Tips til evt ny hjemmekinoforsterker eller prosessor.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til evt ny hjemmekinoforsterker eller prosessor.

Hei!
    Har i dag en EAD surround prosessor.
    http://www.avrev.com/home-theater-pr...processor.html
    Dette var en grisedyr prosessor i sin tid. Er vel 13 år gammel nå, men har en super dac (dessverre bare 20 bits) og suveren forforsterker til stereo.

Var en tur på soundgarden i Bergen fredag, for å snakke litt angående sub jeg har hatt problemer med. Vi kom inn på prosessoren min og han sa den var avlegs og jeg burde få meg en ny. Det ville løfte lyden min sa han. Han anbefalte meg en Primare sp32. De hadde den ikke inne så jeg kunne ikke få hørt på den.

Hva sier dere godtfolk? Bør jeg kjøpe inn ny prosessor. Jeg kan da bruke hdmi på prosessoren i stedet for coax og optiske kabler, men har dette noe å si?

Det er få prosessorer på markedet. Er det andre ann Primare jeg bør lytte på, eller bør jeg evt. kjøpe en hjemmekinoforsterker og selge effektdelen jeg har fra før?

Christian

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte før en EAD ovation i hjemekinoen. Dette var en kjempemessig prosessor i tiden før blu-ray og HD-lyd. Har i de senere årene prøvd ut diverse nyere receivere og sourroundprossesorer, men det meste har vært nedtur på musikkgjenngivelse i forhold til EAD. Først med Anthem avm50v jeg føler at jeg er tilbake på det nivået EAD var på musikkgjenngivelse. På film vil du nok oppleve at en hvilken som helst av dagenes receivere eller prosessorer kan hamle opp med EAD hvis kildematerialet er blu-ray.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har et bra budsjett ville jeg sett på Anthem sine topmodeller. Ellers er jeg selv veldig spent på Sherbourn som lsound får inn i løpet av et par uker. Marantz av 7005 skal vel heller ikke være vondt for ørene selv på musikk.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prossessor

Hadde hjemme parasound sin prosessor med effekttrinn og testet mot 15.000.- receivere og selv om parasound var "gammel" så vil jeg påstå at prossessor og dac i denne ga mye bedre lydkvalitet og dynamikk enn receiveren fra onkyo.
    Nå skal det nevnes at jeg også har hatt den glede av å teste emotivas prosessor umc1?! Hjemme og denne låt helt fantastisk etter jeg hadde kjørt oppsettet med mikrofon. Har en kino som har vist seg å være meget utfordrende når det kommer til subwooferplassering, men med emotiva ryddet opp i disse problemene som det skulle være den største selvfølgelighet.
    Fikk en fylde og attack i bassen som jeg aldrig har hatt før samtidig som rommet åpnet seg opp og spillte mye "større og dypere" enn tidligere.
    Når det kommer til pris/performance forhold så er det hårreisende hva man får for pengene her.
    Eneste bakdel er at man må handle direkte fra usa og den må tilbake dit. Dersom du skulle få feil på den.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er utrolig fornøyd med min processor. Men føler tiden er inne for en oppgradering pga HDMI og romkorreksjon.
    I morgen bestiller jeg en Onkyo PR-SC5509
    Denne har innebygd Spotify, 3d , dobbel HD på bilde og er klar for det meste. Den har mest sannsynlig den beste romkorreksjonen ( Audyssey Xt32 ) . Denne romkorreksjonen kan også oppgraderes enda mer til Aydyssey Pro Kit.
    Med et tastetrykk på fjernkontrollen får du best mulig romkorreksjon tunet til film og en tunet best ( flat kurve ) til musikk, et tastetrykk for å slå av begge.
    Prisen på denne, siden prisen ikke står noen plass på norske sider, er 25.000.
    Ved interesse anbefaler jeg å kontakte Bassbrothers.no som jeg selv skal handle av. Det er lov å spør om bedre pris.
    Virker som det klart beste valget og f.eks Marantz vil ikke ha sjangs til å matche romkorreksjonen.

Med en Onkyo ipod docing så gjør man det også fryktelig enkelt hvis en kamerat vil høre sine favoritter fra sin Iphone når han er på besøk. Alt dette styres fra fjernkontollen din.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange tilbakemeldinger.... Jeg tenkte meg at det blir dyrt dersom jeg skal få en oppdatert prosessor med tilsvarende stereolyd.

Skal teste ut Anthem avm50v. Hvem er forhandler til dette produktet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tldng
    Brukte før en EAD ovation i hjemekinoen. Dette var en kjempemessig prosessor i tiden før blu-ray og HD-lyd. Har i de senere årene prøvd ut diverse nyere receivere og sourroundprossesorer, men det meste har vært nedtur på musikkgjenngivelse i forhold til EAD. Først med Anthem avm50v jeg føler at jeg er tilbake på det nivået EAD var på musikkgjenngivelse. På film vil du nok oppleve at en hvilken som helst av dagenes receivere eller prosessorer kan hamle opp med EAD hvis kildematerialet er blu-ray.
    Har du testet ut Primare sp32? Blir den som en lettvekter å regne i forhold til EAD'en?

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke testet Primare sine surround produkter så jeg kan ikke uttale med om lyden i disse.
    Anthem selges av Oslo Hi-Fi center.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •