Bilde problem via Pioneer SC LX-71

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bilde problem via Pioneer SC LX-71

Hei, jeg har prøvd å søke litt rundt her på forumet men fant ikke noe i farta som var i min gate. så jeg poster en ny tråd.

Jeg har da en Pioneer SC LX-71, utrolig fornøyd med denne. MEN fikk for første gang tid til å se på film idag. kjører da HDMI fra Ps3 til Reciever å videre til tv. på mørke scener så henger bildet etter, litt vanskelig å forklare men blir etterlatt skygger på en måte.

Må bare si at om jeg kobler Ps3'en rett i tven så er bildet Flawless. Veit jeg bare kan ha det kobla sånn men da føler jeg at jeg ikke trenger alle disse hdmi'ene.

Kjøpte Recieveren brukt er det no mulighet for å Fabrikkinstille denne?

Takk på forhånd for svar å råd.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Alexkar90
    Hei, jeg har prøvd å søke litt rundt her på forumet men fant ikke noe i farta som var i min gate. så jeg poster en ny tråd.

Jeg har da en Pioneer SC LX-71, utrolig fornøyd med denne. MEN fikk for første gang tid til å se på film idag. kjører da HDMI fra Ps3 til Reciever å videre til tv. på mørke scener så henger bildet etter, litt vanskelig å forklare men blir etterlatt skygger på en måte.

Må bare si at om jeg kobler Ps3'en rett i tven så er bildet Flawless. Veit jeg bare kan ha det kobla sånn men da føler jeg at jeg ikke trenger alle disse hdmi'ene.

Kjøpte Recieveren brukt er det no mulighet for å Fabrikkinstille denne?

Takk på forhånd for svar å råd.
    Det kan være HDMI ledningene...det skrives mye her på forumet at det ikke er forskjell på HDMI kabler.....men at det er forskjell på kombinasjoner av elektronikken der man putter HDMI ledningen inn/ut er det ingen tvil om....
    Og ettersom HDMI fungerer etter en "protokoll" så er det ikke sikkert at alle tar nok hensyn til det....men legger du litt penger i en bra ledning, så vet du at det ikke er den...samt at kontaktpunkter ikke bestandig fungerer optimalt...
    osv osv....noen kombinasjoner fungerer dårligere enn andre....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Prøv å fabrikkinnstille receiveren din, skal vel stå i bruksanvisninga hvordan det gjøres. Finnes på pioneer sin hjemmeside.
    Ellers er det hdmi-kabel da, kan vel ta deg en tur til Biltema og kjøpe en highspeed 1.4 kabel der. Koster ca 160 kroner.
    Jeg har nå 2 av de i mitt anlegg, og de fungerer uten å slippe til støy og annet uhumskheter. Bruker de fra bluray og pc til reciever.
    Trenger ikke bruke masse penger på hdmi, når en så billig kabel funker mener nå jeg. Fikk bedre bilde fra blu ray-spilleren min når jeg bytta,men det kan ha noe med at denne kabelen støtter hdmi 1.4. Deep color så ut til å virke.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av JIN189
    Hei. Prøv å fabrikkinnstille receiveren din, skal vel stå i bruksanvisninga hvordan det gjøres. Finnes på pioneer sin hjemmeside.
    Ellers er det hdmi-kabel da, kan vel ta deg en tur til Biltema og kjøpe en highspeed 1.4 kabel der. Koster ca 160 kroner.
    Jeg har nå 2 av de i mitt anlegg, og de fungerer uten å slippe til støy og annet uhumskheter. Bruker de fra bluray og pc til reciever.
    Trenger ikke bruke masse penger på hdmi, når en så billig kabel funker mener nå jeg. Fikk bedre bilde fra blu ray-spilleren min når jeg bytta,men det kan ha noe med at denne kabelen støtter hdmi 1.4. Deep color så ut til å virke.
    Skjønner fremdeles ikke hva BILTEMA har med lyd og bilde å gjøre.....

men det beviser jo at det er forskjell på HDMI ledninger....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, å takk for svar. jeg har hdmi kabel til rundt 400 kr 1.4 kabel husker ikke helt navnet i farta. Skal sjekke på pioneer sin hjemme side angående fabrikk innstilling. finner ikke no særlig om det i bruker manualen..

midlertidig nå så står ps3'en koblet rett i tven med optisk til reciever. værtfall frem til jeg finner ut av dette.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tittet litt rundt nå angående fabrikkinnstilling men kan ikke si jeg finner stort. noen som kan hjelpe??

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står på side 98 i manualen alex ;D
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det. så det først i innholdsfortegnelsen når du sier det.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd en annen HDMI inngang? Antar det bare er en (1) HDMI ut?
    Høres ut som det er noe rart med Pioneer'en. Snakk med selger, spør om han opplevde det samme (hvis du er blitt lurt kommer han til å lyve uansett, men verdt å prøve).
    Du kan forresten ringe Pioneer support ang. fabrikkinnstillinger. De er generelt lite hjelpsomme, men dette må de da kunne svare på.
    Har du en ekstra HDMI kabel liggende i en skuff kan du jo teste forbindelsen med den, tror ikke det er kabelen det er noe galt med, men greit å sjekke.

Edit: ser du fant fabr. innst. Nevermind.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei å takk for svar! har prøvd 2 innganger skal prøve dem 3 siste idag. er bare en utgang..jeg skal høre med han om det men tror ikke han har brukt bilde delen på denne. Det som også er litt av problemet er at jeg ikke kommer inn på video innstillingene. Eneste jeg får opp er Vcon, får overhode ikke lov til å blad nedover hvor du kan velge oppløsning og diverse andre ting. noen som vet hvordan?

Har ikke prøvd etter at jeg reset den tidligere idag.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alexkar90
    Hei å takk for svar! har prøvd 2 innganger skal prøve dem 3 siste idag. er bare en utgang..jeg skal høre med han om det men tror ikke han har brukt bilde delen på denne. Det som også er litt av problemet er at jeg ikke kommer inn på video innstillingene.
    Det er ikke noen innstillinger på denne receiveren når det gjelder HDMI. (HDMI trough) Kun oppskalering av analoge SD kilder.

Den sender altså HDMI signalet fra PS3 rett igjennom. Så det høres ikke bra ut, hvis noe er forskjellig med bildet i forhold til HDMI rett i TV'en.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. så da vill det si at det er noe feil med inngangen eller noe da? da regner jeg med at det er LX 81 som har disse video innstillingene selvom det står i bruksanvisningen til min reciever?

Da bryr jeg meg ikke noe mer om det egentlig. kjører hdmi rett i tven bare. fikk forsterkeren ganske billig så tok den egentlig tårlig usett.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke noen her som som kan denne forsterkeren godt vell? som kan fortelle meg hva av innstillinger som bør være på og hva som bør være av?

Å hvor langt bør det være mellom strømmkilde å signalkabler?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •