Dette er kanskje en litt sær og underlig problemstilling, men here goes.
Jeg har kjøpt en Pioneer VSX-921, rett og slett fordi den for billig til å ikke kjøpe... Jeg har ikke handlet høyttalere ennå, men jeg må jo teste at den funker, så derfor har jeg koblet den opp med to kilder (Canal Digitals HD PVR, og en Popcorn Hour c-200) via hdmi. Receiveren er videre koblet til TV (Foreløpig en gammel Panasonic 37PX80) med hdmi. Ingen høyttalere er koblet til receiveren.

Problemet er som følger: Jeg har ingen problemer med å få bilde fra begge kildene til TV, men lyd får jeg kun når receiver er slått av (hdmi stand-by passthrough). Burde det ikke være mulig å få lyd til TV-høyttalerne over hdmi når receiver er slått på også? Sent på kvelden kan det være greit å bare bare benytte TV-høyttalerne, og hvis man skal skifte kilde må man jo på denne måten først slå på receivern, så velge input, og så slå av receiver igjen(!).

Jeg har lest og lest i bruksanvisningen, men finner ikke ut av dette. Begynner å tro det er en feature og ikke en bug :-) Det nærmeste jeg har kommet (og da trodde jeg faktisk jeg hadde funnet ut av hele opplegget) er Panasonics Viera link innstillinger på TV'en. Det er en meny der for å velge om lyd skal spilles fra TV eller Hjemmekino. Eureka!, tenkte jeg, og endret innstillingen fra Hjemmekino til TV. Det som skjedde var at PX80 sendte signal til VSX-921 om å gå i stand-by... :evil: :evil: :evil: Rykk tilbake til start...

Bare for å presisere, dette handler IKKE om å få TV-lyd gjennom receiveren (HDMI 1.4 / ARC problemstilling). Det er lyd fra receiver til TV det er snakk om.