Trenger hjelp med HDMI greier...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp med HDMI greier...

Jeg har nylig kjøpt inn WD TV Live G3, Pioneer vsx-521, Samsung BDD-5500 og Samsung D6515W. Men idag fikk jeg problemer... Forsterker gav ikke lenger fra seg lyd via ARC fra Tv... Mens det stod at av mottaker var på. Da jeg trykket på en gang til, så klarte den ikke koble seg til forsterkeren min lenger. Klok av skade, kjøpte jeg enda dyrere kabler. Alle er selvfølgelig 1.4. Etter jeg har byttet ut alle kablene, kommer det bare flere problemer. Nå får jeg ikke lyd fra NOEN enheter via forsterkeren Har måttet bytte over til Optisk for å få noe lyd fra tvet... Noen som har noe hjelp til meg?

Har hele tiden hatt meget ustabil ANYNET tilkobling... Trodde det skulle hjelpe med bedre HDMI kabler.

Alt virket igår!

HJELP!!!!:?: :?: :?: :?: :?:

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er alt koplet

hvorfor arc .......har du cam og tuner i tv du bruker ?

arc (audio return channel) er enten stereo , dolby digital 5.1 eller dts (støtter ikke hd lyd)

I hovedsak der ARC er praktisk er der man bruker tv med intergrert tuner for tv kanaler (for da slipper man coax/optisk) tilbake til en reciver

eller

der tv har intergrert bd spiller (for da slipper man optisk/coax tilbake til en reciver)

Hvorfor ARC ? du har ikke nevnt noe om kilder du har som trenger arc ?
    Er det ingen arc kilder eller grunn......
    velg heller normalt---> som er reciver ... der alle hdmi kilder bør koples til .......for så 1 hdmi fra reciver til tv

må du av en eller annen grunn bruke arc så er det kanskje noe med hdmi control (arc innstillinger) eller at du må aktivere dette hver gang du har slått av og på tv/reciver)

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av stiiianh
    Jeg har nylig kjøpt inn WD TV Live G3, Pioneer vsx-521, Samsung BDD-5500 og Samsung D6515W. Men idag fikk jeg problemer... Forsterker gav ikke lenger fra seg lyd via ARC fra Tv... Mens det stod at av mottaker var på. Da jeg trykket på en gang til, så klarte den ikke koble seg til forsterkeren min lenger. Klok av skade, kjøpte jeg enda dyrere kabler. Alle er selvfølgelig 1.4. Etter jeg har byttet ut alle kablene, kommer det bare flere problemer. Nå får jeg ikke lyd fra NOEN enheter via forsterkeren Har måttet bytte over til Optisk for å få noe lyd fra tvet... Noen som har noe hjelp til meg?

Har hele tiden hatt meget ustabil ANYNET tilkobling... Trodde det skulle hjelpe med bedre HDMI kabler.

Alt virket igår!

HJELP!!!!:?: :?: :?: :?: :?:
    Først: Alt må kobles via receiveren din. Ser du på TV, og hvordan får du signaler?
    Hele vitsen med ARC fra tv til reciever er at TV'en tar imot TV bilder gjennom en cam=RiksTV eller CanalDigital kabel. Ettersom du har en ny tv, så kan den ta inn NRK1+2+3 uten cam hvis du kobler til en antenne=innendørs eller utendørs, avhengig av hvor langt unna en sender du bor.
    Hvis Tv'en din ikke gir deg et bilde, så glem ARC.
    Å få lyd og bilde fra Blu-ray er jo ikke så vanskelig, forutsatt at du har høyttalere tilkoblet...(en annen trådstarter hadde problemer fordi han hadde alt, bortsett fra høyttalere)...
    Lykke til...og etter det jeg har lest meg til her forumet, så har ingen receivere
    lik innstilling for å få lyd gjennom HDMI fra input til output...:-(
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •