RXV-2500 vs VSX-AX5AI-S

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RXV-2500 vs VSX-AX5AI-S

Noen som har peil på hvem som er best? AX5ai-s ser bedre ut på spec :roll: Noen som har hørdt noen av dem?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har vel ikke RX-V2500 kommet enda, så det vel ikke mange som har hørt den. Men den ser lovende ut. Med bl.a ny og oppgradert YPAO med grafisk grensesnitt.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer vel kanskje litt an på hvordan du kobbler opp. Har selv bestemt meg for en VSX-AX5AI-S fordi den skal kobbles opp mot min DV868AVi via I-link. Har lest en del tester og brukererfaringer som sier at VSX-AX5AI-S blir en helt annen lydformiddler kobblet opp digitalt via I-link i forhold til standard inngangene (får veldig mye skryt). Pioneers Advanced Multi-Channel Acoustic Calibration System (MCACC) som også finnes i storebror VSX-AX10AI-S får veldig gode kritikker og er vel kanskje det beste kalibreringssystemet til nå...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva ligger prisen på VSX-AX5AI-S på?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Har ikke sett den i noen butikker her i Norge ennå, men på de rimeligste nettbutikkene i Sverige ligger de rundt 13800,- skr

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar Tror nok jeg går for AX5ai etter å sett div tester. Den holder også hva den lover i effekt :lol: ref. HemmaBio nr 9 2004 hvor VSX-AX5AI-s ble best itest mot HK DPR2005 og Denon AVR3805. Har en 668 selv, så da er det bare å spare til 868 med i-link :wink:

Active pølsemaker sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan!!!

vil bare si at d va "digg" å sjå at d va flere med sans for musikk/film, som har pioneer som drivverk. :lol:

Jeg har selv Pioneer vsx-2011, som vel er en slags gamlere modell.
    Har selv tenkt å anskaffe meg den nye utgaven av AX5Ai (blir vel på ny året). I tillegg har jeg 668 (nettopp kjøpt), er RÅ fornøyd!!!!!!
    Og som høyt. har jeg KEF ( kef Q7 front, kef Q9c center, dali R1000 bak, sony SA-WX900 "monster sub" )

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da har jeg snirklet det inn til en av disse (tror jeg :lol: )

Pioneer VSX-AX5Ai Numero uno akkurat nå. Hvis jeg finner den til en riktig pris. Blir vel import, hvis det blir noe.

Yamaha RX-V2500RDS - Var favoritten, men laaaaang leveringstid ser det ut til. Orker trolig ikke vente.

Denon AVR 3805 minst sannsynlig.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Formel 1
    Ja, da har jeg snirklet det inn til en av disse (tror jeg :lol: )

Pioneer VSX-AX5Ai Numero uno akkurat nå. Hvis jeg finner den til en riktig pris. Blir vel import, hvis det blir noe.

Yamaha RX-V2500RDS - Var favoritten, men laaaaang leveringstid ser det ut til. Orker trolig ikke vente.

Denon AVR 3805 minst sannsynlig.
    Du får si ifra hvis du finner en bra pris på den og poste det i Produkt -og prisjakt Audio forumet så skal jeg gjøre det samme .

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frøy Skrevet: 26/10/2004, 14:08 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------
    Du får si ifra hvis du finner en bra pris på den og poste det i Produkt -og prisjakt Audio forumet så skal jeg gjøre det samme
    Det skal bli. Jeg har bedt om pris noen steder. Venter på svar. Oooooops det blir vel ikke prisjakt der her nå?

Lykke til.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pokker også fikkk nettopp beskjed at den ikke kommer inn før i slutten av November :x

Den er for umiddelbar levering fra Tyskland, men men.
    Må jeg bli tvunget til å kjøpe Denon 3805 allikevel da?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Formel 1
    Pokker også fikkk nettopp beskjed at den ikke kommer inn før i slutten av November :x
    Yepp, Samme her :? . Fikk et godt tilbud, men gidder ikke bestille den nå. Kan like gjerne vente til rundt desember for å se hvordan de andre receiverne som kommer ut i denne prisklassen er, og hvordan de står seg i forhold til Pioneeren (Marantz, Yamaha osv...). Er vel faktisk ennå bestemt på å kjøpe Pioneeren for å få fullt utbytte av dv 868 via I-link, men det skader ikke å vente å se hva de andre har og komme med. Har en Yamaha rxv-1200 som er helt OK, så jeg klarer meg bra til det.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frøy Skrevet: 27/10/2004, 19:46 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------
    Yepp, Samme her . Fikk et godt tilbud, men gidder ikke bestille den nå. Kan like gjerne vente til rundt desember for å se hvordan de andre receiverne som kommer ut i denne prisklassen er, og hvordan de står seg i forhold til Pioneeren
    Sendte en forespørsel til Tyskland ser at den er tilgjengelig der, i alle fall står det så på hjemmesiden. Kommer tilbake når jeg hører noe fra dem.

Hva fikk du for tilbud (uten å bli prisjakt) og fra hvem?

Frøy hvis det er av interesse, da har jeg bestilt en PIONEER AV-Receiver VSX-AX5Ai-S silber fra Tyskland. De hadde den i lager.

Kommer tilbake med lytteinntrykk når den er installert.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte en forespørsel til Tyskland ser at den er tilgjengelig der, i alle fall står det så på hjemmesiden. Kommer tilbake når jeg hører noe fra dem.
    Hva fikk du for tilbud (uten å bli prisjakt) og fra hvem?
    Fikk et tilbud fra Fyndbörsen i Sverige på 12995.- skr, men som sagt så kommer den ikke før i slutten av november...
    Frøy hvis det er av interesse, da har jeg bestilt en PIONEER AV-Receiver VSX-AX5Ai-S silber fra Tyskland. De hadde den i lager.
    Supert :P. Blir spennende og høre hva du synes :wink: .

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da har jeg også bestilt og betalt, men det ble ifra Sverige . Fikk beskjed om at de hadde den inne og at de kunne sende med en gang. Må vel gjennom toll osv. så det tar vel litt tid, men jeg slapp å betale svensk moms og med den svenske kursen ble det en god handel for meg 8).

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frøy Skrevet: 31/10/2004, 19:37 Tittel:

Ja, da har jeg også bestilt og betalt, men det ble ifra Sverige . Fikk beskjed om at de hadde den inne og at de kunne sende med en gang. Må vel gjennom toll osv. så det tar vel litt tid, men jeg slapp å betale svensk moms og med den svenske kursen ble det en god handel for meg .
    Får ønske deg velkommen i klubben da :lol:
    Skjønner ikke helt at Fyndbørsen ikke sendte meg en mail om at de hadde fått den inn, så hadde de vel fått solgt en til. Hvis det var der du bestilte din da? Ventetiden blir i alle fall laaaang.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo takk for det . Jeg bestemte meg for å kjøpe den, så jeg sendte en offert forespørsel nr.2 til Fyndbørsen og da ble jeg fortalt at de hadde den inne så jeg bestilte med en gang. Ventetiden blir laaang ja, men den som venter på noe godt..... :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •