Anthem Statement A5 i hus!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer WALL-E sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anthem Statement A5 i hus!

Har tidigare haft en Parasound Halo A51 som jag var sisådär nöjd med. Sålde denna och ville ha ngt som passade till min 800 serie. Synes att ljudbilden blev för varm och lubben med Haloen.Och det blev ju inte bättre av att den är gjord i Taiwan! Eller att sidovingarna er gjord av kjip platikk!!
    Nu skall tilläggas att jag inte betalade fullpris for denne,men för ett hemmabioslutsteg over 30000,forventer jeg att produkten er gjord i ett ikke kommunistiskt land.
    Dessutom så tyckte jag inte om utseendet,då jag allra helst vill ha svarta komponenter. Smaken er jo som baken!:wink:

Efter noggrannt övervägande och imponerande veiledning ifrån Oslo Hificenter,föll valet till slut på en Anthem Statement A5! Det dröjde cirka 8 veckor innan jag fick den,då De producerar i begränsade LOTer i Nordamerika.
    Idag kom den till Plankebyen och forventningerne var store! Med paketet låg även en 2 m Nordost Blue Heaven strømkabel ifrån gutta på Oslo Hificenter!
    Förstaintrycket av produkten,var att detta är en omsorgsfullt sammanskruvad klump,gjord av och till entusiaster!
    Då jag endast har fronterna,centern och suben nu(venter på mina 805),sattes Sonos via Ipad igång och låten "Together" med Dance with a Stranger igång. "Elgen" har aldrig låtit klarare før!
    804orna vaknade till liv som jag aldrig sett før,inte ens med Halo A51!
    Er veldig glad i bass og kjører uteslutande 80 Hz deling också på musikk och DB1 på "flat" -5 Db på Denon 4311. Har 0Db på film.
    Detta er ett effekttrinn som jag varmt kan rekommendera,bara efter 1 times lyssnande!

Jag gir den terningkast 6!!

Link till Anthem Statement A5:

A5 - Welcome to the New Official Anthem® Audio Video Website.

Product Review
    Min HiFi:
    .....finner Du på "MinHiFi"

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Der kom det en forsterker til slutt ja!
    Må komme å høre på en gang, selv om anlegget ditt fungerte ganske heftig rett fra recieveren! Tipper Pod race scenen spilles høyt nå! Hehe
    Min tråd

Newcomer WALL-E sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Gratulerer! Der kom det en forsterker til slutt ja!
    Må komme å høre på en gang, selv om anlegget ditt fungerte ganske heftig rett fra recieveren! Tipper Pod race scenen spilles høyt nå! Hehe
    Takker!
    Kom gerne på besøk om 2 uker,for da 805 D er i hus og anlegget komplett! Da får vi invige podracescenen igjen!
    Min HiFi:
    .....finner Du på "MinHiFi"

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WALL-E
    Takker!
    Kom gerne på besøk om 2 uker,for da 805 D er i hus og anlegget komplett! Da får vi invige podracescenen igjen!
    Ooh, snasent! Det blir fett! Tar med en pizza fra Mille da vettu
    Min tråd

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WALL-E
    Har tidigare haft en Parasound Halo A51 som jag var sisådär nöjd med. Sålde denna och ville ha ngt som passade till min 800 serie. Synes att ljudbilden blev för varm och lubben med Haloen.Och det blev ju inte bättre av att den är gjord i Taiwan! Eller att sidovingarna er gjord av kjip platikk!!
    Nu skall tilläggas att jag inte betalade fullpris for denne,men för ett hemmabioslutsteg over 30000,forventer jeg att produkten er gjord i ett ikke kommunistiskt land.
    Dessutom så tyckte jag inte om utseendet,då jag allra helst vill ha svarta komponenter. Smaken er jo som baken!:wink:

Efter noggrannt övervägande och imponerande veiledning ifrån Oslo Hificenter,föll valet till slut på en Anthem Statement A5! Det dröjde cirka 8 veckor innan jag fick den,då De producerar i begränsade LOTer i Nordamerika.
    Idag kom den till Plankebyen och forventningerne var store! Med paketet låg även en 2 m Nordost Blue Heaven strømkabel ifrån gutta på Oslo Hificenter!
    Förstaintrycket av produkten,var att detta är en omsorgsfullt sammanskruvad klump,gjord av och till entusiaster!
    Då jag endast har fronterna,centern och suben nu(venter på mina 805),sattes Sonos via Ipad igång och låten "Together" med Dance with a Stranger igång. "Elgen" har aldrig låtit klarare før!
    804orna vaknade till liv som jag aldrig sett før,inte ens med Halo A51!
    Er veldig glad i bass og kjører uteslutande 80 Hz deling också på musikk och DB1 på "flat" -5 Db på Denon 4311. Har 0Db på film.
    Detta er ett effekttrinn som jag varmt kan rekommendera,bara efter 1 times lyssnande!

Jag gir den terningkast 6!!

Link till Anthem Statement A5:

A5 - Welcome to the New Official Anthem® Audio Video Website.

Product Review
    Meget interessant har veldig lyst å teste ut denne på Klipsch RF-7MKII

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer også anthem som et alternativ til mine rf 63. . Bare lurte på om du pleier å bruke romkorreksjon i 4311?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Vurderer også anthem som et alternativ til mine rf 63. . Bare lurte på om du pleier å bruke romkorreksjon i 4311?
    4311 har en meget god rom korreksjon, Anthem sin er også blandt di beste der, men ikke så enkel å bruke.

Anthem sin klang har jeg prøvd på Klipsch med MRX 700 å det låter veldig bra, men til RF-7II og Cornwall III blir det alt for lite power. På Heresey III derimot var det perfekt, så må nesten få prøvd denne A5 på RF7II oppsettet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Harleyy.

Det jeg egentlig ville frem til her, var om Wall benyttet seg f. eks av pure direct eller ala dette, unngikk RK for å ikke la receiver styre annet enn volum etc. .

MVH Johan

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Takk for svar Harleyy.

Det jeg egentlig ville frem til her, var om Wall benyttet seg f. eks av pure direct eller ala dette, unngikk RK for å ikke la receiver styre annet enn volum etc. .

MVH Johan
    4311 har preamp mode slik at man kan dra nytte av romkorreksjonen uten at mye annen elektronikk forstyrrer signalene

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    4311 har preamp mode slik at man kan dra nytte av romkorreksjonen uten at mye annen elektronikk forstyrrer signalene
    Smart!
    Har du prøvd effekten i Denon`en på klipsch?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •