Hegel H200 + Yamaha767 VS Primare SPA22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hegel H200 + Yamaha767 VS Primare SPA22

Hei,

Jeg har i dag et oppsett med yamaha 767 koblet opp mot hegel h200 som "effektforsterker" via HT funksjonen denne har. Så jeg bruker da Kun hegelen når jeg hører på musikk, og så skrur jeg denne over til HT når jeg skal se film og bruker yamaha.

Men har lyst å ha et "ryddigere" oppsett med like komponenter osv osv. Jeg har fra før Primare DVD26 som cd/dvd spiller. Vurderer og bytte ut både Hegelen og yamaha til fordel for Primare SPA22. Men jeg er redd for å miste lyden jeg har til musikk i stereo.....er fornøyd med hva hegelen presterer her. Har B&W 683 front-høytalere, og etter hva jeg har forstått så krever disse en del....

Så hvor mye mister jeg her? Noe i det hele tatt? Hvor bra er denne Primare receiveren egentlig på musikk i stereo? Regner med den er bedre enn yamaha på surround....vet ikke hvorfor jeg regner med det ? Den er dyr.....men liker både designet og har hørt bra saker om merket.
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen?

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke den Primaren du snakker om der, spesifikt, men jeg gikk fra Hegel H200 til Hegel P4Amk2 pre og Primare A30.2 som effekt, og jeg savner Hegel!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

koble denon 3808 til hegel h200..

Sitat Opprinnelig postet av pelzi80
    Hei,

Jeg har i dag et oppsett med yamaha 767 koblet opp mot hegel h200 som "effektforsterker" via HT funksjonen denne har. Så jeg bruker da Kun hegelen når jeg hører på musikk, og så skrur jeg denne over til HT når jeg skal se film og bruker yamaha.

Men har lyst å ha et "ryddigere" oppsett med like komponenter osv osv. Jeg har fra før Primare DVD26 som cd/dvd spiller. Vurderer og bytte ut både Hegelen og yamaha til fordel for Primare SPA22. Men jeg er redd for å miste lyden jeg har til musikk i stereo.....er fornøyd med hva hegelen presterer her. Har B&W 683 front-høytalere, og etter hva jeg har forstått så krever disse en del....

Så hvor mye mister jeg her? Noe i det hele tatt? Hvor bra er denne Primare receiveren egentlig på musikk i stereo? Regner med den er bedre enn yamaha på surround....vet ikke hvorfor jeg regner med det ? Den er dyr.....men liker både designet og har hørt bra saker om merket.

Hei.
    Jeg har nylig skaffet meg en hegel h200 og ønsker å koble denne til denon avr 3808. Tanken er da å bruke hegel i stereo, og denon i kino/tv.

Må få dette inn med teskje av noen som kan dette.

Hvordan kobler jeg og hvordan går jeg frem?

På forhånd takk!
    1.Oppsett:
    Hegel h200/Dynaudio 220/Oppo 105/Denon 3808a/Project Debut Carbon/Primare T30/Nas 5gb.

2.Oppsett:
    Nad 377bee/Cambridge Audio Azur 650bd/XTZ 99.26

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kobler du front-høytalere til Hegelen. så kobler du HT utgangen på hegel til pre out front på Denon.

Jeg bruker ulike kilder til stereo musikk og film, dvs jeg bruker airport express via dac for å spille musikk, har koblet denne til CD inngang på Hegel. Så bruker jeg Mac Mini/Dvd spiller til å se film, disse er koblet i Hdmi1 og 2 på receiver.

Dette fungere utmerket hos meg.

Sitat Opprinnelig postet av torkri
    Hei.
    Jeg har nylig skaffet meg en hegel h200 og ønsker å koble denne til denon avr 3808. Tanken er da å bruke hegel i stereo, og denon i kino/tv.

Må få dette inn med teskje av noen som kan dette.

Hvordan kobler jeg og hvordan går jeg frem?

På forhånd takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk!
    1.Oppsett:
    Hegel h200/Dynaudio 220/Oppo 105/Denon 3808a/Project Debut Carbon/Primare T30/Nas 5gb.

2.Oppsett:
    Nad 377bee/Cambridge Audio Azur 650bd/XTZ 99.26

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •