Problemer med å spille av film på mitt oppsett.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med å spille av film på mitt oppsett.

Hei,

Jeg er ganske ny i denne relativt store hi-fi verdenen, så her kommer sikkert noen spørsmål som sikkert har blitt besvart før. Jeg har søkt, men fant ikke noe.

Jeg har nettopp kjøpt meg Denon avr 3312, samt ikon 6 mk2 front, samt senter og sub fra samme serie. Blir snart bakhøyttalere i samme serie senere.
    Det som er tilkoblet receiveren er; PS3, Xbox360, dekoder og Samsung 46" UE46B7070.

Før brukte jeg å spille av serier og film ved å sette en usb-stikk i selve tvn, men det kan jeg vel ikke nå hvis jeg skal ha lyd gjennom receiver?
    Har prøvd usb-stikk i ps3, og det fungerer, MEN ikke på bluray kvalitet.

Prøvde å streame til receiver og ps3, men ville ikke vise de videofilene jeg hadde delt.

Har forøvrig også vurdert å sette opp en NAS, vil jeg da på noen måte kunne streame video til oppsettet mitt?

Mulig at dette er enkelt som bare fy for alt jeg vet, men jeg har ikke skjønt det enda.

Er det noen som har noen tips?

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3312 og tvn har vel mulighet for ARC (audio return channel) så du får recieverlyd ved avspilling av usb i tvn? Står merket hvilken det er på 3312, og på tvn er det sikkert hdmi 1.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan også bruke PS3 media server. Hvis du søker på det her på forumet kommer det opp en tråd som beskriver hvordan du gjør det og da kan du streame alle mulige filtyper fra pcn til ps3n din.Også HD kvalitet.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mbrandt
    Hei,

Jeg er ganske ny i denne relativt store hi-fi verdenen, så her kommer sikkert noen spørsmål som sikkert har blitt besvart før. Jeg har søkt, men fant ikke noe.

Jeg har nettopp kjøpt meg Denon avr 3312, samt ikon 6 mk2 front, samt senter og sub fra samme serie. Blir snart bakhøyttalere i samme serie senere.
    Det som er tilkoblet receiveren er; PS3, Xbox360, dekoder og Samsung 46" UE46B7070.

Før brukte jeg å spille av serier og film ved å sette en usb-stikk i selve tvn, men det kan jeg vel ikke nå hvis jeg skal ha lyd gjennom receiver?
    Har prøvd usb-stikk i ps3, og det fungerer, MEN ikke på bluray kvalitet.

Prøvde å streame til receiver og ps3, men ville ikke vise de videofilene jeg hadde delt.

Har forøvrig også vurdert å sette opp en NAS, vil jeg da på noen måte kunne streame video til oppsettet mitt?

Mulig at dette er enkelt som bare fy for alt jeg vet, men jeg har ikke skjønt det enda.

Er det noen som har noen tips?
    Receiveren har jo USB i fronten.....burde vel funke på den? Ellers er bruksanvisningen til for å leses + at det står mye på nettsidene til Hi Fi Klubben om denne receiveren.

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Josruu sier. Prøv Ps3 media server
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Newcomer kRisi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1 på PS3 media server, viss du ikke skal spille av 1080 filmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar.

Ja, jeg har prøvd usb inngangen på receiveren, no joy, den ville ikke lese av noen videotyper bortsett fra noen mapper jeg kunne gå inn på. De kom ikke opp en gang. Godt mulig jeg gjør noe usedvanlig feil.

Jeg prøvde å sette stikken i tvn, men fikk ikke lyd da, hdmi står i riktig utgang på receiver(ARC), og den står i Hdmi1 på tvn.
    Står riktignok ikke noe om ARC på tvn da, kan det være den som ikke støtter det?

Takk for tips om ps3 media server, jeg prøvde det, men fikk ikke opp filene jeg delte. Nå som jeg vet at det går, så finner jeg ut av det.

Sånn btw, vil receiveren min være tilstrekkelig for å kjøre alt jeg har satt opp nå, eller bør jeg vurdere noe mer?

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1080 filmer skal også gå fint med ps3 media server så lenge du har kablet forbindelse.

Etter hva jeg vet om dali ikon 6 serien så burde forsterkeren din gi god lyd i disse, men en effekt forsterker er aldri galt. Den vil mest sannsynlig tilføre liv i høyttalerne dine som receiveren din ikke klarer. Men kos deg med 3312 først og få fart på filmstreamingen din før du begynner å lukte på om du trenger mer effekt eller ikke.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Newcomer kRisi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    1080 filmer skal også gå fint med ps3 media server så lenge du har kablet forbindelse.

Etter hva jeg vet om dali ikon 6 serien så burde forsterkeren din gi god lyd i disse, men en effekt forsterker er aldri galt. Den vil mest sannsynlig tilføre liv i høyttalerne dine som receiveren din ikke klarer. Men kos deg med 3312 først og få fart på filmstreamingen din før du begynner å lukte på om du trenger mer effekt eller ikke.
    Jeg har alt kablet + 25 mbit linje, kunne fortsatt ikke streame laggfritt.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det lille jeg har prøvd av 1080p filmer fungerte faktisk bra. Det gikk hovedsaklig i 720p men som sagt, 1080p fungerte hos meg, det lille jeg prøvde det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •