Ny brukt receiver Pioneer m/ icepower vs. yamaha + rotel effekt(ice)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer ynroenn sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny brukt receiver Pioneer m/ icepower vs. yamaha + rotel effekt(ice)

Har i dag en Yamaha rxv-861 + Rotel rb1071 (2x100w ice power) til å drive ett oppsett med PSB stratus silver, Psb stratus c6 + Psb stratus mini. Vurderer å bytte inn Yamahaen og Rotelen og heller kjøpe en pent brukt Pioneer lx71 eventuelt lx81. Tenker slik at Pioneeren med innebygd ice moduler spiller vel så kraftig som rotel effekten, i tillegg til at jeg vil få en vesentlig bedre prosessor/forforsterkerdel med Pioneeren vs. Yamahaen?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ynroenn
    Har i dag en Yamaha rxv-861 + Rotel rb1071 (2x100w ice power) til å drive ett oppsett med PSB stratus silver, Psb stratus c6 + Psb stratus mini. Vurderer å bytte inn Yamahaen og Rotelen og heller kjøpe en pent brukt Pioneer lx71 eventuelt lx81. Tenker slik at Pioneeren med innebygd ice moduler spiller vel så kraftig som rotel effekten, i tillegg til at jeg vil få en vesentlig bedre prosessor/forforsterkerdel med Pioneeren vs. Yamahaen?
    Hvis du ikke er opptatt av alle nyheten på dagen receivere,så kan nok det vere et godt alternativ ja!

LX 71 spiller minst like bra ,hvis ikke bedre enn den Rotelen!

Har hatt Rotel sin 1562 ice forsterker(2x100w),og den hadde ikke noe og tilføre i forhold til LX 51 som jeg hadde
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Nei, er ikke så opptatt av 3d finesser osv. Bør ha god romkorreksjon og dac da jeg bruker dacèn i recieveren koblet til squezeebox. Videre et høy lydkvalitet, både i stereo og på film, høyt prioritert. Synes jo Rotelen sparker brukbart liv i Stratusene, ihvertfall langt mer enn Yamahaen greier. Så dersom LX71 yter like godt som Rotelen, høres det ut som dette kanbli en god løsning for meg

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Nei, er ikke så opptatt av 3d finesser osv. Bør ha god romkorreksjon og dac da jeg bruker dacèn i recieveren koblet til squezeebox. Videre et høy lydkvalitet, både i stereo og på film, høyt prioritert. Synes jo Rotelen sparker brukbart liv i Stratusene, ihvertfall langt mer enn Yamahaen greier. Så dersom LX71 yter like godt som Rotelen, høres det ut som dette kanbli en god løsning for meg
    Hvis du ikke må ha HDMI 1.4, så er Pioneer SC LX71 et meget godt alternativ. Vær obs på at 71 bare har 1 stk. HDMi ut.

SX LX71, 81, 72 og 82 har samme Wolfson DAC innebygget. Og denne er av høy klasse!SC LX73 og 83 har en Burr Brown DAC. Alle disse modellene har samme ICE moduler og de er meget kraftige. Benyttet bare LX 71 til B&W CM9 oppsettet mitt i et par år og det fungerte glimrende. Skal du ha effekttrinn til disse receiverne så må de være skikkelig bra for å være noen oppgradering, ellers blir det nedgradering
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres lovende ut regner med at psb stratus silver stiller i omtrent samme klasse som cm9 så hvis lx71 driver de bra skulle den fungere bra hos meg også. Noen som vet noe mer om ice modulene i disse receiveren? Mulig at d er de samme modulene som i Rotel 2x100?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ps. hva er "riktig" bruktpris for lx 71 og 72? Har en lx72 på "hånden" til 5000,-Er dette en gri pris?

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ps. hva er "riktig" bruktpris for lx 71 og 72? Har en lx72 på "hånden" til 5000,-Er dette en gri pris?
    Høres ut som en "løp og kjøp" pris det...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Begynner å vingle litt nå merker jeg. Vurderer også brukt Yamaha rx-v3900, eventuelt rx-v 3067, med den begrunnelse at jeg kanskje får et noe varmere lydbilde? Vil disse holde tritt med pioneer lx71 og drive stratus silver på en god måte? (ser for meg at jeg kan selge rotel effekttrinnet og spare litt plass i stereobenken også)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •