Hei.

Jeg kjøpte en Pioneer VSX-921 for 14 dager siden. Har så smått satt den opp men skulle i går koble på min nye HTPC, og mye rart begynte å skje.

For det første var kvaliteten på bildesignaler fra HTPC-en via Pioneeren skrekkelig dårlig. Perfekt bilde med HDMI rett i TV-en og optisk fra PC til forsterker, men HDMI mellom PC og Pioneer og videre til TV-en resulterte i knallharde kontraster og svært usynk lyd.

Som om ikke det var nok vil ikke forsterkeren sende signal på LFE-kanalen (både ved HDMI inn og optisk). Jeg har vært innom alle mulige innstillinger og alt ser ok ut. Forsøkte automatisk oppsett, men den fant ingen SW (?).

Etter en stund var jeg heller ikke istand til å åpne menyene. Alle knapper på fjernkontroller fungerer godt, bortsett fra den som skal trigge menyen.

Jeg har forsøkt å trekke ut strømkabel og alt annet i min makt, men receiveren har gått i en eller annen slags furtemodus. Noen andre som har opplevd dette?

For ordens skyld koblet jeg opp min snart 12 år gamle Onkyo, og da var det ingen problemer med lyd til basskassa.

/r