kanskje jeg heller burde forsøke å finne ut hvilke forsterkere som passer sammen med mine Lector 2 høyttalere...

Er glad i fyldig/god bass, så kanskje Abrahamsen er et bra valg for meg :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har mulighet til å dra til HifiKlubben så kan du høre på Lektor 2 med Denon, Cambridge og NAD forsterker. Kanskje du får en pekepinn på hva du liker.

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av det jeg har _lest_ så virker Hegel H70 totalt sett som det mest spennende valget (lydsignatur litt mot det varme/bra fundament og god DAC), men igjen det kommer an på matchen med høyttalerne.

Det eneste jeg har hørt på av Dali var Concept 2 som jeg eide veldig kort før jeg solgte videre (for spiss i diskanten og for lite bass etter min smak). Sånn sett er det mye større forskjeller mellom høyttalere enn forsterkere vil jeg påstå...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •